Direksiyon Pompası Nedir Ne İşe Yarar Nasıl Çalışır ?

Direksiyon Pompası Nedir Ne İşe Yarar? Hidrolik pompa, hareketini motordan alan ve sistemin ihtiyaç duyduğu yüksek yağ basıncını sağlayan el...


Direksiyon Pompası Nedir Ne İşe Yarar?

Hidrolik pompa, hareketini motordan alan ve sistemin ihtiyaç duyduğu yüksek yağ basıncını sağlayan elemandır. Tipi genellikle kanatçıklı tip pompadır. Pompa, hareketi kayış-kasnak ile alır ve hareket enerjisini hidrolik enerjiye dönüştürür.

Hidrolik pompa, sistemde kullanılan yağı, bir “yağ rezervuarı”ndan alır. Bu direksiyon yağ kutusu, pompa ile tek parça olabileceği gibi, genellikle pompadan ayrıdır ve hortumla pompaya bağlanmıştır.

Ağır vasıtalarda (kamyon, çekici vb.), iş makinalarında, traktörlerde pompanın kapasitesi ve basıncı daha büyüktür ve hareketini dişliler yardımıyla direkt olarak motordan alır.
Eğer sistem elektrohidrolik (elektrohidrolik servo direksiyon) ise, mekanik bir pompa yerine elektrikli pompa kullanılır ve motorla her hangi bir bağlantı yoktur.


Direksiyon Pompası Nasıl Çalışır ?


Genellikle paletli (kanatçıklı) tip direksiyon pompası kullanılır, pompa hareketini motordan alır ve rotor hızla döner. Rotordaki yarıklarda paletler (kanatçıklar) bulunur ve dönüş sırasında merkez kaç etkisiyle dışa açılırlar, böylece pompa gövdesine dayanarak ve süpürerek dönerler. Pompa gövdesinde, iki adet giriş (emiş) ve iki adet çıkış (basma) kanalı bulunur. Rotorun dönüşüyle kanatçıklar; hacmin arttığı kısımda (vakum etkisi) yağı emer ve yola devam ederler, dönüşle beraber hacmin azalmasıyla ise yağ basınçlanır (sıvılar sıkıştırılamaz- basınçları artar), basınç kazanan yağ çıkış hatlarından basılır.

paletli pompa-kanatçıklı pompa-hidrolik direksiyon pompası

Hidrolik Pompa Akış Kontrol Valfi Nedir Nasıl Çalışır ?

Direksiyon hidrolik pompası dönüş hareketini bir kayışla motordan alır ve basınçlı hidrolik yağı kontrol valfi ve silindire gönderir. Pompanın gönderdiği yağın basıncı ve debisinin sabit (belirli bir değerde) olması istenir. Fakat pompa hareketini motordan aldığı için ve motor devrinin sabit olmadığı için, pompanın debisi de sürekli değişecektir. Örneğin motor devri arttığında basınç ve debi çok artacak, hidrolik direksiyon destek gücü çok artacak ve direksiyon aşırı yumuşak olacaktır, bu durum direksiyon hakimiyeti ve sürüş emniyetini bozacaktır. Ayrıca aşırı yüksek basınç sistem elemanlarına zarar verecektir. Akış kontrol valfi, devir artsa bile pompanın basma debisini sabit tutar.

Sürücü direksiyon simidini tam sağ veya tam sol yaptığında ve silindirdeki piston sona dayandığında, sistemdeki boru-hortumlar ezilip tıkandığında, pompanın gönderdiği basınçlı yağ artık gidecek yer bulamaz, bu durumda yağ basıncı aşırı artacak, sistemdeki parçalara ve sızdırmazlık elemanlarına zarar verecek, motordan çok fazla güç çekecektir. Sistemin artık daha fazla basınca ihtiyaç duymadığı böyle anlarda, devredeki basıncı sınırlayacak bir valfe gerek duyulur, buna “pompa akış kontrol valfi” denir.





Akış kontrol valfi, pompa gövdesinde çıkış hattının olduğu kısımda bulunur ve gergin bir yay, valfi kapalı konumda tutar. Sistemdeki basınç aşırı arttığında ve bu basınç valfe etki ettiğinde, yayın itme kuvvetini yener, valf geri çekilerek delik açılır, basınçlı yağ bu delikten tahliye edilerek tekrar pompanın emiş hattına  gönderilir. Böylece basınçlı yağ, kumanda valfine gönderilmeden pompada devir daim ettirilmiş ve basınç sınırlandırılmış olur. Kumanda valfi çalışırken, basınçlı yağın sirkülasyonundan dolayı sürücü ince bir ses duyacaktır.

Direksiyon simdi tekrar normal çalışma koşullarına döndüğünde, sistemde basınç düşer, akış kontrol valfi kapanır, pompa normal değerlerde basınçla sistemi beslemeye devam eder.

Akış kontrol valfine bir “kontrol spool” ilave edilmesiyle, "motor devrine duyarlı hidrolik direksiyon sistemi" elde edilir, motor devri arttıkça direksiyon sertleşir. Akış kontrol valfi gövdesine ilave edilen kontrol spool, motor devri arttıkça artan pompa basıncı sebebiyle hareket ederek, yağ çıkış kanalını daraltır, yağın akışını kısar. Silindire giden yağın miktarı azaldığı için, direksiyon sertleşir.

Hidrolik direksiyonun sertleştirilmesi;

a) Motor devri arttıkça (devire duyarlı direksiyon)
b) Aracın hızı arttıkça (hıza duyarlı direksiyon) (daha iyi olan budur)

şeklinde, iki yöntemden biri seçilerek kullanılır.


hidrolik direksiyon sistemi parçaları


COMMENTS

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: Direksiyon Pompası Nedir Ne İşe Yarar Nasıl Çalışır ?
Direksiyon Pompası Nedir Ne İşe Yarar Nasıl Çalışır ?
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiegrl7TVBCJcnPqf6XQcZr5cOUwX2FkgC2MhXcnhamAsxAWVJ_lLdFrrIFPZsDNMTEe0Ih71I465H-CyCepFoiq0l8a0dm4NIq_NZP8qGXJEfCJC4h6Oe6BxtKA0uCglw6y-avDGDEXQo/s640/direksiyon+pompas%25C4%25B1.JPG
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiegrl7TVBCJcnPqf6XQcZr5cOUwX2FkgC2MhXcnhamAsxAWVJ_lLdFrrIFPZsDNMTEe0Ih71I465H-CyCepFoiq0l8a0dm4NIq_NZP8qGXJEfCJC4h6Oe6BxtKA0uCglw6y-avDGDEXQo/s72-c/direksiyon+pompas%25C4%25B1.JPG
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2017/04/direksiyon-pompas-nedir-ne-ise-yarar.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2017/04/direksiyon-pompas-nedir-ne-ise-yarar.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content