Özel Servis (Sanayi) Mi? Yetkili Servis Mi? Farkı Nedir?

 Özel Servis Mi ? Yetkili Servis Mi ?  Hangisi Daha İyi ? Farkları Ne ? Tüm otomobil ve motorlu araç kullanıcıları, araçları satın aldıktan ...




 Özel Servis Mi ?Yetkili Servis Mi ? Hangisi Daha İyi ? Farkları Ne ?

Tüm otomobil ve motorlu araç kullanıcıları, araçları satın aldıktan sonra tamir veya bakım amacıyla teknik servislere gitmek zorundalar. Burada iki seçenek karşımıza çıkıyor;

özel teşebbüsle oto ustaları tarafından işletilen “özel servisler – tamirhaneler”
Otomotiv üreticileri tarafından lisanslı olarak işletilen “yetkili servisler”.

yani sanayi mi yetkili servis mi ikilemi.

Arabayı Tamire Nereye Götürmeliyim ? 

Ülkemizde araçları servise götürme konusundaki temel eğilim şu şekilde; aracın garanti süresi boyunca yetkili servise, garanti süresi dolduktan sonra ise özel servise - oto sanayiye götürmek. Buradaki en temel faktör tabi ki yetkili servislerin özel servislere göre pahalı olması. Çoğu yetkili serviste 5 yaşından büyük araç görmek çok nadir, hepsi özel servise geçiş yapmış.

Arabayı hangi servise götürmeliyim sorusunun cevabı, garanti süresi sebebiyle yetkili servise gitme eğilimiyle birlikte, çok büyük ölçüde ister özel ister yetkili servis olsun; ustanın bilgisine, tecrübesine, iş etiğine, teknolojik donanımına bağlı olmalıdır. Öyle ki iki yetkili servis arasında bile arıza çözme-düşük maliyet-hizmet kalitesi açısından büyük farklılıklar olmaktadır.

Ayrıca eğer bir motor elektroniği arızasıyla karşı karşıyaysanız (sensör veya elektronik donanım arızası), arıza lambanız yanmışsa, gideceğiniz serviste tam donanımlı ve doğru arıza test cihazı (diyagnostik test cihazı-bilgisayarı) mutlaka olmalıdır. Bu, arızanınızın tek seferde ve doğru olarak teşhis edilmesini ve sorunun giderilmesini ve maliyetin düşürülmesinde çok önemli rol oynamaktadır. Aracın arızası mekanik bir arıza ise, örneğin; baskı balata, fren balatası, periyodik bakım, yürür aksam tamiri, süspansiyon tamiri gibi, bu durumda işler biraz daha kolay ve daha az karmaşık olduğundan, kaliteli yedek parça kullanılması şartıyla, özel servislere gidilmesi mantıklı olabilir.

Motor elektroniği arızalarında, aracı doğru arıza test cihazına bağlatmak çok çok önemlidir.

İyi oto servisi = (Bilgili-tecrübeli usta-yetenikli usta) + Yeterli teknolojik donanım (arıza test cihazları) + makul maliyet + iyi insani ilişkiler ve iletişim

Tüm oto servislerinin yukarıda formüle edilmiş niteliklerle çalışması, uzun vadede daha fazla kazandırır. Castrol –elf- mobil 1 vb. marka yağ koydum deyip, arkadaki varilden ucuz yağ koyarak daha fazla para kazanmaya çalışmak veya pahalı parça fiyatına ucuz yedek parça kullanmak, uzun vadede oto servisine kaybettirir.

Yetkili Servis Mi ? Özel Servis Mi ? Oto Servislerine Genel Bir Bakış ve Karşılaştırma

Bu kısımda her iki oto servis türünün özellikleri, avantajları ve dezavantajları “genelleme yapılarak” , gözlemlere dayalı olarak ve tarafsızca sunulmuştur. Tabi ki bu özelliklerin tam tersi olduğu durumlar söz konusu olabilir. 

Yetkili ve özel servis karşılaştırması;

*Yetkili servisin işçilik saat ücreti daha pahalı

*Özel servisin işçilik ücreti daha ucuz

*Yetkili servis orijinal yedek parça kullanır, parça fiyatları daha pahalıdır.

*Özel servis hem orijinal yedek parça hem yan sanayi yedek parça kullanır, daha ucuz olabilir veya aynı fiyattır.

*Yetkili serviste motor elektroniği arıza bilgisi daha fazladır, yüzlerce (dünya çapındaysa binclerce) servis senkronize çalışır, tüm arızalar bir merkezde toplanır, çözümü tüm servislere bildirilir (servis bültenleriyle), bilgi paylaşımı servisler arası sınırsızdır. Elektromekanik arıza teşhisinde daha ileridirler. Yeni teknolojilerden yeni nesil motorlardan sistematik olarak haberdardırlar ve eğitimini alırlar.

*Özel servislere sistematik olarak yeni teknolojik bilgi akışı yoktur veya çok azdır, özel servisler birbirlerine bilgi aktarmazlar, arıza ve konular hakkında bilgi akışları yoktur-azdır. Yeni teknolojilere erişimleri kısıtlıdır. Yeni gelen araç modeline hakim olabilmeleri zaman alır.

*Yetkili servisler, ilgili markanın tescilli lisanslı full versiyonlu diyagnostik yazılımını kullanırlar, bu cihazla çok detaylı ve doğru olarak arıza teşhisi yapabildikleri gibi, arızanın çözümü hakkında detaylı bilgi bizzat diyagnostik yazılımı tarafından sağlanır. Bu sayede motor elektroniği ve sensör arızaları gibi konularda çok daha isabetli sorun giderme hizmeti verebilirler. Bu arıza yazılımını-donanımını özel sektörle paylaşmazlar veya çok pahalı olarak paylaşırlar.

*Özel servislerin, ilgili markanın lisanlı diyagnostik yazılımları yoktur veya nadiren vardır. Bazıları tüm araçlar için ortak kullanılan diyagnostik yazılımını kullanırlar. Bu sebeplerle motor elektroniği ve sensör arızaları konusunda yetkili servisler kadar isabetli ve sorun giderici hizmeti sağlayamayabilirler. Şikayetin giderilmesi konusunda daha zayıftırlar.

*Yetkili servisler (nispeten)  ve müşteriye bilgi verip sormadan, anlamsız gerekli gereksiz parça değişimleri ve bakım yapmazlar, fiyatı gereksiz şişirmezler.

*Özel servislerde, gerekli gereksiz ve müşteriye sormadan parça değişimleri ve bakımlar yapıldığı görülmektedir.  Gereksiz yere fiyat –masraf yukarı çekilebilir. Yaşanan bir örnek: daha yeni klima gazı değiştirilmiş aracın, sorulmadan klima gazı değiştirilmesi, temmuz ayında antifiriz değişimi vb. Daha kötü ihtimalse, bunların gerçekten değiştirildiğini bilemezsiniz bile.

*Yetkili servisler özel bazı durumlar dışında tamir yapmazlar, bozuksa değiştir prensibiyle çalışırlar. Bu durum arızanın kesin çözümünü sağlıyorsa da, küçük bir müdahaleyle düzeltilebilecek bir arızanın maliyetini arttırmaktadır, bu sebeple müşteriye maliyeti daha fazla olabilmektedir. Örneğin küçük bir parçası değiştirilse veya lehim yapılsa normale dönecek olan alternatörü, direkt yenisiyle değiştirirler. Bu yöntemi uygun bulup bulmamak müşteriye kalmıştır.

*Özel servisler, tamiri mümkünse tamir işlemi yapmaktadırlar, bu durum maliye büyük ölçüde azaltmaktadır. Fakat özel servisler de zaman ilerledikçe tamir işlemini azaltmakta, bozuk olanı hemen değiştirme yolunu giderek daha fazla benimser hale gelmektedirler.
Yetkili servis çalışanlarının “mekanik tamir” yetenekleri iyi bir özel servise göre düşük olabilmektedir. Mekanik arızalar konusunda (nispeten) pratik-kurtaran çözümler üretemezler. Daha çok robotize şekilde prosedürü uygulayan yöntem benimsemişlerdir. Sistemin çalışması, arızası hakkında kapsamlı fikir yürütme kabiliyetleri; parça değişimi ve bilgisayarlı diyagnostik prosedürüne bağlı, akıl-fikir yürütmenden uygulandığı için azalmıştır. Bununla birlikte iyi bir yetkili serviste, her konuda çok bilgili ve tecrübeli tam olarak ustalaşmış kişiler de bulunabilmektedir.

*Özel servisler “mekanik” arıza çözümünde daha yetenekli, daha donanımlı ve daha pratik çözümler sunabilmektedirler. Tamir yetenekleri, yetkili servisten daha fazladır, bu durum maliyet olarak müşteriye avantaj sağlar.

*Yetkili servisler, müşteriye daha kaliteli ve nezih bir ortam sunar, randevulu çalışırlar. Daha nazik ve saygılı iletişimle müşterinin memnuniyetini sağlarlar.

*Özel servisler, karşılama bekletme konusunda daha düşük hizmet kalitesi sunarlar. İletişim konusunda büyük eksiklikleri vardır, müşteriyle yeterince ilgilenme ve yeterli saygıyı gösterme konusunda eksiklikleri vardır. Tanıdık bir servis bulmadan iş yaptırmak eziyete dönüşebilmekte, rica minnet iş yaptırma gibi çok kötü durumlar gözlenebilmektedir.

*Yetkili servis, yaptığı tamirin – işlemin ve parçanın garantisini kurumsal anlamda verir, parça değişiminde parça garantisi vardır, tüm kayıtlar düzenli tutulur.

*Özel servislerde yaptığı tamirin – işlemin ve parçanın garantisi konusu biraz daha kurumsallıktan uzaktır, parça garantisi verilmekteyse de, işlemler yeterince resmi-kayıt altında tutulmayabilmektedir. Parçanın veya işlemin faturası istendiğinde, +kdv isteyebilirler. Sonuç olarak garanti belgesi-fatura yerine kartvizit ve "bir şey olursa biz buradayız" cevabı alınabilir.

*Yetkili servisler indirim ve pazarlık yapmazlar.

*Özel servisler indirim ve pazarlık yapabilirler.

Not: Araç sahibi veya servis çalışanı olarak tecrübelerinizi yorum kısmından paylaşabilirsiniz.

COMMENTS

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: Özel Servis (Sanayi) Mi? Yetkili Servis Mi? Farkı Nedir?
Özel Servis (Sanayi) Mi? Yetkili Servis Mi? Farkı Nedir?
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjC9egVfeDHbeqL2C5unqI5lFiYICKPlAoYeeQYREWxLD4tSHQBGSF2fvtcZhp0l7Xo0Pqm5jHx5WxT-cR0YMbIs-rivoIfZ2EoLRJNaBqDbGNX9nPFYVDlPTpOr6meZGNwhSfqhSrnQ6c/s400/yetkili+servis+vs+ozel+servis.JPG
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjC9egVfeDHbeqL2C5unqI5lFiYICKPlAoYeeQYREWxLD4tSHQBGSF2fvtcZhp0l7Xo0Pqm5jHx5WxT-cR0YMbIs-rivoIfZ2EoLRJNaBqDbGNX9nPFYVDlPTpOr6meZGNwhSfqhSrnQ6c/s72-c/yetkili+servis+vs+ozel+servis.JPG
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2017/01/ozel-servis-sanayi-mi-yetkili-servis-mi.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2017/01/ozel-servis-sanayi-mi-yetkili-servis-mi.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content