Toyota VVTL-i Nedir Nasıl Çalışır ?

Toyota VVTL-i Motor Teknolojisi (Akıllı Değişken Supap Zamanlaması ve Supap Açıklığı Sistemi- Variable Valve Timing and Lift intelligent sys...

vvtl-i supap sistemi

Toyota VVTL-i Motor Teknolojisi (Akıllı Değişken Supap Zamanlaması ve Supap Açıklığı Sistemi- Variable Valve Timing and Lift intelligent system)
VVT-i  sisteminin bir sonraki aşaması olarak gösterilebilir VVTL-i sistemi, daha çok performans odaklı çalışmaktadır. VVT-i’dan farkı, supap açılma miktarı ve süresinin arttırılmış olmasıdır. Bu yönüyle i-VTEC’ e benzetilebilir.
Toyota VVTL-i sisteminde, değişken supap zamanlaması sistemine, belirli bir devirden sonra motor torkunu arttırmak amacıyla, emme supaplarının açılma miktarını (kamın supaba basma miktarını) arttıran sistem eklenmiştir. Böylece hem eksantrik milinin kam açısı değiştiriliyor hem de emme supaplarının daha fazla ve daha uzun süreli açılması sağlanıyor. Böylece motorun yüksek devirlerde ihtiyaç duyduğu daha fazla havanın yanma odasına girmesi sağlanmış oluyor.
Supap açılma miktarını arttırmanın temel mantığı, bir şekilde supapları daha fazla aşağı bastırabilmektir, bunun için; daha büyük kamları devreye sokmak (VTEC deki gibi) veya supap ile külbütör kolu (piyano) arasına bir hidrolik yastık (kam devralma mekanizması) ekleyip devreye sokarak, piyanonun supapları daha fazla miktarda açmasını sağlamak (VVTL-i) gibi sistemler geliştirilmiştir.
Bu sistem binek otomobillerde kullanılmamaktadır, Türkiye’de en fazla satılan binek otomobillerden olan Toyota Corolla modelinde bu sistem yoktur. Farklı spor modellerde (örn: toyota celica 1,8litre) kullanılmaktadır.

Toyota VVTL-i Nasıl Çalışır ? (Akıllı Değişken Supap Zamanlaması ve Supap Açıklığı Sistemi- Variable Valve Timing and Lift intelligent system)
VVTL-i mekanizmasının temel yapısı ve çalışması VVT-i sistemine benzerdir. Fakat supap açılma miktarının değiştirilmesi, farklı kaldırma miktarları olan iki kam arasında geçiş yaparak gerçekleştirilir.
VVTL –i sisteminde ilave olarak, yağ kontrol valfi ve eksantrik milleri ile külbütör kolları (piyano) bulunur.
 VVTL-i için yağ kontrol valfi: VVTL-i yağ kontrol valfi, kam değiştirme mekanizmasının yüksek devir kamı tarafına uygulanan yağ basıncını, motor ECU’su tarafından hesaplanıp kumanda valfi kullanarak, kontrol altında tutar.
Eksantrik milleri ve külbütör kolları: Supap aralık miktarını değiştirmek için, eksantrik milinin her silindir için iki tür kamı vardır, bir düşük devir kamı ve orta devir kamı (küçük), ve bir de yüksek devir kamı (büyük).  Biri büyük biri küçük olan bu iki kam, tek bir külbütör koluna basar. Bu tek külbütör kamı, iki emme supapını da açıp kapatır. Kam devralma mekanizması (hidromekanik yastık), supaplarla kamlar arasındaki külbütör koluna monte edilmiştir. Daha büyük olan kamın bastığı yerde, bu hidrolik yastık vardır ve daha büyük olan kam bu kısma bastığında, içine doğru gömülüp (yaylanır), büyük kamın bir etkide bulunmasını engeller. Bu sırada motor düşük devirde kullanılıyordur ve sadece küçük kamın külbütör koluna basmasıyla supaplar açılır. Büyük kam bir işe yaramaz. Bu çalışma modu düşük motor devirlerinde geçerlidir.


Motor devri yükseldiğindeyse (5000 – 6000 devirden sonra) , motor kontrol ünitesi, VVTL  yağ kontrol valfine sinyal göndererek hidrolik kam devralma (hidromekanik yastık) sistemini çalıştırır. Külbütör mili içinden geçen basınçlı yağ, külbütör kolunda bulunan yaylı hidrolik yastığı sabitlemek için, kilit pimini yastığın altına iter. Böylece, büyük kam hidromekanik yastığın üzerine bastığında, yatık aşağı doğru yaylanamayacak (sert-sabit kalacak) ve büyük kamın etkisiyle külbütör kolu, supapları daha büyük mesafede aşağı bastıracak. Böylece supap açıklık mesafesi ve supap açık kalma süresi artmış olacak.


VVTL yağ kontrol valfinden gelen yağ basıncı külbütör kolundaki yağ deliğine ulaşır ve bu yağ basıncı kilit pimini yastığın altına iter. Bu yastığı sabitler ve yüksek devir kamını devreye sokar.Yağ basıncı uygulanmıyorken, kilit pimi yay kuvveti tarafından geri getirilir ve yastık serbest bırakılır. Bu, yastığı dikey yönde serbestçe hareket ettirir ve yüksek devir kamını durdurur.

Aşağıdaki videoda, VVTL-i sisteminin çalışması anlatılmıştır.

Toyota VVTL-i video anlatım:


VVTL-i sistemi nasıl devreye girer?
1. Motor devrinin 6000 dev/dak’nin üzerinde olması ve
2. Motor sıcaklığının 60 dereceyi aşmış olması gerekir.

VVT-i ve VVTL-i Arasında Ne Fark Vardır?
• Aynı anda emme ve ekzoz supaplarını kontrol edebilir.
• VVT-i sistemi 47° lik supap bindirmesi yaparken VVTL-i sistemi 94° ye kadar artırır.
• Supapların açık kalma sürelerini ve açılma stroklarını (mesafelerini) değiştirebilir.


COMMENTS

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: Toyota VVTL-i Nedir Nasıl Çalışır ?
Toyota VVTL-i Nedir Nasıl Çalışır ?
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiwcntEff9Olk55rO-co9IjoV9g4SlKH4dxwerFWlm6VMOcMGbFGxQGHn2WWP1DRuW8KHIFNxElR-Xplb2OCtsD9pFv33Pk0OOtPe-abK5xyPXaqCtESZKwRwhEdc4JZx4Y8x49bpnIei8/s400/vvtl-i+toyota+celica+2005+1%252C8litre.JPG
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiwcntEff9Olk55rO-co9IjoV9g4SlKH4dxwerFWlm6VMOcMGbFGxQGHn2WWP1DRuW8KHIFNxElR-Xplb2OCtsD9pFv33Pk0OOtPe-abK5xyPXaqCtESZKwRwhEdc4JZx4Y8x49bpnIei8/s72-c/vvtl-i+toyota+celica+2005+1%252C8litre.JPG
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2016/05/toyota-vvtl-i-nedir-nasl-calsr.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2016/05/toyota-vvtl-i-nedir-nasl-calsr.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content