İki Zamanlı Motor Nasıl Çalışır (Animasyonlu Anlatım)

(iki zamanlı motor) İki Zamanlı Motor Nedir? İki zamanlı motorlarda supaplar ve supap sistemi bulunmaz. Silindire açılan iki kanal vardır, b...

(iki zamanlı motor)

İki Zamanlı Motor Nedir?
İki zamanlı motorlarda supaplar ve supap sistemi bulunmaz. Silindire açılan iki kanal vardır, biri emme kanalı biri  egzoz kanalı. Bu iki kanalı, piston aşağı yukarı hareket ederken kendisi açar ve  kapatır. Yağlama sistemi ve yağ karteri bulunmaz, iki zamanlı motorlarda benzin içerisine iki zamanlı (2T) yağ karıştırılır ve depoya öyle konur.

Krank mili bir tur döndüğünde, bir iş elde edilir ve bir turda (360o ) emme-sıkıştırma-iş-egzoz tamamlanır. 

Strok Nedir?  (Kurs) 
Strok ne demek önce bunu açıklayalım. Pistonun gidip geldiği alt ölü noktadan üst ölü ile üst ölü nokta arasındaki mesafeye kurs veya strok denir.

Motorda Zaman Nedir?
Pistonun bir kurs (strok) boyunca yaptığı harekete zaman denir, bunu bir kez yaparsa 1 zaman meydana gelmiş, bu hareketi iki kez yaptığında (yukarı-aşağı) iki zaman meydana gelmiş zamandır.

İki Zamanlı Motor Nasıl Çalışır? (Çalışma Prensibi)
İki zamanlı motorlarda Emme, Sıkıştırma, İş ve Egzoz olayları, dört zamanlı motorlardaki net çizgilerle ayrılmamıştır. Özellikle egzoz ve emme olayı, her iki zamanda da meydana geliyor. Sıkıştırma ve İş olayları ise iki zamanda net olarak ayrılmış durumda.

İki zamanlı motorun çalışma zamanlarına detaylı olarak girmeden önce, bu motorlarda bir ön emiş meydana geldiği bilinmelidir. Karbüratörden gelen hava yakıt karışımı önce motor bloğuna (krank kutusuna) valfli bir kanaldan emiliyor, daha sonra buradan bir transfer kanalıyla silindirin içine emiliyor. Motor bloğuna hava yakıt karışımının girişi, bir önceki çevrimin sıkıştırma zamanı sırasında gerçekleşir. Yakıt hava karışımının motor bloğuna alınması, pistonun yukarıya çıkarken oluşturduğu vakum etkisiyle gerçekleşir. Motor bloğuna hava-yakıt karışımının alınmasıyla, krank ve yatakları da yağlanmış olur.

Yani dikkat edilmesi gereken iki ayrı hava-yakıt emiş türü var, biri karbüratörden krankın olduğu motor bloğuna KRANK KUTUSUNA EMME ve diğeri yanma odasına SİLİNDİRİN İÇİNE EMME. Bu ikisi karıştırılmamalı.

Emme zamanı olarak, karbüratörden motor bloğuna yapılan emişi baz alırsak,
1.Zamanda (piston yukarı çıkarken) Sıkıştırma ve Emme
2. Zamanda (piston aşağı inerken) İş ve Egzozzamanları gerçekleşir diyebiliriz.

İki zamanlı motor animasyon anlatımı:


*1. Zaman: Pistonun Alt Ölü Nokta’dan Üst Ölü Noktaya yukarı hareket etmesi:

SIKIŞTIRMA- KRANK KUTUSUNA EMME
Piston AÖN’dan yukarı doğru hareket eder. Piston yukarı çıkarken emme kanalını kapatır önce, hemen sonra egzoz kanalını da kapatır, böylece ÜÖN’ya yaklaşırken sızdırmaz bir oda oluşur (SIKIŞTIRMA). Aynı anda daha sıkıştırmanın başından itibaren, alttaki krank kutusunda (blokta) hacim artar, vakum oluşur, motor bloğuna hava-yakıt karışımı alttaki valfli giriş kanalından girer (EMME) (bir sonraki emiş için ön emme). Piston, hava-yakıt karışımın sıkıştırırken, ÜÖN’ya gelmeden önce buji kıvılcım çakarak karışımı ateşler.

  
*2. Zaman: Pistonun Üst Ölü Nokta’dan Alt Ölü Noktaya aşağıya hareket etmesi.

İŞ – EGZOZ-SİLİNDİRİN İÇİNE EMME
Bujinin ateşlemesiyle hava-yakıt karışımı yanar, yanma basıncıyla piston aşağı inerken biyel koluyla krankı döndürür ve iş elde edilir (İŞ ZAMANI), önce piston tarafından egzoz kanalı açılır ve egzoz gazları dışarı atılır(EGZOZ). Pistonun devam eden aşağı hareketi sebebiyle, motor bloğundaki (krank kutusu) artan basınçtan dolayı, motor bloğundaki hava-yakıt karışımı yukarı doğru emme kanalına hareket eder ve silindirin içine dolar (EMME). Silindire dolan taze hava yakıt karışımının etkisiyle, silindir içerisindeki yanmış egzoz gazları da dışarı SÜPÜRÜLÜR. Yani piston alt ölü noktaya yaklaşırken hem emme hem egzoz olayı meydana gelir.

İki zamanlı motorun avantajları
Normal dört zamanlı motorlarda, bir çevrim 720o  iki krank turudur.  Yani bir silindirden iş alınabilmesi için, krank milinin iki kere dönmesi gerekir. İki zamanlı motorlardaysa, her dönüşte (360o ) yani krank milinin her bir turunda bir iş zamanı elde edilir.
Her krank devrinde güç elde edildiğinden dolayı, aynı şartlar altındaki 4 zamanlı motorlardan daha güçlüdür 2 zamanlı motorlar.

İki zamanlı motorun dezavantajları
Yağ karteri yoktur, harici bir yağlama sistemi yoktur, motorun yağlanması benzine karıştırılan yağ ile sağlanır. Gürültülü çalışırlar. Egzoz emisyon değerleri yüksektir. Yakıt sarfiyatı fazladır.
İki zamanlı motorlar genellikle küçük hacimli motosikletlerde, çim biçme makinalarında, ağaç kesme makinalarında (canavar motoru) kullanılmaktadır.

(Bakınız:Temel Motor Bilgisi ve Motor Çeşitleri)
(Bakınız: Tüm Motor Parçaları ve Görevleri)

COMMENTS

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: İki Zamanlı Motor Nasıl Çalışır (Animasyonlu Anlatım)
İki Zamanlı Motor Nasıl Çalışır (Animasyonlu Anlatım)
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgEkAHFRObQC7-KWtGvFQFezuly47vVbnxUrKLCEvBWFWZ2QltMh7dbe0GPIkkbK_seZ1OtFAJnMJmpL94t-XseZSZi2JJrAl-k6Y6jBIOHOLo8FRkB48L1GCI28VLKTzfi8tidxRLwyeE/s320/iki+zamanli+motor.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgEkAHFRObQC7-KWtGvFQFezuly47vVbnxUrKLCEvBWFWZ2QltMh7dbe0GPIkkbK_seZ1OtFAJnMJmpL94t-XseZSZi2JJrAl-k6Y6jBIOHOLo8FRkB48L1GCI28VLKTzfi8tidxRLwyeE/s72-c/iki+zamanli+motor.jpg
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2016/06/iki-zamanl-motor-nasl-calsr-animasyonlu.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2016/06/iki-zamanl-motor-nasl-calsr-animasyonlu.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content