Temel Motor Bilgisi ve İçten Yanmalı Motor Çeşitleri

(İcten Yanmalı Motor) İçten Yanmalı Motorun Çalışma Prensibi Nedir? İçten yanmalı motorlar, yakıtın havayla karıştırılarak yanma odasında ya...

(İcten Yanmalı Motor)

İçten Yanmalı Motorun Çalışma Prensibi Nedir?
İçten yanmalı motorlar, yakıtın havayla karıştırılarak yanma odasında yakılmasıyla oluşan ısı enerjisini hareket enerjisine çeviren makinalardır. Yanma odasında meydana gelen patlamayla (yanmayla), yüksek basınç oluşur, bu basınç silindir içerisindeki pistonu aşağı iter. Pistonun bu aşağı itme hareketi (düz-doğrusal hareket), biyel kolu ve krank mili sayesinde dairesel (dönüş) hareketine çevrilir. Oluşan bu dönüş hareketi krank milinden volana, volandan şanzımana, şanzımandan şaft ve aks miliyle tekerleklere iletilir, böylece tekerlekler döner ve araç ilerlemeye başlar.

(Bakınız: Tüm Motor Parçaları)

(Bakınız: Tüm Sensörler)


Benzinli Motorda Çevrim ve 4 Zaman


Benzinli motorlarda 4 zamanlı olarak olarak çalışırlar ve motorun 4 zamanı tamamlaması bir "çevrim" olarak tanımlanır. Bir çevrimde krank mili 2 tur atar (720o) ve eksantrik mili ise bir tur atar (360o); Krank milinin triger (zaman) dişlisi, eksantrik dişlisinin yarısı kadar büyüktür. Bir çevrimde gerçekleşen 4 zaman: Emme zamanı, sıkıştırma zamanı, iş zamanı, egzoz zamanı. Motordaki her bir çevrimin gerçekleşmesi için krank mili; yarım tur (180o) döner.

(Motordaki 4 zamanın oluşumu)

Emme Zamanı: Yanma odasına hava (hava+yakıt karışımının) alındığı zamandır. Emme supapları açıktır, pistonun alt ölü noktaya (AÖN) inişi sırasında oluşan alçak basınçla (vakum), emme işlemi gerçekleşir. Turbo benzinli direkt enjeksiyonlu motorlarda emme portundan sadece hava alınırken; atmosferik çok noktadan (MPI) enjeksiyonlu benzinli motorlarda hava+yakıt karışımı emilir.

Sıkıştırma Zamanı: Emme ve egzoz supapları kapalıdır ve silindirin içi hava sızdırmaz haldedir. Silindir içerisindeki hava+yakıt, pistonun üst ölü noktaya (ÜÖN) doğru hareket etmesi, hacmin azalması ile sıkıştırılır. Pistonun ÜÖN'ye çıkmasıyla sadece geriye çok küçük bir hacim (yanma odası hacmi) kalır, sıcaklık ve basınç artmıştır. Sırada, bujinin kıvılcım oluşturması vardır.

(Bakınız: Motor Hacmi ve Sıkıştırma Oranı)

İş (Yanma) Zamanı: Yüksek sıcaklık ve basıntaki hava-yakıt karışımı, bujinin kıvılcım çakmasıyla yakılır-patlatılır. Bu sırada emme ve egzoz supapları kapalıdır. Yanma sonucu oluşan çok yüksek basınç, piston kafasına etki eder ve pistonu aşağıya alt ölü noktaya iter. Motorda dönme hareketi (güç ve tork) bu aşamada üretilir. Pistonun hareketi; biyel kolu, krank mili, kavrama, şanzıman-diferansiyel, aks millerinden sonra tekerleklere iletilir, böylece araç hareket eder, iş elde edilir. Bu zamanda üretilen güç, diğer pistonların hareketleri (zamanları) için de kullanılır. Örneğin diğer pistonun sıkıştırma için ihtiyaç duyduğu güç gibi.


Egzoz Zamanı: İş zamanı sonunda alt ölü noktaya inen piston, egzoz supaplarının açılmasıyla beraber üst ölü noktaya doğru çıkar, silindir içerisindeki egzoz gazları egzoz kanallarından egzoz manifolduna büyük bir hız ve basınçla süpürülür. Egzoz gazının yüksek basınç ve akış hızından, turbo şarj kullanılarak fayda sağlanır.


İçten Yanmalı Motorun Verimliliği Nedir?

Yakıtın yanmasıyla elde edilen enerjinin yaklaşık olarak ancak %40-45’i kullanılabilir hareket enerjisi olarak alınabilmektedir. Enerjinin geri kalan %30’u egzoz gazlarıyla, geriye kalan %30’ise soğutma ve ısının yayılması yoluyla kaybolmaktadır.

(Bakınız: Tork ve Güç Nedir?)


(Bakınız: Dizel Motorlar ve Dizel Araçlar)

(Bakınız: Motoru Kesiciye Sokmak - Redline ve Rölanti Devri)


İçten Yanmalı ve Dıştan Yanmalı Motorların Farkı
Eğer yanma olayı ve hareketin üretilmesi aynı yerde oluyorsa, buna içten yanmalı motor denir. Örneğin: benzinli, dizel motorlarda silindirin içinde hem yanma hem hareket oluşuyor.


Eğer yanma olayı ve hareketin üretilmesi ayrı yerlerde meydana geliyorsa, buna dıştan yanmalı motorlar denir. Örneğin: Buharlı trenlerde, yanma kazanlarda meydana gelir, basınçlı buhar depolanır ve başka bir yerdeki silindirlere gönderilir, hareket burada oluşur.

(Dıştan yanmalı motor, buharlı tren)


İçten Yanmalı Motorlar Zamanlarına Göre Nasıl Sınıflandırılır ?
İçten yanmalı motorların zamanları:
*2 zamanlı motorlar (Bakınız: İki Zamanlı Motorlar)
*4 zamanlı motorlar (Bakınız:Motor Parçaları ve Görevleri)
olarak sınıflandırılmaktadırlar.

Otomobil ve ticari araçlarda  kullanılan içten yanmalı motorlar 4 zamanlı motorlardır. Küçük motosikletlerde, çim biçme makinalarında, ağaç kesme motorlarında 2 zamanlı benzinli motorlar kullanılmaktadır.
Benzinli motorlar otto çevrimine göre, dizel motorlar dizel çevrimine göre çalışır. Binek ve ticari araçlarda kullanılan benzinli veya dizel motorlar, 4 zamanlı motor prensibine göre çalışır.

Binek Araç Nedir?
Kişisel yolcu taşımacılığı için kullanılan araçlara binek araç denir. Yani aracınız seyahat etmek için, şahsi olarak ulaşımınızı sağlamak için kullanıyorsanız, bu amaca hizmet eden araçlara binek araç denir. Eskiden daha çok benzinli motora sahip olan binek araçlar, dizel motor teknolojisindeki gelişmeler ve ekonomik sebeplerden dolayı müşteri talebindenki artışla, dizel motorlu binek araçların sayısı oldukça artmıştır. Otomobiller tipik bir binek araçtır.

Ticari Araç Nedir?
Adından da anlaşılacağı üzere, malzeme, yük, yolcu taşımak için kullanılan motorlu araçlara ticari araç denir. Kamyonlar, tırlar, otobüsler, minibüsler tipik ticari araç örnekleridir. Ticari araçlardan çok fazla yük (insan veya eşya) çekmesi beklendiğinden, ticari araçlarda yüksek çekiş kuvvetine (tork) sahip dizel motorlar kullanılmaktadır.

Hafif Ticari Araç Nedir?
Hem ticari, hem de hususi (kişisel seyehat) için kullanılabilen motorlu araçlara, hafif ticari araçlar denir. Aracın ruhsatında, hangi amaçla kullanılacağı belirtilmek zorundadır. Örneğin, pick up kamyonetler, fiat doblo veya ford connect (torneo), minibüsler gibi araçlar, hafif ticari araç tipleridir. Hafif ticari araçlarda da genellikle dizel motor kullanılmaktadır.

 Kullanılan Yakıt Türüne Göre İçten Yanmalı Motorlar
Günümüzde en yaygın kullanılan motor yakıtları göz önüne alındığında:
-Benzinli Motorlar: Benzin veya lpg yakabilir.
-Dizel Motorlar: Mazot yakarlar
-Doğal Gazlı (CNG’li) Motorlar: Sıkıştırılmış doğal gazla çalışırlar (Belediye otobüsleri)

Hava Besleme Sistemine Göre İçten Yanmalı Motorlar

*Atmosferik Motorlar: Emme manifolduna ve oradan da yanma odasına havanın gönderilmesinde, turbo şarj (aşırı besleme) kullanılmayan, havanın atmosfer basıncı ve pistonun vakum etkisiyle emişin yapıldığı motor tipidir. Benzinli ve dizel atmosferik motorlar yaygın olarak kullanılırken, atmosferik dizel motorlar artık üretilmemektedir. Atmosfer basıncı 1 bardır.

*Turbo Şarjlı Motorlar: Havanın emme manifolduna ve yanma odasına gönderilmesinde, atmosfer basıncına ilave olarak, bir egzoz turbo şarjı veya süper şarjın kullanıldığı, havanın basınçlandırılarak yanma odasına gönderildiği motor tipidir. Turbo şarj, hem benzinli motorlarda hem de dizel motorlarda kullanılmaktadır. Günümüzde neredeyse tüm dizel motorlar artık turbo şarjlıdır. Benzinli motorlardaysa, atmosferik benzinli motorlar hala en yaygın motor tipidir. Turbo şarjlı, yani aşırı beslemeli motorlar, çok daha yüksek motor gücü, çekiş sunarken; daha düşük yakıt tüketimi, daha düşük egzoz emisyonları elde edilmektedir. Bununla beraber daha maliyetli bir sistemdir.
Araçlarda Kullanılan Motor Tipleri



*Sıra Tipi Motorlar: Silindirler düz ve sıralı olarak dizilmiştir. 3,4,5,6 silindirli sıra tipi motorlar kullanılmaktadır. 4 silindirli sıra tipi motorlar en yaygın kullanılan motor tipidir. 4 silinirli sıra tipi motorların en çok tercih edilme sebebi, motor bölmesine çok rahat sığabilmeleridir. Motor silindir sırası her zaman krank kasnağının olduğu taraftan başlar. Ateşleme sırası 1-3-4-2 olan bir motorda, 1-4 ve 2-3 kardeş silindirdir.



*V Tipi Motorlar: Birbiriyle açı yapacak şekilde iki ayrı silindir bloğunun tek bir gövdede birleştirilmesi ve tek bir krank milini döndürmesiyle oluşur. İki ayrı silindir bloğu seti olarak bir birlerine genelde 60° veya 90° bazı motorlarda (vw) 15° (Vr tipi motorda) açıyla konumlandırılmışlardır.  Daha az sarsıntı, daha yüksek kompresyon, daha az krank mili sürtünmesi ve sıra tipi motor gibi az yer kaplaması avantajlarıdır. 6, 8, 12 silindirli motorlar otomobillerde kullanılmaktadır.




*Boxer Tipi Motorlar (Boksör Motor): Boxer motorlarda silindir ve pistonlar yatay olarak bir birlerine zıt yönde çalışmaktadırlar. İki silindir seti arasında 180° derecelik açı vardır. Boxer motorların en yaygın kullanımı Subaru ve Posche (boxster  firmalarının araçlarında görülmektedir.





*W Tipi Motorlar: İki ayrı V tipi motorun bir birine yaklaşık 70 derece açıyla birleştirildikleri motor tipidir, yani çift V motorun bulunduğu çok silindir sayısına sahip yüksek performans motorlarıdır. Örneğin; 6 silindirli 2 adet V tipi silindir bloğu, tek krank kutusunda W harfi biçiminde birleştirilmiştir. 12 silindirli sırat tipi bir motordan çok daha az yer kaplaması en büyük avantajıdır. Bu tip motorlarda her iki silindir bloğu için ayrı arı motor kontrol ünitesi (ecu) kullanılır, yani 2 tane motor kontrol ünitesi vardır, üniteler bağlı bulundukları silindir bloğunu yönetirken, birbirleriyle senkronize çalışırlar.



COMMENTS

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: Temel Motor Bilgisi ve İçten Yanmalı Motor Çeşitleri
Temel Motor Bilgisi ve İçten Yanmalı Motor Çeşitleri
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEitk7gTBXiy4bsftCeKqGCgbHqpErv5YtuvORQUDLSn88nWgzwkDuahVusiZ6XJ3xUvmENa7PrfENIEKCZq2BWLM3esb9mGxIeT545LzTgeboOMMJ6_G2f0D3DvbFXf-ITff8_hicmKDB4/s400/icten+yanmali+motor.JPG
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEitk7gTBXiy4bsftCeKqGCgbHqpErv5YtuvORQUDLSn88nWgzwkDuahVusiZ6XJ3xUvmENa7PrfENIEKCZq2BWLM3esb9mGxIeT545LzTgeboOMMJ6_G2f0D3DvbFXf-ITff8_hicmKDB4/s72-c/icten+yanmali+motor.JPG
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2016/06/temel-motor-bilgisi-ve-icten-yanmal.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2016/06/temel-motor-bilgisi-ve-icten-yanmal.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content