Yakıt Filtresi Nedir ? Yakıt Filtresi Nerededir Ne Zaman Değişir ?

(Benzin Filtresi) Yakıt Filtresi Nedir Görevi Nelerdir? Yakıt filtresi, motorun temiz yakıtla beslenebilmesi ve düzgün çalışabilmesi için ön...

(Benzin Filtresi)

Yakıt Filtresi Nedir Görevi Nelerdir?
Yakıt filtresi, motorun temiz yakıtla beslenebilmesi ve düzgün çalışabilmesi için önemli parçalardan biridir. Yakıt içerisindeki  kir ve parçacıkları süzerek, yakıtın temiz bir şekilde motora gönderilmesini sağlar. Yakıt sistemindeki kir-toz-parçacıklar-pas artıkları, yakıt istasyonundan alınan kirli yakıttan veya zamanla deponun içerisinde oluşmasından kaynaklanabilir.

Yeni nesil araçlarda, hem dizel hem benzinli araçlarda, direkt enjeksiyonlu yakıt sistemiyle, yüksek basınç yakıt pompaları ve yakıt enjektörleri kullanılmaktadır. Özellikle yakıt pompaları ve enjektörlerde çok küçük yakıt geçiş kanalları bulunmakta ve tolerans boşlukları çok düşük tutulmaktadır (dizel enjektör ve yakıt pompaları 1 mikron toleransla çalışır). Bu sebeple,  yakıtın kirli olması, ciddi yakıt sistemi arızalarına sebep olabilir.

(Benzin filtresi)

Yakıt filtreleri, periyodik olarak bakımlarda değiştirilmelidir. Yakıt filtresinin kaç bin kilometrede değişeceği, modele göre değişir, bunu yetkili teknik servisten öğrenebilirsiniz.
Enjeksiyonlu  araçlarda yakıt filtreleri, 10 ila 50 mikron dan büyük parçacıkları süzebilmektedir. En yaygın kullanılan yakıt filtreleri 3-5 mikron hassasiyettedir. Bununla beraber 1 mikron hassasiyette filtreleme yapabilen yakıt filtreleri de vardır. En yaygın kullanılan yakıt filtresi tipi kağıt elemanlı olanıdır. Kağıt elemanlı, Keçe elemanlı, metal elemanlı, bez elemanlı, pamuk elyaf elemanlı filtre çeşitleri bulunmaktadır.

(Dizel mazot filtresi)

Mazot Filtresi Nedir ? Ne İşe Yarar?
Mazot filtreleriyle benzin filtreleri benzer şekilde çalışır. Mazot filtreleri yapı olarak biraz daha büyük karmaşık yapıya sahiptir. Ticari dizel araçlarda (kamyon – kamyonet) kullanılan  dizel mazot filtreleri, mazotu temizlediği gibi aynı zamanda mazot içerisindeki suyu da ayrıştırır, bu tür araçların mazot depoları çok daha büyük ve mazot akışı çok daha fazla olduğundan, mazottaki su-buhar, mazottan ayrıştırılır. Mazottan ayrıştırılan bu su, mazottan daha yoğun olduğundan, filtrenin alt kısmında biriktirilir ve zamanla boşaltılması gerekir. 

(Toyota Corolla 2016 Dizel mazot filtresi)

Mazot filtresi/benzin filtresi tıkanırsa ne olur ?
Motor çekişi düşer, yakıt sarfiyatı artar, rölanti devri dalgalanır, motor zor çalışır. 


Yakıt filtresi uyarı ışığı neden yanar?
Yakıt (mazot) filtresinde su biriktiğinde, filtredeki sensör sinyal gönderir ve yakıt filtresi uyarı ışığı yanıp söner, bu durumda filtrenin suyunun boşaltılması gerekir. Filtre uyarı ışığı devamlı yanıyorsa, yakıt sisteminde bir arıza var demektir.

(Yakıt filtresi arıza uyarı lambası)

Yakıt Filtresi Suyu Nasıl Alınır?
Dizel yakıt filtrelerinde, bir su tahliye musluğu bulunur.  Dizel mazot filtrelerinin alt kısmında su sensörü bulunur. Su seviyesi yükseldiği zaman, gösterge tablosunda yakıt filtresi ışığını yakar, bu durumda mazot filtresinin alt kısmında bulunan  tahliye musluğu açılarak filtrenin suyu boşaltılmalıdır. Gelişmiş mazot filtrelerinde, su tahliyesi de otomatik olarak yapılır.
Binek dizel otomobillerin mazot filtrelerinde genellikle su haznesi ve musluğu yoktur, bu filtrelerde mazottaki su, filtrenin alt kısmında birikir, periyodik bakımlarda mazot filtresi değiştirilirken bu su tahliye edilmiş olur.
Bazı mazot filtrelerinde, ısıtıcı rezistans sistemi bulunur. Çok soğuk havalarda donmaya karşı, mazot filtreden geçerken buradaki ısıtıcıda ısıtılır ve motora gönderilir.

Dizel mazot filtreleri ticari araçlarda ve traktörlerde ikili olarak kullanılabilmektedir. Dizel yakıt filtreleri çift olarak iki şekilde yakıt sistemine bağlanır: Paralel Filtre Bağlama (Daha fazla yakıt süzülür) ve Seri Filtre Bağlama (Daha hassas süzme yapılır).

(Filtrelerin bağlanma şekilleri)

Yakıt Filtresi Nerededir?
Yakıt filtresinin yeri benzinli araçlarda genellikle aracın arka tarafında, yakıt deposuna yakın, aracın sağ alt kısmında bulunmaktadır. Ayrıca, kaputun altında ön camın alt tarafındaki bölmede (motor bölmesiyle – iç bölmeyi ayıran kısımda) bulunabilir.

Karbüratörlü araçlarda benzin filtresi, karbüratöre gelen benzin hortumu üzerinde bulunur.

Dizel araçlarda mazot filtresi, motor bölmesinde kaputun altında bulunur. Motor üzerinde bulunan yüksek basınç pompasının yakıt giriş borusu takip edildiğinde kolaylıkla bulunabilir.

(Golf 5 benzin filtresi)

Yakıt Filtresi Değişimi Nasıl Yapılır? (Benzinli Araçlarda)
Benzin filtresi değiştirilirken yakın tehlikesine çok dikkat edilmesi gerekir. Kıvılcım, sigara, aydınlatma lambası, sıcak egzoz,  katalitik konvertör vb. etkenler yangın çıkarabilir. Ayrıca hortumda 1-5 bar arası basınçta benzin olabilir ve püskürebilir, sökülmeden önce basınç düşürülmelidir.  Basıncı düşürmek için, araç çalışırken sigorta kutusundan yakıt pompasının sigortası çıkarılır, pompa durur, yakıt hattının basıncı düşer, araç kendiliğinden stop eder.

 Yakıt filtresi değişiminde, yakıt filtresinin üzerindeki ok yönleri çok dikkat edilmeli, hortum bağlantıları doğru yapılmalıdır. Yakıt hortumlarını yakıt filtresine sabitleyen kilitli kelepçeler uygun aletle düzgünce çıkarılıp takılmalıdır. Yakıt kaçağı olmamasına dikkat edilmelidir. Filtre değişiminde, hortum kelepçelerinin de değiştirilmesi önerilir.  Yakıt hortumları eskimiş, sertleşmiş, çatlaklar oluşmuşsa, uygun yeni yakıt hortumu ile değiştirilmelidir. Filtre değişimini, uzman teknik personele yaptırınız, sızdırmazlıktan emin olmadan aracı çalıştırmayınız.

Yakıt Filtresi Ne Zaman Değişir ( Mazot Filtresi Kaç Km’de Değişir?)
Dizel araçlarda genellikle 15.000 kilometrede bir yakıt filtresi değiştiriliyor. Bununla beraber her yağ değişiminde veya 2 periyodik bakımda bir mazot filtresi değiştirilebilir. Araç üreticiniz tarafından önerilen periyotlarda veya araç kitapçığında yazdığı gibi dizel yakıt filtresini değiştirmeniz önerilir.
Örneğin Volkswagen dizel binek araçlarda yakıt filtresi 20 bin 30 bin km’de, transporter ve caddy’de 40 bin km’de bir değişiyor.



Benzinli Araçlarda Benzin Filtresi Ne Zaman Değişir ?
Genelde 30 bin kilometrede bir benzin filtresi değiştirilmektedir. Örneğin volkswagen 15 bin kilometrede bir periyodik bakım yapar, 2 periyodik bakımda bir benzin filtresi değiştirilir. 
Not: Her marka ve modele göre bu süre değişebilir.


COMMENTS

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: Yakıt Filtresi Nedir ? Yakıt Filtresi Nerededir Ne Zaman Değişir ?
Yakıt Filtresi Nedir ? Yakıt Filtresi Nerededir Ne Zaman Değişir ?
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg7nW2U6TdT-LAgFv0u83w9v8sCu-yYSt51folbkZ4SPTqG4_eKIKZBX317g8vTNzDNxkRNajH4TYWrHrobVplHqdNtsKg5-BcRz80u8kytIT1pRe-3r7etejn0EI9n58cg5szMD8zdK9A/s400/yakit+benzin+filtresi.JPG
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg7nW2U6TdT-LAgFv0u83w9v8sCu-yYSt51folbkZ4SPTqG4_eKIKZBX317g8vTNzDNxkRNajH4TYWrHrobVplHqdNtsKg5-BcRz80u8kytIT1pRe-3r7etejn0EI9n58cg5szMD8zdK9A/s72-c/yakit+benzin+filtresi.JPG
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2016/05/yakt-filtresi-nedir-yakt-filtresi.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2016/05/yakt-filtresi-nedir-yakt-filtresi.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content