Fren Servosu Nedir? (Westinghouse - Hidrovak) Nedir Nasıl Çalışır?

Fren Servosu (Hidrovak) Nedir? Ne İşe Yarar? (Fren servosu ne demek?) Fren servosu – fren westinghouse – hidrovak aynı anlamdadır ve aynı fr...


Fren Servosu (Hidrovak) Nedir? Ne İşe Yarar? (Fren servosu ne demek?)

Fren servosu – fren westinghouse – hidrovak aynı anlamdadır ve aynı fren parçasını ifade etmektedir. Fren servosu, fren kuvvetini yaklaşık 5 kat arttıran ve fren pedalını yumuşatan güçlendirici bir parçadır. 
Motor kaputu açıldığında direksiyon hizasında silindirik büyük siyah bir parçadır. Fren ana merkezinden hemen önce, fren merkez silindiriyle fren pedalı arasında bulunur. Fren servosunun önünde fren ana merkez silindiri, fren ana merkez silindirinin üzerinde de, plastik fren hidroliği rezervuar kutusu bulunur.

(Fren servosu araçtaki yeri)
Hidrovak Görevi Nedir?
Hidrovakın görevi, sürücünün ayağıyla fren pedalına uyguladığı kuvveti arttırarak frenleme kuvvetini arttırmak ve fren pedalının yumuşak-kolay olarak çalışmasını sağlamaktır.

(Fren Servosu (Hidrovak) Parçaları)

Servo Fren (Hidrovak) Nasıl Çalışır? (Hidrovak Çalışma Prensibi)
Motor çatlığında fren servosu devreye girer, motor çalışmazken servo da çalışmaz, bu durumda fren pedalı sertleşecektir, araç kullananlar bunu hissetmişlerdir. Fren servosu bozulduğunda, yani vakum hortumu çıktığında ya da yırtıldığında, servo frenlemeyi artık destekleyemez, fakat fren sistemi çalışmaya devam eder. Bu durumda fren sertleşecektir ve frene basmak zorlaşacaktır.

(Aşağıdaki fren servosu video anlatımı takip ediniz)

Vakum, benzinli araçlarda emme manifoldundan bir hortumla elde edilir, motor çalıştığında vakum da oluşur, fren pedalı yumuşar. Dizel araçlar aşırı hava beslemesiyle çalıştığından, emme manifoldlarında vakum yoktur, bu sebeple dizel araçlarda fren servosunun ihtiyaç duyduğu vakum; bir mekanik veya elektrikli vakum pompasıyla üretilir ve fren servosuna etki ettirilir. Dizel araçlardaki mekanik vakum pompası silindir kapağında, hareketini eksantrik milinden alan tip olabileceği gibi, alternatörün arkasına yerleştirilmiş vakum pompası tipi de olabilir. Vakum hattı-hortumu bir çek valfle fren servosuna bağlanmıştır.

fren servosu - westinghouse
(Hidrovak (Fren servosu) Çalışma Prensibi)

Fren ana merkezi, fren servosu ve fren pedalı bir bütün olarak çalışır. Fren pedalının itme hareketi, bir itme çubuğuyla (valf kontrol çubuğu) fren servosunun tam orta noktasından fren servosunun içine girer ve içeride diyaframa bağlı olan bir diğer itme çubuğunu iter. Diyaframdaki itme çubuğunun çıkış ucu, fren ana merkez silindirindeki pistonu hareket ettirmektedir.

Fren servosundaki diyafram plaka, kauçuk hava geçirmez bir parçadır ve servoyu iki ayrı odaya bölmüş durumdadır. (Bazı araçlarda servo fren gücünü arttırmak için servonun içerisinde çift diyafram bulunur).

Pedal tarafındaki oda basınç odasıdır ve fren pedalına basıldığında, giriş çubuğunun  bir giriş kanalını (valf) açmasıyla atmosfer basıncı bu odaya giriş yapar, diyaframı fren merkezine doğru iter.

Fren ana merkezi tarafındaki oda vakum odasıdır ve motor çalıştığında oluşan vakum bu odaya etki eder. (Vakum; alçak basınç demektir, basıncın 1 barın altında olması durumudur)
Burada dikkat edilmesi gereken kısım, fren pedalına basılmamış haldeyken, vakum hem vakum odasına hem basınç odasına etki etmektedir, yani basınç odasında da vakum vardır. Basınç odasına atmosfer basıncı giriş yapamaz çünkü, fren pedalına basılmadığından hava giriş kanalı kapalı konumdadır.

Ayrıca diyaframın vakum odası tarafında bulunan bir yay (diyafram yayı), fren pedalına basılmamış haldeyken diyaframı iterek geride durmasını sağlar.

Fren pedalına basılır, pedal itme çubuğunu ileri iterek fren servosunun giriş kısmında ilerler.
Çubuk ilerlerken, vakum odasıyla basınç odasını bir birine bağlayan kanalı kapatır, böylece artık vakum ve basınç odaları sızdırmaz olarak birbirinden ayrılmıştır.



Hemen ardından çubuk ilerlemeye devam ettiğinde, bu kez de basınç odasına dış ortamdan gelen atmosfer basıncının giriş kanalını açar. Bu durumda artık basınç odasında yüksek basınç (atmosfer basıncı) ve vakum odasında alçak basınç (vakum) vardır.

Böylece diyafram, yüksek basıncın itme etkisiyle ve aynı anda vakumun çekme etkisiyle, kuvvetle ve hızlıca fren merkezi tarafına hareket eder. Diyaframın bu hareketi, diyaframa bağlı olan çıkış tarafındaki çubuk (mil) ile fren ana merkez silindirine iletilir.

İşte fren pedalına hafifçe basıldığında oluşan kuvvet, fren servosunda bu şekilde arttırılarak fren ana merkezine iletilir. Buna fren güçlendirici (brake booster) de denir.

İtme kuvveti artan fren hareketi, fren merkez silindirinde daha büyük bir hidrolik basıncın elde edilmesini sağlar, daha büyük hidrolik basınç, daha fazla fren kuvveti oluşturur ve araç kolayca yavaşlar veya durur. Fren servosunun etkime miktarı, fren pedalına basma miktarına bağlıdır.

Fren servosu hidrovak çalışma prensibi video anlatım:

COMMENTS

BLOGGER: 2
  1. Fren merkezi yeni değiştim frene bastığımda hiç fren tutmuyor ayrıca ard arda frene basınca rölanti düşüyor arac reno broadway 88 model yardımcı olurmusunuz Allah razı olsun

    YanıtlaSil
  2. Fren merkezi yeni değiştim frene bastığımda hiç fren tutmuyor ayrıca ard arda frene basınca rölanti düşüyor arac reno broadway 88 model yardımcı olurmusunuz Allah razı olsun

    YanıtlaSil

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: Fren Servosu Nedir? (Westinghouse - Hidrovak) Nedir Nasıl Çalışır?
Fren Servosu Nedir? (Westinghouse - Hidrovak) Nedir Nasıl Çalışır?
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi-20kQL4rMvjRrYEwLtomVHZR9eZ0MY4ZotgrHpDM8GqoObghz8RrltNt6HuaCj-OauB_foVJexSkHYrGiXXgJEdiiwgxsySwzyw6M4mwbKdFFhvWkUy7uGGBzvbYJ9F7kuHGxvlE9RsE/s400/fren+servosu+ve+merkez+silindir.JPG
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi-20kQL4rMvjRrYEwLtomVHZR9eZ0MY4ZotgrHpDM8GqoObghz8RrltNt6HuaCj-OauB_foVJexSkHYrGiXXgJEdiiwgxsySwzyw6M4mwbKdFFhvWkUy7uGGBzvbYJ9F7kuHGxvlE9RsE/s72-c/fren+servosu+ve+merkez+silindir.JPG
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2016/08/fren-servosu-nedir-westinghouse.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2016/08/fren-servosu-nedir-westinghouse.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content