FREN SİSTEMİ ARIZA VE BAKIMI

FREN SİSTEMİ MUHTEMEL ARIZALAR,BAKIMI; Taşıtın emniyetli hareketi için fren sisteminin etkili bir şekilde çalışması hayati önem taşımaktadı...

FREN SİSTEMİ MUHTEMEL ARIZALAR,BAKIMI;


Taşıtın emniyetli hareketi için fren sisteminin etkili bir şekilde çalışması hayati önem taşımaktadır. Fren sisteminde yer alan bütün elemanların zaman zaman kontrol edilmesi gerekmektedir. Uzun süre çalışmadan dolayı sistemin özellikle balataları, hidrolik devrenin bazı elemanları yıpranarak çeşitli arızalara sebep olmaktadır. Bu arızaların teşhis edilmesi ve giderilmesi için genellikle rastlanan arızalarla ilgili çizelge aşağıda verilmiştir.

KAMPANALI TİP FREN SİSTEMİ

Fren pedalı düşüyor a)Fren pabuçları ve çubuk bağlantıları ayarsız olabilir
b)Fren balataları aşınmıştır
c)Hidrolik seviyesi düşüktür
d)Sistemde hava vardır
e)Fren merkez silindiri aşınmıştır Ayarlanır
Balatalar değiştirilir
Hidrolik doldurulur, sistemin havası alınır
Sistemin havası alınır
Değiştirilir
Tekerleklerden biri sürtünüyor a)Fren pabuçları ayarsızdır
b)Fren hidrolik borularından biri tıkanmıştır
c)Tekerlek silindiri arızalıdır
d)Pabuç geri getirme yayı zayıf veya kırıktır Ayarlanır
Boru temizlenir veya değiştirilir
Onarılır veya değiştirilir
Yay değiştirilir
Bütün frenler tutukluk yapıyor a)Fren mekanik bağlantıları ayarsızdır
b)Fren merkez silindiri arızalıdır
c)Hidrolik sisteme mineral yağlar karışmıştır Ayarlanır
Değiştirilir
Hasar gören plastik parçalar değiştirilir, sisteme tavsiye edilen hidrolik konulur.

Frenleme anında araç bir tarafa çekiyor a)Fren balataları yağlanmıştır
b)Balatalar fren hidroliği ile ıslanmıştır
c)Fren pabuçları ayarsızdır
d)Lastik havaları farklıdır
e)Fren tablası gevşektir
f)Tekerlek silindiri arızalı veya boru tıkalıdır
g)Balatalar biri birinden farklıdır Balatalar temizlenir veya değiştirilir
Balatalar ve tekerlek silindiri temizlenir ve onarılır veya değiştirilir
Ayarlanır
Lastikler eşit olarak şişirilir
Sıkılır
Onarılır veya değiştirilir
Değiştirilir
Fren pedalı yumuşak ve esnek a)Sistemde hava vardır
b)Fren pabuçları ayarsızdır Sistemin havası alınır ve hidrolik seviyesi kontrol edilir
Ayarlanır
Frenleme için daha büyük pedal kuvvetine ihtiyaç duyuluyor a)Fren balataları ıslanmıştır
b)Pabuçlar ayarsızdır
c)Balatalar aşırı ısınmıştır
d)Balatalar yanmıştır
e)Kampana yüzeyi camlaşmıştır
f)Fren servosu çalışmıyor Balatalar kurutulur (frenleme ile)
Ayarlanır
Soğuması sağlanır
Balatalar değiştirilir
Kampana tornalanır
Onarılır veya değiştirilir
Frenler çok hassas veya ani olarak tutuyor a)Pabuçlar ayarsızdır
b)Yanlış balata kullanılmıştır
c)Balatalar greslenmiştir
d)Kampana yüzeyleri çizilmiştir
e)Fren siper tablaları gevşektir
f)Balatalar yağlanmıştır Ayarlanır
Uygun balata takılır
Balatalar değiştirilir, fazla yağ kullanılmaz
Kampana tornalanır
Sıkıştırılır
Balata ve yağ keçeleri değiştirilir

Frenler ses yapıyor a)Balatalar aşınmıştır
b)Pabuçlarda çarpıklık vardır
c)Pabuç perçinleri gevşemiştir
d)Kampanalar aşınmıştır
e)Bazı parçalarda gevşeklik vardır Değiştirilir
Değiştirilir
Pabuç veya balata değiştirilir
Kampana tornalanır
Sıkılır
Sitemde hava var a)Merkez silindiri arızalıdır
b)Fren hidroliği kaybı vardır
c)Merkez silindiri veya tekerlek silindiri kaçırıyordur, boru bağlantıları gevşek veya hasarlıdır Onarılır veya değiştirilir, hidrolik eklenir
Bağlantılar sıkılır, borular değiştirilir, hidrolik eklenir
Onarılır ve bağlantılar kontrol edilir, hidrolik eklenir

DİSKLİ TİP FREN SİSTEMİ

Fren pedalında fazla boşluk a)Diskte aşırı yalpa vardır
b)Sistemde hava vardır veya fren hidroliği azalmıştır
c)Fren hidrolik kalitesi uygun değildir
d)Tekerlek yatağı gevşektir
e)Kaliper pistonu ve lastiği arızalıdır
f)Güç ünitesi çalışmıyordur Disk yalpası kontrol edilir, gerekirse değiştirilir
Sistemdeki kaçak ve sızıntılar kontrol edilir
Hidrolik boşaltılır, uygun hidrolik kullanılır
Yatak boşluğu ayarlanır
Lastikler değiştirilir
Güç ünitesi kontrol edilir
Fren pedalında titreşim a)Diskte yalpa fazladır
b)Diskin paralelliği bozulmuştur
c)Tekerlek yatağı gevşektir Yalpa fazla ise disk değiştirilir
Gerekirse disk değiştirilir
Tekerlek yatağı boşluk ayarı yapılır
Frenleme için büyük pedal kuvvetine ihtiyaç duyuluyor a)Güç ünitesi çalışmıyor
b)Balatalar greslenmiş veya yağlanmıştır
c)Balatalar aşınmıştır
d)Yanlış balata kullanılmıştır
e)Kaliper pistonu sarmıştır Onarılır veya değiştirilir
Balatalar ve yağ keçeleri değiştirilir
Değiştirilir
Uygun balata takılır
Kaliper sökülür ve gerekli onarım yapılır
Frenleme sırasında araç bir tarafa çekiyor a)Balatalar greslenmiş veya hidrolikle ıslanmıştır
b)Kaliper pistonları sarmıştır
c)Lastik havaları eşit değildir
d)Aracın ön düzen ayarları bozuktur
e)Fren hidrolik tıkanmıştır Balatalar değiştirilir
Pistonlar serbest hale getirilir
Lastik havaları eşitlenir
ün düzen ayarları yeniden yapılır
Hidrolik hortumlar kontrol edilir

Frenlerden ses geliyor a)üğütülme, kazıma çıtırtı sesleri
b)Kazıma sesinin sebepleri
1)Bağlantı cıvataları uzundur
2)Disk kalipere sürtüyordur
3)Tekerlek yatakları gevşektir
4)Balatalar aşınmıştır ve pabuç üniteleri diske sürtüyordur Fren pedalına kısmi basmalarda öğütülme sesi gelebilir. Daha kuvvetli basıldığında bu ses kesiliyorsa bir onarım gerektirmez.
Düşük hızlarda ve kaba yolda hareket ederken frenleme esnasında gelen çıtırdama sesi, kaliper ile pabuç arasındaki boşluktan dolayıdır. Balata ve pabuç değiştirilir.
Uygun cıvata kullanılır
Kaliper yüzeyi temizlenir, tespit cıvataları kontrol edilir
Yatak boşlukları ayarlanır
Balata ve pabuçlar değiştirilir
Frenler ısınıyor ve serbest kalamıyor a)Fren güç ünitesi çalışmıyordur
b)Pedal çubuk bağlantısı sıkışıklık yapıyordur
c)Kaliper pistonu sıkışıyordur
d)Merkez silindiri supabı arızalıdır Güç ünitesi kontrol edilir
Bağlantılar onarılır
Kaliper sökülür, lastik segman yuvası temizlenir, gerekirse lastik değiştirilir
Supap onarılır

COMMENTS

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: FREN SİSTEMİ ARIZA VE BAKIMI
FREN SİSTEMİ ARIZA VE BAKIMI
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiXW_4_b06L6qc6pDJw9lIceUeJYds8-9K6hjGEMPM5SQfBkzy9dJ-Vm_Mgj7XyAEJGu1uea2bpMEQCBvuBBmjfxveQkgOLzY5dNCFFA4h4RDx6av26JyN6naAK5Y_Qxz1GwUy1i2N6PGQ/s1600/Fren-Diski-1302259712.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiXW_4_b06L6qc6pDJw9lIceUeJYds8-9K6hjGEMPM5SQfBkzy9dJ-Vm_Mgj7XyAEJGu1uea2bpMEQCBvuBBmjfxveQkgOLzY5dNCFFA4h4RDx6av26JyN6naAK5Y_Qxz1GwUy1i2N6PGQ/s72-c/Fren-Diski-1302259712.jpg
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2014/05/fren-sistemi-ariza-ve-bakimi.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2014/05/fren-sistemi-ariza-ve-bakimi.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content