VVT-i Motor Nedir ? Toyota VVT-i Motor Özellikleri

Değişken Supap Zamanlaması Nasıl Çalışır ? Toyota VVT-i (Akıllı Değişken Supap Zamanlaması - Variable Valve Timing with intelligence) Değişk...



Değişken Supap Zamanlaması Nasıl Çalışır ?
Toyota VVT-i (Akıllı Değişken Supap Zamanlaması - Variable Valve Timing with intelligence)

Değişken supap zamanlaması VVT-i ne işe yarar?
*Motor çıkış gücünün artmasına,
*Yakıt ekonomisinin iyileşmesine(düşürülmesine)
*Emisyon değerlerinin düşürülmesini  mümkün kılar.

(Önce Değişken supap zamanlaması ve supap bindirmesi konusunu okumanız önerilir.)

Sistemin genel adı: Değişken Supap Zamanlaması Sistemidir, bazı markalar (toyota) VVT veya (Honda) VTC kısaltmalarını kullanılır.

VVT: Değişken supap zamanlaması
i-VVT: Akıllı (intelligent) değişken supap zamanlaması


Bu sistem emme eksantrik mili dönüşünün yaklaşık 40 derecelik krank mili açısı içerisinde değiştirerek supap zamanlamasını değiştirmek için tasarlanmıştır.
VVT-i sadece eksantrik mili kam açısını değiştirir. Yani supapların açılma-kapanma zamanlamalarını değiştirir. Supapların açılma miktarını ve açık kalma sürelerini değiştirmez. VVT-i günümüzde kullanılan Toyota corolla araçlarda standart olarak kullanılmaktadır.
Motor kontrol ünitesi, emme eksantrik milinin dönüş konumunu değiştirerek, emme supaplarının açılma zamanını değiştirir. Böylece supap bindirme süresini her motor devri için en ideal şekilde ayarlayarak, motor performansını arttırırken, yakıt tüketimini ve egzoz emisyonlarını azaltır.

Eksantrik milinin supaplara daha önce veya daha geç basması, supapların daha erken açılması ya da daha geç açılması anlamına gelir. Eksantrik mili supaplara daha önce basarsa buna supap avansı denir; daha geç basarsa buna rötar denir.
VVT-i sisteminde, eksantrik mili zaman ayarlayıcı kumanda edilerek, emme supaplarının açılma zamanı öne alınır. Emme supaplarının yükselen motor devriyle beraber daha önce açılması (yani supap bindirme süresinin arttırılması), yanma odasına daha fazla temiz hava (oksijen) alınmasına imkan verir, performans artar, yakıt ve emisyonlar azalır.
VVT-i sistemini motor kontrol ünitesi (ECU) yönetir. Yağ kontrol selenoid valfinin yönlendirdiği yağ basıncıyla, vvt-i kumandası çalıştırılır.Krank mili konum sensöründen kran milinin pozisyon bilgisi ve pistonların konum bilgisi alınırken; kam mili (hall) konum sensöründen de eksantrik (kam) millerinin konumları algılanır ve çok hassas şekilde ayarlanır.

VVT-i animasyon:



VVT-i Eksantrik (kam) mili zaman ayarlayıcı (VVT-i kumandası) ve Yağ Kontrol Selenoid Valfinin Çalışması:
VVT-i sisteminde, eksantrik mili zaman dişlisi ile eksantrik mili birleşiminde, kanatçıklı tip eksantrik mili zaman ayarlayıcı (vvt-i kumandası) kullanılır. Yani eksantrik milinin, eksantrik dişlisinine göre açısal pozisyonunu değiştirir. Eksantrik mili zaman ayarlayıcı, eksantrik milini ya dönüş yönünde ileri döndürüp öne alır, ya dönüş yönünün tersi yönde döndürüp avans verir, ya da uygun konumda sabitler. Eksantrik mili zamanlayıcı, motor kontrol ünitesi tarafından kumanda edilen bir  vvt-i  yağ kontrol selenoid valfi tarafından çalıştırılır. VVT-i selenoid valfi, basınçlı motor yağının akış yönünü değiştiren bir elektrohidrolik valftir. Selenoid valfin yönlendirdiği basınçlı motor yağının etkisiyle, hidrolik yağ basıncıyla çalışan eksantrik mili zamanlayıcısı, zaman dişlisiyle eksantrik mili arasındaki dönüş açısını değiştirir. Eksantrik milini belirlenen açıda sabitlemek için, selenoid valf yağ geçiş kanallarını kapatarak yağ akışını durdurur.

VVT-i Akıllı Değişken Supap Zamanlama sisteminin çalışma modları:
• Düşük sıcaklıkta, düşük devirde hafif yüklü olarak veya hafif yüklü durumda
Emme tarafına egzoz gazı geri tepmesini azaltmak için, emme supabının zamanlaması geciktirilir ve supap bindirmesi azaltılır. Bu, rölanti istikrarını sağlar ve yakıt verimliliğini ve araç çalıştırabilme istikrarını geliştirir.
• Orta yük esnasında, veya düşük ve orta devirde ağır yükte
Dahili EGR’yi artırmak ve pompalama kaybını azaltmak için emme supap zamanlaması avans alınır (daha önce açılır) ve supap bindirmesi artırılır. Bu, emisyon kontrolunu ve yakıt verimliliğini iyileştirir.
Genel olarak, rölantide supap bindirmesi minimumdur. Daha yüksek devir ve yüklerde, supap bindirmesi arttırılır. Bunu değişken supap zamanlama sistemi (vvt-i) yapar.

Toyota dual vvt-i video anlatım:





Toyota Dual VVT-i Motor Nedir? (Dual VVT-i Ne Demek ?)
Dual VVT-i sisteminde, hem emme eksantrik milinde hem de egzoz eksantrik milinde, “eksantrik mili zaman ayarlayıcı” bulunur. Böylece hem emme eksantrik milinin dönüş pozisyonu hem de egzoz eksantrik milinin dönüş pozisyonu değiştirirlir. Dual VVT-i sisteminde, emme supaplarının açılma zamanı öne alınırken (avans), egzoz supaplarının kapanması ise geciktirilir (rötar). Bu supap ayarlaması, piston egzoz zamanındayken dumanı egzoz portundan dışarı süpürdüğü anda gerçekleşir. Piston üst ölü noktaya yaklaşırken, egzoz supapı geç kapanır ve henüz piston ÜÖN’ya ulaşmadan emme supapı açılır (buna supap bindirmesi denir)
Dual VVT-i günümüzde benzinli Toyota corolla modelinde standart olarak bulunmaktadır (ayrıca valvematic olan motor seçeneği de sunulmaktadır).



Toyota VVTL-i Sistemi

Honda VTEC i-VTEC Motor

Değişken supap zamanlaması ve supap bindirmesi



COMMENTS

BLOGGER: 1
  1. reelbilgi.com sitesin Otomobil marka ve modelleri hakkında detaylı bilgiler bulunuyor. Ayrıca arıza lambaları ve arızaların detayları hakkında bilgi mevcut.r

    YanıtlaSil

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: VVT-i Motor Nedir ? Toyota VVT-i Motor Özellikleri
VVT-i Motor Nedir ? Toyota VVT-i Motor Özellikleri
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh3bTcqdVGwkpR7SXkmQ8A7y3j2mryjPAYqCI7qxn7dzapG84Nx9AP3GKtmW710qe8y6vPgyLbXFI7pEBmCtugilBgcXFwRgSLfQE1a4aFLE8SKj1srbMswmlAh_sDk3aq-sGMSucz-WIM/s400/toyota+dual+vvt-i.JPG
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh3bTcqdVGwkpR7SXkmQ8A7y3j2mryjPAYqCI7qxn7dzapG84Nx9AP3GKtmW710qe8y6vPgyLbXFI7pEBmCtugilBgcXFwRgSLfQE1a4aFLE8SKj1srbMswmlAh_sDk3aq-sGMSucz-WIM/s72-c/toyota+dual+vvt-i.JPG
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2016/05/vvt-i-motor-nedir-toyota-vvt-i-motor.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2016/05/vvt-i-motor-nedir-toyota-vvt-i-motor.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content