Turbo Benzinli Araçlar ve Güç-Tork Özellikleri (Direkt Enjeksiyon)

Turbo Benzinli Araçlar Güç-Tork Özellikleri (Direkt Enjeksiyonlu Turbo Benzinli Motor) Benzinli motorlarda da dizel motorlarda olduğu gibi m...


Turbo Benzinli Araçlar Güç-Tork Özellikleri (Direkt Enjeksiyonlu Turbo Benzinli Motor)


Benzinli motorlarda da dizel motorlarda olduğu gibi motor küçültme (downsizing) akımı hızla devam ediyor. Turbo hava beslemeli ve direkt benzin enjeksiyonlu motorlar: düşük motor hacimleriyle; vergi avantajı, düşük yakıt tüketimiyle; kullanıcı dostu, düşük yakıt tüketiminin ve gelişmiş egzoz emisyon sistemlerinin katkısıyla; çevre dostu otomobiller haline geliyor.
Artık büyük hacimli atmosferik motorlar son demlerini yaşıyor. Alt ve orta motor devirlerinde motorun uyuması, 4000 devirden sonra gelen maksimum torkun (çekiş); düşük performansı, büyük motor hacminin; yüksek vergileri, 7-8 litreden aşağı inmeyen yakıt tüketimleriyle hiç de kullanıcı ve çevre dostu değiller.

Daha detaylı teknik bilgi için: Direkt Enjeksiyonlu Turbo Benzinli Motorlar

Direkt benzin enjeksiyonlu turbo benzinli motorun sunduğu yüksek performans nimeti (yüksek güç ve geniş motor devri aralığına yayılmış yüksek tork) iki şekilde kullanılabilirdi;

*Motor hacmini küçülterek gücünü sabit tutup, çok daha az yakan motorlar geliştirmek: 1.6 litre yerine 1.4 – 1.2 – 1.0 – 0.9 litre. Bunu ekonomi amaçlı ilk Volkswagen-Audi yaptı (TSI Motor) ve devamında Renault (TCe) gibi diğer firmalar takip etti.

*Motor hacmini küçültmeden, motor performansı yüksek motor geliştirmek: Honda 1.5 litre vtec turbo motor.

  

Turbo Benzinli Araçlar Nelerdir ?

GDI: Direkt Benzin Enjeksiyon (Gasoline Direct Injection) sisteminin genel adıdır.

Mercedes CGI Motor: Mercedes-Benz firmasının araçlarında kullandığı, turbo benzinli motorlarının adıdır. Stratified charged gasoline injection: Katmanlı ve Turbo Beslemeli Benzin Enjeksiyonu anlamına gelir. Yani hem turbo hem direkt benzin enjeksiyonu var. (Mercedes cgi)

Audi-Volkswagen TSI Motor: Volkswagen ve Audi’nin turbo benzinli araçlarında kullandığı yakıt enjeksiyon sisteminin adı. Turbo Stratified Injection: “Turbolu hava beslemeli ve katmanlı enjeksiyon” sistemi demektir. Tsi motorlar; Volkswagen, audi, seat, Skoda marka araçların onlarca modelinde kullanılmaktadır.




Ford Ecoboost Motor: Ford’un ödüllü düşük hacimli turbo beslemeli benzinli motoru.

Renault TCe Motor: Renault’nun direkt enjeksiyonlu turbo benzinli motorlarına verdiği isim TCe’dir (Turbo Controlled Efficiency).

Honda Vtec Turbo: Honda’nın turbo benzinli motoru.

Toyota 1.2l turbo benzinli motoru (henüz türkiye’ye gelmedi)


Çok noktadan emme kanalına yakıt püskürten atmosferik benzinli motorların aksine, direkt benzin enjeksiyonunda benzin, direkt olarak silindirin için (yanma odasına) püskürtülür. Aslında benzini direkt yanma odasına püskürtme fikri bundan 60 yıl öncesine dayanıyor; ilk direkt enjeksiyonlu benzinli motor 1955 model martı kanatlı “Mercedes-Benz 300 SL” modelinde kullanıldı. 300 SL, 6 silindirli 215 beygir, distribütör ateşlemeli, bosch marka mekanik benzin pompasına ve mekanik enjektöre sahip bir motorla donatılmıştı.




Direkt benzin enjeksiyonlu motorlar bugün iki temel motor tipinde (atmosferik ve turbo) kullanımdalar.

*Atmosferik direkt benzin enjeksiyonlu motorlar: Benzin yüksek basınçla direkt yanma odasına püskürtülürken, motorun hava emişi atmosfer basıncıyla doğal emiş olarak gerçekleşiyor. Örneğin; Mercedes-Benz M156 AMG V8 motorlar çeşitli Mercedes amg modellerinde kullanılıyor. Ayrıca vw grubu atmosferik FSI motorları bir dönem kullanmıştır.

*Turbo direkt benzin enjeksiyonlu motorlar: Motorun hava beslemesi bir kompresörle (süperşarj) veya bir egzoz turbo şarjıyla veya ikisi bir arada olarak; hava yanma odasına basınçlı olarak (aşırı besleme 2-3 bar) gönderilir. Düşük motor hacmi, yakıt ekonomisi ve düşük emisyon hedefleri bu konseptte tutturulmuştur.

İyi motorlar (az yakan –çok kaçan) otomobil üreticilerine çok fazla araç sattırdı, dizel motorlarda Renault’nun dCİ motoru, Fiat’ın Multijet motoru, Peugeot-Citroen grubunun HDI motoru, Volkswagen’in TDI motoru; onlarca farkı model ve seride kullanıldı. Bu dizel motorlar, düşük yakıt tüketimleri ve sağlam yapılarıyla kendilerini kanıtladır. Özellikle dCİ ve Multijet motorlar muhteşem başarı gösterdi.

Dizelin bu ekonomik ve çevreci yüksek performanslı düşük hacimli motorlardaki gelişimini, benzinli motorlardaki benzer gelişmeler izledi. Benzinli turbo motorlarda da Volkswagen grubu öncülerden oldu ve 15-20 yıl önceden yerini aldı, atmosferik olarak da sunulan direkt enjeksiyonlu benzinli FSI motor daha sonra turbo benzinliye (süper şarj+turbo şarj) dönüşerek TFSI halini aldı, daha sonra geliştirilerek TSI motor olarak günümüzde de devam etti.

Tork - Yakıt Tasarrufu İlişkisi

Bir motorun hem iyi performans hem de düşük yakıt tüketimi sunabilmesi için, yüksek motor torkunun düşük devirlerden itibaren elde edilebilmesi gerekir. Mühendisler ister ki tork düşük devirlerden itibaren maksimum değerini alsın ve geniş bir motor devri aralığında bu tork değerini düşmeden korusun. Motorun mekanik verimliliği ve yakıt enjeksiyon sistemleri bu ideal için geliştirilmeye çalışılır.

Motorun az yakması için düşük motor devrinde çalışması gerekir, düşük motor devrinde de tork çok az olduğu için gaza basarız, motor çok yakar. Tork; tekerleği dönme kuvvetidir, gaza basınca hızı arttırıp bizi koltuğa yapıştıran etkidir. Günlük araç kullanımında araç 1700-3500 devir aralığında kullanılır, turbo benzinli direkt enjeksiyonlu motorlar işte bu devir aralıklarında gaz pedalının altında hazır bulunan maksimum torkla, bizim yüksek yüksek viteste düşük motor devrinde ama gaza basınca da çekişinden bir şey kaybetmeyen, iyi gaz tepkileri veren, üstelik bunu düşük yakıt tüketimiyle sürüş sunarlar.

Tork (krank milinin dönme kuvveti), düşük motor devirlerinde bile yüksek olursa; biz bu kuvvetli dönüşü, şanzıman ile (vites oranlarıyla) vitesi yükselterek hıza (tekerleklerin dönme hızına) dönüştürebiliriz. Böylece daha az gaz pedalına basarız, araç daha az yakar.
  

Direkt Enjeksiyonlu Turbo Benzinli Motorun Tork ve Güç Değerleri

Turbo şarj ve direkt benzin enjeksiyonu, otomotiv üreticilerine daha düşük hacimli ve yüksek (yeterince) güçlü motorlar üretme imkanı vermiştir, artık 1.6 litre atmosferik motorun gücünü 1.2 litre turbo benzinli motordan almak mümkün, üstelik daha az yakıyor ve düşük devirlerde torku daha yüksek. 0.9 litre veya 1 litre hacimli 3 silindirli motorlara sahip araçlar yollardaki yerini alıyor.

Ayrıca amaç performansı yüksek motorlar kullanmak olduğunda, yine aynı hacme sahip atmosferik motorun, turbo versiyonu çok daha yüksek güç ve tork verebilmektedir.

Atmosferik ve Turbo Honda Civic Karşılaştırması

Bunu honda’nın 2017 model civic’te sunduğu 1.6 atmoferik benzinli ve 1.5 turbo benzinli motorlarının güç ve tork değerlerine bakarak görebiliriz.

1.6 atmosferik: 125 PS (92 kW) / 6500 rpm
1.5 turbo: 182 PS (134 kW) / 6000 rpm

Görüldüğü gibi motor hacmi 0.1 litre azalmasına rağmen, direkt enjeksiyon ve turbo besleme sayesinde motor gücü 57 beygir artmış durumda.

1.6 atmosferik: 152 Nm / 4300 rpm
1.5 turbo: 220 Nm / 1700-5500 rpm

Motor torkunun 68 newton metre gibi inanılmaz derece artmış olmasının yanında, bu maksimum tork (220 Nm) daha henüz 1700 rpm gibi çok düşük motor devirlerinde gaz pedalının altında hazır durumda. Atmoferik motorda ise 152Nm gibi düşük olan maksimum motor torkuna ulaşabilmek için, motor torkunu 4300 devire kadar çıkarmak gerekmekte. Bu kadar yüksek devirde gelen tork, fazla yakıt tüketimi demektir; düşük motor devirde gelen maksimum  tork ise düşük yakıt tüketimi demektir.

  

Renault Turbo Benzinli Direkt Enjeksiyonlu Motorlar

Renault TCe (Turbo Controlled Efficiency) ismini verdiği turbo benzinli motorlarının güç tork değerlerine bakıldığında yine yüksek performans ve düşük yakıt tüketimi ön plana çıkıyor.
2 litre atmosferik motorun performansını, 1.2 litrelik turbo benzinli tce motordan almak mümkün.

Renault Megane TCe 130 motorun teknik verilerine bakıldığında:

Motor hacmi: 1.2 litre
Motor gücü: 130 HP
Motor Torku: 205 Nm – 2000 rpm (maksimum torku 2000 devirden itibaren verebiliyor.)



Grafik incelendiğinde, torkun düşük devirde çok hızlı bir şekilde maksimum değerine ulaştığı gözleniyor. İdeal olan torkun düşük devirde maksimum değere yükselmesi, daha sonra yatay bir seyir izleyerek geniş bir motor devir aralığında değerini korumasıdır. Tork, belirli bir devirden sonra düşer çünkü motorun verimi düşer, sürtünmeler artar; buna rağmen güç bir süre daha yükselmeye devam eder çünkü motor devrinin fazlalığı gücü yüksekte tutar.

  

Renault Clio 1.2 litre atmosferik çok noktadan enjeksiyonlu motorun özellikleri:
4 silindirli, 75 beygir, maksimum tork 107 Nm


Renault Clio TCe 90  0.9 litre turbo direkt benzin enjeksiyonlu motorun özellikleri:

3 silindirli, 90 beygir, maksimum tork 140 Nm
Görüldüğü gibi motor hem hacim olarak hem de silindir sayısı olarak küçültülmüş (downsizing) olmasına rağmen, güç ve tork olarak performans daha da artmış. Üstelik yakıt tüketimi daha düşük.

1 litre ve daha düşük hacimli motorlarda 4 yerine 3 silindir kullanılması, daha verimli ve uyumlu bir yaklaşımdır.





COMMENTS

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: Turbo Benzinli Araçlar ve Güç-Tork Özellikleri (Direkt Enjeksiyon)
Turbo Benzinli Araçlar ve Güç-Tork Özellikleri (Direkt Enjeksiyon)
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgXnyHVBe1Yq_TNtp1PZtNgsVfRXuU6CdA_v7DgWti0LZmUxVQokeQ9N49PbLkLewE35YoxITzOWAc1L4tUf_tT0MiKx7JrPsyW1vWFZ820Ush1Mh-Pza1JVXX7A8rb3yKoeYV8Nok3VSY/s640/turbo+direkt+benzin+enjeksiyon.JPG
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgXnyHVBe1Yq_TNtp1PZtNgsVfRXuU6CdA_v7DgWti0LZmUxVQokeQ9N49PbLkLewE35YoxITzOWAc1L4tUf_tT0MiKx7JrPsyW1vWFZ820Ush1Mh-Pza1JVXX7A8rb3yKoeYV8Nok3VSY/s72-c/turbo+direkt+benzin+enjeksiyon.JPG
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2017/03/turbo-benzinli-araclar-ve-guc-tork.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2017/03/turbo-benzinli-araclar-ve-guc-tork.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content