Klima ve Yakıt Sarfiyatı - Dijital ve Manuel Klima Farkı

(Manuel Klima) Manuel ve Dijital(otomatik) Klima Arasında Ne Fark Var? Dijital Klima Kullanımı  Manuel Klima Kullanımı Manuel klimalarda, fa...


(Manuel Klima)

Manuel ve Dijital(otomatik) Klima Arasında Ne Fark Var? Dijital Klima Kullanımı 

Manuel Klima Kullanımı
Manuel klimalarda, fan hızı ve sıcaklık elle ayarlanılır ve ortam sıcaklığını sürekli olarak sürücü ayarlamak zorundadır, klima hep çalışır.
Fan hızı butonu çevrilerek, klima fanının hızı ayarlanır.
Sıcaklık butonu çevrilerek, istenilen sıcaklık ayarlanır, mavi soğuk, kırmızı sıcak.

Dijital Klima Kullanımı
Dijital-otomatik klimalarda sıcaklık derece olarak seçilebilir. Aracın içerisinde sıcaklık sensörü (ön konsolda), güneş ışığı (solar) sensör (ön konsol cama bakan kısımda), dış ortam havası sıcaklık sensörü (ön tamponda), kalorifer su sıcaklık sensörü, Evoparatör sıcaklık sensörü vardır, klima kontrol ünitesi bu sensörlerden gelen sinyalleri hesaba katarak klimanın çalışmasını düzenler. Aracın içi 30 derece ve sıcaklık değeri 17 derece girildiğinde . Klima fanı auto konumuna alındığında, klima kontrol ünitesi aracın iç sıcaklığını bu sıcaklık değerine çekmek için, ayarlanabilir (değişken hacimli) klima kompresörünü tam kapasitede çalıştırır ve uygun fan üflemesi yapar. Sıcaklık azaldıkça, kompresörün ve fanın hızını azaltır.

(Dijital-Otomatik Klima)

Klima Yakıtı Etkiler mi? (Klima Yakıt Tüketimi - Klima Kullanımı)
Aracın kliması açıldığında, klima kompresörünü motor çevirdiği için ve motordan beygir gücü çektiği için, ister benzinli ister dizel ister lpg'li olsun, aracın yakıtı artacaktır. Klimanın yakıtı arttırmamasının tek yöntemi, yeni nesil enjeksiyonlu araçlarda yokuş aşağı inerken, araç vitesteyken, gaz pedalından ayağınızı çektiğinizdeki durumdur, araç kendi kinetik enerjisiyle aktığından ve motoru çevirdiğinden, klima yakıtı etkilemez.

*Eski tip sabit kademeli klima kompresörlerinde, klima kompresörü ya açıktır ya kapalıdır. Açtığınızda aracın çekişi düşer ve yakıt artar. Manuel klimalı araçlarda, klimayı açtığınızda, fanı ister 1 ister 4. Konuma alın, yakıtta değişen bir şey olmaz, klima hep aynı yükte çalışır. Yani fan hızını değiştirmek size yakıt tasarrufu yaptırmaz.

*Sabit kademeli kompresöre sahip, otomatik klimalı araçlardaysa, ayarlanan sıcaklığa ulaşıldığında, klima kapatılır; sıcaklık arttığında tekrar açılır. Yani periyodik olarak açılıp kapanarak uyarlama yapmaya çalışır. Fakat açıkken tam kapasite çalışacaktır.

*Yeni nesil otomatik klimalardaysa, klima kompresörünün de kademesi azaltılabiliyor (ayarlanabilir - değişken hacimli) kompresör sayesinde. Kompresörde, piston stroklarının değiştirebilen eğik plakanın eğiklik açısı elektronik olarak değiştirilerek, kompresör tam kapasiteden boş moda kadar değişken yüklerde çalıştırılabiliyor.Böylece düşük kademede çalışan klima kompresörü daha az beygir gücü çekiyor ve aracın yakıt sarfiyatı daha az artıyor.
Yani otomatik klimalı yeni nesil bir aracınız varsa, klima fanını 1. Kademeye alırsanız araç az yakar, çekiş fazla düşmez; klima fanını 3-4’e alırsanız çekiş düşer, yakıt artar.
“Auto” butonunu kullanmak ve uygun bir sıcaklık değeri girmek, en ideal olanıdır, klima kontrol ünitesi en uygun kompresör ve fan ayarlamasını yapacaktır. Başta hızlı üfleyen fan, aracın içi soğudukça yavaş üfleyecektir.
Dijital-otomatik klimalı araçlar, manuel klimalı araçlarda daha az yakar.
Dijital klimalı lüks araçlarda, sağ ve sol ayrı olmak üzere çift bölgeli klima, hatta her yolcu için ayrı ayrı arka kısımlar dahil iklimlendirme yapmak da mümkündür.

Araç Klimasının Çalışması Teme Bilgiler à



COMMENTS

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: Klima ve Yakıt Sarfiyatı - Dijital ve Manuel Klima Farkı
Klima ve Yakıt Sarfiyatı - Dijital ve Manuel Klima Farkı
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh2Ce8qZtQeZCVNEfVUk2_uOyk-S4KfokfBimGzqqQqew3pkqObmg2q8v6qGVIzTeJ_T-m7AqF2lwwFaafXutI4LObMl9F4VHO_7e4EWsAXAIhXrb0ruF1VDGGBVtgaLEummkLExKoaDFA/s400/manuel+klima.JPG
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh2Ce8qZtQeZCVNEfVUk2_uOyk-S4KfokfBimGzqqQqew3pkqObmg2q8v6qGVIzTeJ_T-m7AqF2lwwFaafXutI4LObMl9F4VHO_7e4EWsAXAIhXrb0ruF1VDGGBVtgaLEummkLExKoaDFA/s72-c/manuel+klima.JPG
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2016/05/klima-ve-yakt-sarfiyat-dijital-ve.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2016/05/klima-ve-yakt-sarfiyat-dijital-ve.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content