18 Mayıs 2014 Pazar

TOFAŞ ŞAHİN DOĞAN KARTAL,FIAT TİPO TEMPRA GRUBU MOTOR PERFORMANS GÜÇ ARTIRMA İŞLEMİ

TOFAŞ VE FIAT GRUBU ARAÇLARIN MOTOR PERFORMANSINI ARTIRMA NASIL YAPILIR;

Selam arkadaşlar öncelikle şunu söyleye bilirim yapılacak olan işlem az maliyetle fazla performans alma yönünde olacak. Temel bilgilerle işe başlayalım.

1. Daha fazla hava daha fazla yakıt eşittir performans hem az yakıt hemde performans olmaz.

2. Soğuk hava performansı artırır fakat bilinçsizce yapılan işlemler hiçbir işe yaramaz.

3. Tofaş şahin doğan, Fıat tipo tempra araçların performansını artırmak aslında basit işlemlerle kolay şekilde yapılabilir.Şimdi işe koyulalım;

4.Tipo ve tempra araçların karbüratör kepi Tofaş şahin doğan araçlarınada uyumludur.(SLX karbüratörlerine)Bu kepten çıkma yada sıfır olarak temin ediyoruz.NOT: 1993 modele kadar olan şahin araçları, eski model renault 12 aracın karbüratör kepini taka bilirler.Tipo yada tempra aracı olanların zaten üzerinde takılı olduğu için bir şey yapmalarına gerek yok.


5.İntercooler yani hava soğutucusu temin ediyoruz. Büyüklüğü size kalmış ama intercooler ne kadar büyük olursa o kadar verimli olur.

6. Performans hava filitresi markası size kalmış çok büyük ölçekli olmamasında fayda var orta karar yeterli olur.

7. İntercooler havayı ne kadar iyi görürse o kadar iyi soğuma sağlanır özellikle yaz aylarında büyük artı sağlar.

8. İntercooleri havayı iyi görecek şekilde aracın önüne monte edin.Hava giriş ağzı öne gelecek şekilde ayarlayın diğer ağız karbüratöre doğru bakacak.

9. Tipo tempra karbüratör kepini monte edin.Kepin ağız kısmına performans hava filitresini takın alacağınız performans filitresini kep e göre alın.

10. Kesinlikle kepin ağzına filitreyi takın.Kepten sonra yapılan uzatma boruyla serin hava alsın amacıyla yapılan işlemlerde hiçbir fayda sağlanmıyor.Kepin ağzına filitre takılacak.

11.İntercoolerden  uzatma boruyla performans hava filitresine doğru boru bağlantısı yapıyoruz .piyasadan kolaylıkla temin edebilirsiniz.

12 Filitrenin yanına kadar gelen boruyla filitre arasında kalan boşluğa hayal gücünüzü kullanarak.Filitreyi  içine alacak şekilde bağantı yapıyoruz.Bu bağlantıda filitrenin sıkışmaması rahat şekilde havayı emmesi gerekiyor.Filitreyi rahat şekilde içine alacak genişlikte bağlantı yapınız.

13.Amacımız uzatma yapmadan daha fazla havayı soğutarak motorun içine girmesini sağlamak.Başlangıçtada söylediğim gibi daha fazla hava daha fazla yakıt eşittir performans.

14. İyi şekilde yapılan işlemle araçlardan 20 beygir güç artışı elde edildi.

15.İşlem yapıldıktan sonra gaz ayarınında iyi şekilde giren fazla havaya göre ayarlanması gerekir.

16.Yapılan işlemden tam kapasite yaralana bilmek için intercoolerin büyük kullanılması ve sürekli gaza yüklenilmemesi gerekir.Yani intercoolerin havayı iyi soğutabilmesi için fırsat verilmeli.

17 Daha fazla performans isteyen arkadaşlar bu işlemle birlikte headers egzos sistemide kullana bilirler.

18. Yapılan işlem turbosuz basit bir işlemdir iyi şekilde yapıldığı zaman düşük basınçlı turbodan elde edilen güce eş değerdir.

19. Amaç havayı soğutarak motorun içine daha rahat şekilde girmesini sağlamak.Takılan tempra kepi ,orjinal şahin, doğan kepinden daha küçük olduğu için piston aşağı doğru inerken daha iyi emiş yapar.Performans filitresi hemen kepin ağzına takılması gerekir. İntercooler havayı soğuttuğu için,  hava daha sıkışık şekilde motora girer. İntercoolerin boşta kalan hava giriş ağzı aracın önüne doğru monte edilir.Bu sayede hem hava soğumuş olur hemde araç hareket halindeyken hava giriş ağzından karbüratöre doğru soğuyan hava basınçlı şekilde yönlenmiş olur.Daha fazla hava daha fazla yakıt eşittir performans.Yakıt tüketiminde ciddi bir artış olmaz.Bu işlem diğer araçlara da rahatlıkla yapılabilir.


KONTROLSÜZ GÜÇ, GÜÇ DEĞİLDİR BOL PERFORMANSLI GÜNLER...

0 yorum:

Yorum Gönder