Honda Civic Ateşleme Ateşleme Sistemi ve Arızası (Honda Civic 1996-1997-1998)
Atmosferik benzinli motora sahip Honda civic ateşleme sisteminin arıza bakım ve ateşleme modülünün (ateşleme bobini ve distribütör tevzi makarası) sökülmesi takılmasını resimli olarak gösterelim.
98 model Honda Civic’te Hall Effect Kumandalı Tip Elektronik Ateşleme Sistemi Kullanılmıştır.
Ateşleme sistemi kontrol edilirken önce buji kabloları kontrol edilmelidir. Buji kablolarında kopukluk olmadığından emin olmak için, iletkenlik-kıvılcım testi yapılabilir.
Daha sonra bujiler buji lokmasıyla sökülerek buji tırnakları gözle kontrol edilir. Buji tırnak aralığı uygun olmalıdır. Katalog değere bakılarak kontrol edilir (Genelde yaklaşık 0,8-1mm). Ayrıda bujilerin aşırı yağlanmış veya aşırı kurum bağlamış olması arıza belirtisidir, motorun yakıt ve yağlama sistemi kontrol edilmeli. Subap ve silindir kapak contaları incelenmelidir.
96-98 model Honda civic benzinli motorların ateşleme sırası 1-3-4-2 dir. 1. silindir motorun krank kasnağının olduğu taraftaki silindir, 4. silindir ise volan ve şanzımanın olduğu taraftaki silindir. Ateşleme bobininden (ateşleme modülü) bujilere giden buji kabloları doğru sırayla uygun olarak takılmalıdır.
Honda civic benzinli motorda kullanılan ateşleme sistemi bir geçiş sistemidir, Distribütörsüz ateşleme sisteminden bir önceki ateşleme sistemi diyebiliriz. Yüksek gerilim buji kabloları ve ateşleme dağıtımı için distribütör (tevzi makarası) halen kullanılmıştır bu motorda.
Honda civic ateşleme modülü, silindir kapağına yerleştirilmiş ve tevzi makarası hareketi eksantrik milinden alıyor. Ayrıca ateşleme bobini de ateşleme modülünde bulunuyor ve ateşleme bobininin primer akım kesme sinyali, ateşleme modülü içerisinde bulunan bir hallsensörün tarafından üretiliyor, hallsensörünün önünden bir sinyal plakası geçir ve sinyal plakası da distribütör mili üzerinde bulunuyor ve hareketini eksantrik milinden alıyor. Tevzi makarası ve sinyal jeneretörü senkronize şekilde çalışıyor.
Ateşleme modülünde; ateşleme bobini, sinyal jeneretörü, dağıtıcı tevzi makarası bir arada bulunuyor. Honda, ateşleme bobininde Lucas marka kulanmış.
Ateşleme modülünü (ateşleme bobinini) motordan sökerken ve takarken, eksantrik miline olan bağlatısına dikkat edilmeli, doğru konumda takılması gerektiğinden, kamalı flanş üzerindeki işarete ve kamanın pozisyonuna dikkat ederek aynı pozisyonda söküp takmak gerekir.
1998-97-96 Honda civic ateşleme sisteminin sökülmesi
Önce buji kabloları buji kulelerinden sökülüp alınır.
Ateşleme bobinini (modülünü) silindir kapağına bağlayan iki adet cıvata sökülür, elektrik soketi yerinden çıkartılır ve ateşleme kutusu yerinden alınır.
Ateşleme modülünü, silindir kapağından ayırırken, milin kamalı flanş bağlantısının pozisyonuna ve üzerindeki işarete dikkat edilmeli, takarken aynı pozisyonda takılmalıdır.
Ateşleme kutusunun içi açılacaksa üzerindeki 3 adet lokma başlı yıldız vidalar sökülerek kapak açılabilir. Ateşleme kutusu söküldüğünde içindeki sinyal jeneretörü (hal leffet), ateşleme bobini ve tevzi makarası görülebilir. Kontrol edilerek varsa arızası giderilir.
(Ateşleme bobini, yüksek gerilim çıkışı, sinayl diski, hall effect sinyal jeneretörü,soket yuvası)
Ateşleme modülünün takılması (toplanması):
Ateşleme modülünün plastik kapağı 3 adet vidayla sıkılarak kapatılır. Motor silindir kapağına mil konumu ve işaretler dikkate alınarak takılır.
Ateşleme modülünü, silindir kapağına tespit eden 2 adet civata takılıp sıkılır.
Ateşleme bobininin elektrik soketi takılır. Daha sonra buji kabloları, motor ateşleme sırasına göre doğru sırayla takılmalıdır. Bu örnekteki honda civic motorun ateşleme sırası 1-3-4-2 dir.
0 yorum:
Yorum Gönder