Araç Klima Arızası - Klima İyi Soğutmuyor

Önce diyagnostik cihazıyla klima kontrol ünitesinin arıza hafızasına bakmanız ve prosedürü takip etmeniz önerilir. Bu imkan yoksa, veya bunu...



Önce diyagnostik cihazıyla klima kontrol ünitesinin arıza hafızasına bakmanız ve prosedürü takip etmeniz önerilir. Bu imkan yoksa, veya bununla birlikte aşağıdaki adımları izlenebilir.
Araç kliması soğutmuyorsa, ilk olarak klima kompresörünün çalışıp çalışmadığına bakın.  Kompresör çalışmıyorsa, büyük ihtimalle klima gazınız azalmıştır. Klima gazı miktarını kontrol edip eksikse tamamlatın. Sorunun sebebi buysa, klima çalışacaktır.

Polen filtresinin kirlenmiş-dolmuş olması da klimanın iyi soğutmamasının en yaygın bir sebeplerinden biridir, ilk bu kontrol edilmelidir. Araç kliması az üflüyorsa yine polen filtresi ve fan kontrol edilmelidir.

Klima gazının bittiği nasıl anlaşılır?
Klima kompresörü çalıştığı halde aracın kliması aracın içini çok geç soğutuyor ya da hiç soğutmuyorsa, büyük ihtimalle klima gazınız azalmıştır. Kış aylarında uzun süre klima kullanmayınca sistemde klima yağı dolaşmaz ve sızdırmazlık azalır, bu yüzden bahar aylarında klima gazınızın azaldığını görebilirsiniz. Bu durumda serviste klima gazı dolum cihazıyla gazı tamamlatmak sorunu çözecektir. Klima gazı tekrar kısa sürede azalırsa, klima sisteminde ciddi kaçak var demektir, klima kaçak testi yaptırıp, sızdırmazlık elemanlarını kontrol ettirmelisiniz. Bazı araçlarda klima gazı azaldığında (basınç sensörü bunu algılar), klima kontrol ünitesi sistemi kapatır, kompresör de çalışmaz.

Klima gazı dolumu nasıl yapılır?
Klima gazı eksildiğinde, teknik servislerde klima gazı dolum cihazıyla dolum yapılır. R134a tip klima gazı kullanılır. Klima dolum cihazına aracın marka ve modeli girildiğinde, otomatik olarak klima gazını ve klima yağını tamamen çekip, daha sonra uygun miktarlarda basarak tamamlayacaktır. Otomatik dolum yaparken kaç gram klima gazı basılacağını girmeniz gerekmez. Manuel olarak dolum yapacaksanız, aracın klima gazı miktarını kaputu açtığınızda kaputun altındaki etikette bulabilirsiniz. Örneğin: Refrigerant 630gr gibi bir değer yazar. Her aracın klima gazı miktarı farklıdır, araca uygun miktarda gaz basılmalıdır. Az miktarda gaz basılırsa, soğutma iyi olmaz, fazla miktarda gaz basılırsa gene soğutma iyi olmaz ve kompresör arızalanır.


Kompresör çalışıyor, klima soğutmuyor:
A/C klima tuşuna basıyorsunuz, kompresör çalışıyor, kompresör bağlantı boruları (özellikle düşük basınç borusu, kalın olan) soğuyorsa (elle dokunup kontrol edin); ama aracın içine soğuk üflemiyorsa,  fan arızalı olabilir, içerden klima fan hızını 1-2-3-4 şeklinde arttırarak, fan çalışma hızını dinleyin. Eğer fan çalışıyorsa, geriye iki ihtimal kalır, polen filtresi tıkalı (bu iyi ihtimal), ya da hava geçiş kanallarının ve hava kanalı klapelerinin olduğu havalandırma kutusunda bir arıza vardır. Hava yönlendirme klapeleri, her biri kendine ait elektrik motoru tarafından döndürülür. Elektrik motoru bozulmuş olabilir. Hava yönlendirme klapelerinden biri çalışmıyorsa, örneğin ayaklara hava üflüyor, göğse üflemiyor gibi bir arıza ortaya çıkar. Ana sıcak-soğuk ayarlamasını yapan klape elektrik motoru bozulmuşsa, hiçbir yerden soğuk üflemeyebilir, soğuk yerine sıcak üfleyebilir.  Klapeler kapalı konumda kalmış sıkışmış olabilir veya klapeler kapalı konumdayken elektrik motoru bozulmuş olabilir, bu durumda hiç üfleme yapmaz. Diğer tüm ihtimalleri değerlendirip, kontrolleri yaptıktan sonra, en son olarak tüm bu olasılıkların kontrolü için, işçiliği oldukça zor olan ve zaman alan, havalandırma sistemi kutusunu söküp kontrol etmek gerekir. Bunu yetkili kişiler yapmalıdır.


Kompresör çalışmıyor, klima soğutmuyor:
Önce diyagnostik cihazıyla klima kontrol ünitesinin arıza hafızasına bakmanız ve prosedürü takip etmeniz önerilir. Kompresör çalışmıyorsa, sebebi klima gazı eksikliğindendir demiştik; klimam gazı tamken de kompresör çalışmıyorsa, sebebi manyetik kavrama, kablolarda kopukluk, soket gevşemesi, sigorta atması olabilir. Bu durumda, araç çalışmıyorken, aküden ayrı bir hat çekerek kompresörde manyetik kavrama bobinine akım verilerek, kavramanın çalışıp çalışmadığı kontrol edilebilir. Tik-tak şeklinde ses gelip, yaylı plaka, kompresör kasnağına yapışmalıdır. Bu olmuyorsa, kompresör kavraması bozulmuş demektir.  Aküden direkt akım verildiğinde, kavrama çalışıyorsa, bu durumda elektrik bağlantıları (akım geliyor mu diye multimetreyle kontrol yapılabilir) ve sigorta kontrol edilmeli.
Kompresör kavraması çalışıyor fakat kompresör dönmüyor, kayış sıyırıyorsa, kompresör bozulmuş-sıkışmış demektir. Kompresör değiştirilmelidir. (Büyük ihtimalle yağsız çalışmakdan bozulmuş olabilir).
Kompresör kavraması çalışıyor, kompresör dönüyor, soğuk üflemiyorsa, yukarıdaki ikinci paragrafa anlatıldığı gibi, klima gazı bitmiş ya da azalmıştır. Klima dolum cihazıyla, basınç kontrolü, klima gazı miktarı kontrolü (klima gazını çektiğinde ekrandan okunur), klima yağı miktarı kontrolü yapılabilir. Gaz ve yağı tamamlanabilir.
Kompresör çalışıyor, klima gazı tamam, içeriye her havalandırma kanalından üfleme yapıyor,  ama klima soğutmuyor, soğuk üflemiyorsa; klima borularında tıkanıklık – ezilme olabilir. Bir kaza ya da darbeyle klima borusu ezilmiş olabilir. Kontrol edilmelidir.

Araç kliması hiç durmadan çalışıyor, nedeni nedir?
Büyük ihtimalle klima kompresör kavraması, kilitli pozisyonda kalmıştır, kompresörü sürekli döndürüyordur. Veya klima kompresör rölesi bozulmuş açık konumda takılı kalmıştır. Ya da klima butonu bozulmuş veya devreyi kapatır halde temas yapmıştır.
Radyatörün önündeki kondenser peteğin yüzeyine aşırı miktarda böcek yapışmışsa, hava akışı azalacağından, klima soğutma performansı da azalır.


Klima gazı azalırsa biterse ne olur?
Klima gaz eksiltmişse, klimanın soğutma gücü azalır. Klima yeterince soğutmaz. Klima gazı eksilmişse, nem tutucu filtrede daha az klima gazı olacaktır, klima gazı daha genleşme valfine gelmeden gaz haline geçer, bu durumda evoparatöre de büyük kısmı gaz halinde giren klima gazı, asıl evoparatörde sıvıdan gaza geçip havadan ısı çekmesi gerekirken, bunu yapamaz. Yani ortamdan ısı çekemez, evoparatör peteklerini soğutamaz, bu durumda aracın klima sistemi yeterince soğutma yapmaz.

Klima gazı çok olursa ne olur?
Nem tutucu filtre tamamen sıvı haldeki klima gazıyla dolar. Klima kompresörünün çıkış basıncı normalden daha fazla artar. Genleşme valfine sıvı halde çok fazla klima gazı gönderilir, buradan evoparatör girişine geçen klima gazının çoğu sıvı haldedir, öyle ki evoparatörden çıkarken gaz halinde olması gereken klima gazı, tamamen gaz haline geçemeden çıkar. Klima gazı eksik olduğundaki gibi, yine tam olarak  faz değiştiremeyen klima gazı (sıvıdan gaza), ortamdan yeterince ısı çekemez, yani klima yeterince soğutmaz.



Fazla klima gazı koymak, kompresörü bozacaktır. Kompresöre sıvı halde klima gazı gelmesi, klima kompresörünü bozacaktır. Çünkü sıvılar sıkıştırılamaz. Kompresör, pistonlarıyla gazı emip sıkıştırırken, sıvı maddeyi sıkıştıramayacaklarından, kompresör arızasına sebep olurlar. 

COMMENTS

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: Araç Klima Arızası - Klima İyi Soğutmuyor
Araç Klima Arızası - Klima İyi Soğutmuyor
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgGORZ1seODFdigkIcd3frixvyATJMi1P8VaBEv-IfyZ7JlbuXk154uCQoMyVJ2jcuu_B01J_YKs2fYY-_qPBDdFsdFdIRp4vH8MpG-FunTLv9asEKKu0fhC3ltrVOpJlX87VcpDV1TXJE/s400/klima+ariza.JPG
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgGORZ1seODFdigkIcd3frixvyATJMi1P8VaBEv-IfyZ7JlbuXk154uCQoMyVJ2jcuu_B01J_YKs2fYY-_qPBDdFsdFdIRp4vH8MpG-FunTLv9asEKKu0fhC3ltrVOpJlX87VcpDV1TXJE/s72-c/klima+ariza.JPG
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2016/05/arac-klima-arzas-klima-iyi-sogutmuyor.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2016/05/arac-klima-arzas-klima-iyi-sogutmuyor.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content