Mercedes Airmatic Nedir? Nasıl Çalışır? Parçaları Nelerdir?

Airmatic Havalı Süspansiyon Sistemi Airmatic, mercedes firmasının ayarlanabilir havalı süspansiyon sisteminin adıdır. Airmatic süspansiyon s...


Airmatic Havalı Süspansiyon Sistemi
Airmatic, mercedes firmasının ayarlanabilir havalı süspansiyon sisteminin adıdır. Airmatic süspansiyon sisteminde, yol, hız ve yük şartlarına göre, süspansiyon sistemi (havalı körük ve amortisör) özelliği sert-yumuşak olarak ayarlanabilir, aracın yüksekliği değiştirebilir. Bu hem manuel olarak butonla, hem de otomatik olarak yapılabilir. Airmatic bir yarı aktif süspansiyon sistemidir.

Öncelkle havalı süspansiyon sisteminin çalışmasıyla ilgili detaylı bilgiyi buradan okumanız önerilir.

Havalı süspansiyona 3 temel faktör etki eder:
Yük (ağırlık)
Sürücünün seçimi
Araç hızı.

Havalı süspansiyonda, aracı yükseltmek için, havalı körüklere gönderilen havanın arttırılması gerekir.
Sürücü bozuk yollarda ve ya bir kaldırımdan geçerken, süspansiyon yüksekliğini butona basarak yükseltmelidir.

Havalı Süspansiyon Ünitesi
Havalı süspansiyon sisteminde 4 tekerlek için 4 tane süspansiyon ünitesi bulunur, ünitenin alt kısmı alt salıncağa, üst kısmı gövdeye bağıdır. Tek bir parça halindedir; amortisör ve yay görevi gören hava körüğü bir aradadır. Helezon yay yoktur. Arka aksta, körük ve amortisör ayrı ayrı olabilir.

(Havalı süspansiyon ünitesi)

Havalı Süspansiyon ünitesinin Parçaları
*Üst hava bölmesi ve hava körüğü
*Dış koruma körüğü
*Amortisör
*Sönümleme valfi (amortisör sertliğini ayarlar)
*Seviye Valfi (körüklerde bulunur, yüksekliği ayarlar)
  
Havalı Süspansiyon ünitesinin Görevleri;
Yaylanma yapmak,
Sönümleme yapmak,
Seviye ayarını yapmaktır.

Ayarlanabilir havalı süspansiyon sisteminde, aracın yüksekliği, hava körüklerine gönderilen havanın miktarı değiştirilerek ayarlanır; daha yüksek için daha fazla hava, daha alçak için daha az hava. Hava miktarı elektronik olarak ayarlanır. Sistem yaklaşık 6-10 barlık bir basınçta çalışır ve sistemin ve her bir süspansiyon ünitesinin basınç miktarı ölçülerek algılanmaktadır. Basınçlı hava, kompresör tarafından üretilir ve hava tankında her an kullanılmak üzere depolanır, kompresör sadece depodaki hava basıncı azaldığında (11 barın altına düştüğünde) çalışır ve havayı tamamlar, her zaman çalışmaz. Pnömatik valf ünitesi, kompresörün yanında bulunur ve hava akışını düzenler.

Süspansiyon ünitesindeki hava körüklerinde, havanın körüklere basılması veya körüklerden havanın boşaltılmasını sağlayan elektronik seviye valfleri bulunur.

Ayarlanabilir havalı süspansiyon sisteminde, süspansiyonun konforlu yumuşak ya da sert spor modlarına uyarlanması, amortisörün çalışması düzenlenerek sağlanır, bunu süspansiyon ünitesinde bulunan sönümleme valfi gerçekleştirir. Sönümleme valfi, elektronik kontrol ünitesi tarafından kumanda edilir.  Sönümleme valfinde, 2 adet manyetik selenoid valf vardır, bu valfler, amortisörün çekme ve/veya basma yumuşaklık-sertlik ayarını yaparlar. Sönümleme valfleri, amortisörün içinde bulunan amortisör pistonunun üst ve alt odalarına bağlı bir hidrolik hatta bulunur. Yukarı-aşağı hareket sırasında, yağın geçişini, ekstra kanal açarak daha da yumuşatır, ya da ekstra yağ geçiş kanalını kapatarak sertleştirir.

Havalı Süspansiyon Sisteminin (Airmatic Dual Control) Parçaları
*Hava kompresörü
*Valf ünitesi ve basınçlı hava boruları
*Hava tankı
*Süspansiyon üniteleri (tekerleklerde)
*İvme sensörü, seviye sensörü, hava basınç sensörü; ayrıca diğer sistemlerdeki; tekerlek devir sayısı sensörü, fren pedalı konum sensörü (fren şalteri), ESP çalışma bilgisi, direksiyon açısı sensörü,
*Süspansiyon Sistemi Elektronik Kontrol Ünitesi (Kumanda kutusu)
*Sürücü seçim butonları

Tüm havalı süspansiyon sisteminin parçaları, süspansiyon sistemi elektronik kontrol ünitesi tarafından kumanda edilir. Sistem, ivme sensörlerinden, seviye sensörlerinden (2 önde 1 arkada), direksiyon açısı sensöründen ve hava basınç sensöründen gelen sinyallerle çalışır.

Airmatic havalı süspansiyon video:

  

Seviye Sensörü 
Adaptif (ayarlanabilir) süspansiyon sisteminde, aracın o andaki yerden yüksekliğini algılayan sensöre, seviye sensörü denir. Aracın seviyesi, aracın önünde sağ ve sol süspansiyondan, aracın arka köprüsünden ölçülür. Seviye sensörleri aracın önünde süspansiyon üst salıncak bağlantı koluna (sağ ve sol süspansiyon) 2’şer adet bağlanmıştır.
Seviye sensörü hall effect prensibiyle çalışır ve dönme açısını çok hassas olarak algılayarak, sinyal olarak süspansiyon kontrol ünitesine gönderir.
Arka seviye sensörü, arka akstaki viraj denge çubuğu üzerine bağlıdır. Yüke bağlı olarak viraj demirinin burulma miktarını ölçer.
Ön süspansiyon üst salıncak kolundaki ön seviye sensörü de gene, sürüş şartları ve yüke bağlı olarak salıncak kolunun hareketini açısal olarak algılayıp kontrol ünitesine iletir.

(Airmatic ön süspansiyon seviye sensörü)
İvme Sensörü 
Üç adet ivme sensörü bulunur 2 tane önde 1 tane arkada. Öndeki süspansiyon ivme sensörleri, süspansiyon kulelerine monte edilmiştir. Yay kütlesine sahip elektronik bir titreşim elemanından oluşan ivme sensörü, süspansiyon ünitelerine gelen düşey darbeleri algılayarak kontrol ünitesine iletir, buna göre her bir süspansiyon ünitesi, bu darbelere göre uyarlanır.

Basınç Sensörü 

Basınç sensörü, hava tankı ve süspansiyon ünitelerindeki basınç miktarını ölçerek, bir sinyal olarak elektronik kontrol ünitesine gönderir.

COMMENTS

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: Mercedes Airmatic Nedir? Nasıl Çalışır? Parçaları Nelerdir?
Mercedes Airmatic Nedir? Nasıl Çalışır? Parçaları Nelerdir?
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhzU-zdRoBEeD9o6nJWZt4X05Lg6bedFzLeGXVwQq1355dq8JDEcrS9d5tQHT4Y1N4fwdRhpm_YU54adP4ouxIds7Wl0ty_JrfpiPtB1ap2OWhI_gdfNFz4seIDDGw1I2NXfCxvtOLQc-4/s400/haval%25C4%25B1+suspansiyon.JPG
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhzU-zdRoBEeD9o6nJWZt4X05Lg6bedFzLeGXVwQq1355dq8JDEcrS9d5tQHT4Y1N4fwdRhpm_YU54adP4ouxIds7Wl0ty_JrfpiPtB1ap2OWhI_gdfNFz4seIDDGw1I2NXfCxvtOLQc-4/s72-c/haval%25C4%25B1+suspansiyon.JPG
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2016/05/mercedes-airmatic-nedir-nasl-calsr.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2016/05/mercedes-airmatic-nedir-nasl-calsr.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content