Benzin Enjektörü Nedir Nasıl Çalışır? Arızası ve Temizliği

Benzin Enjektörü Nedir Ne İşe Yarar? Benzin enjektörü, yakıt pompasından yakıt galerisine gönderilen benzini, miktarını hassas olarak ayarla...



Benzin Enjektörü Nedir Ne İşe Yarar?
Benzin enjektörü, yakıt pompasından yakıt galerisine gönderilen benzini, miktarını hassas olarak ayarlayarak emme subapının hemen arkasına gönderen elektromekanik parçalardır. Selenoid enjektör de denir. 

Çok nokta enjeksiyon sisteminde (MPI) enjektörler silindir kapağında, emme manifoldunun sonundaki emme kanalına, emme supaplarından hemen önce püskürtme yaparlar. Çok noktadan enjeksiyon sisteminde kullanılan benzin enjektörleri 3-4 bar basınçla yakıt püskürten 12 volt gerilimle çalışan, daha basit ve küçük enjektörlerdir.





Eğer yakıt sistemi direkt enjeksiyon sistemiyse, benzin enjektörleri yakıtı direkt yanma odasına gönderir. Benzin enjektörleri, ECU (elektronik kontrol ünitesi) tarafından kumanda edilir ve püskürtme süreleri ve zamanlamaları ayarlanır. Direkt enjeksiyon sisteminde kullanılan enjektörler ise daha büyük yapılı, 50-120 bar basınçla direkt olarak silindirin içerisine yakıt püskürten, 70-80 volt gerilimle çalışan enjektörlerdir.

Benzin enjektörlerinin bağlı oldukları yakıt borusuna; rail borusu, enjektör kütüğü, yakıt galerisi gibi isimler verilir, hepsi aynı parçayı ifade eder.



Öncelikle okuyunuz: Benzinli Motorlarda Yakıt Enjeksiyon Sistemi ve Çeşitleri...

Benzin Enjeksiyon Sisteminin Çalışması
Günümüzde üretilen benzinli araçlarda (1990’lardan sonra) çok noktalı (MPI) ve direkt benzin enjeksiyon sistemi (TSI - GDI) kullanılmaktadır,

ÇOK NOKTADAN EMME MANİFOLDUNA ENJEKSİYON

*Çok Noktalı Yakıt Enjeksiyon Sistemi (MPI Multi Point Injection) Nedir Nasıl Çalışır?
Benzin enjektörleri yakıtı emme subapının hemen arkasına püskürtür ve yakıt basıncı yaklaşık 4-5 bar civarındadır. Bu sistemde benzin enjektörleri basit ve küçük yapıdadır. En yaygın benzinli motor yakıt enjeksiyon sistemi budur.

benzin enjektör toyota corolla 2016
(Çok noktalı yakıt enjeksiyon sistemi benzin enjektörleri: yakıt emme subapının arkasına püskürtülür, üstteki resimde 2016 model benzinli toyota corolla motorunun yakıt sistemi görülmektedir)

Emme manifolduna çok nokta enjeksiyon sisteminde, enjektörler bir yakıt galerisinden emme manifolduna bağlanır.
Direkt benzin enjeksiyon sistemindeyse, enjektörler silindir kapağında bulunur.

DİREKT BENZİN ENJEKSİYONU

GDI Motor Ne Demektir?
Gdi (Gasoline direct injection)Direkt benzin enjeksiyonu, demektir ve direkt benzin enjeksiyonunun ilk ve yaygın olan adıdır. 

FSI Motor ne demektir?
Volkswagen’in FSI (fuel stratified injection)  teknolojisi, benzinli motorlarda denediği ilk direkt benzin enjeksiyon sisteminin adıdır (fsi hem atmosferik hem turbo beslemeli olarak uygulandı). Daha sonra yeni nesil olan TSI (Turbo Stratified Injection) teknolojisne geçildi ve turbo beslemeli direkt enjeksiyonlu benzinli motorlar bugün hala güncel olarak kullanılmaya devam ediyor.

TSI Motor Nedir? (Turbo Stratified Injection)
TSI motor, volkswagenin direkt yanma odasına, sıkıştırma zamanında benzini püskürttüğü, bir veya daha fazla turbo şarj beslemesinin kullanıldığı sistemin adıdır. TSI motorda bir egzoz turbo şarjı bulunabileceği gibi, bir egzoz turbo şarjı ve bir kompresör şarjı (süperşarj) olarak çift turbo da kullanılabilmektedir. 


*Direkt Benzin Enjeksiyon Sistemi Nasıl Çalışır? 
Benzin enjektörünün ucu direkt yanma odasına bakar ve yakıtı direkt silindirin içine yanma odasına püskürtür. Benzin püskürtme basıncı 30-110 bar arasında değişir. Direkt yanma odasına yakıtın atomize bir şekilde püskürtülmesi için yüksek yakıt basıncı gerekmiştir ve bunun için de, depodaki elektrikli yakıt pompasına ilave olarak, silindir kapağında hareketini eksantrik milinden alan ikinci bir yüksek basınç yakıt pompası bulunur. Benzini direkt yanma odasına göndermek, yakıt sarfiyatını %20-30 azaltırken, motor performansını arttırmıştır. Ayrıca direkt enjeksiyonlu sistemde kullanılan benzin enjektörleri, yüksek basınçla çalıştığından biraz daha büyük,uzun ve kompleks bir yapıya sahiptir, dizel enjektörlere benzemektedir. Son yıllarda geliştirilmiş ve giderek yaygınlaşan bir benzinli motor yakıt enjeksiyon sistemidir. 

Benzinli motorlarda, yakıt benzin deposundan elektrikli benzin pompasıyla yaklaşık 4-5 barlık bir basınçla motor bölümüne gönderilir, motor silindir kapağında benzin basıncını yaklaşık 30-110 bara yükselten ikinci bir yüksek basınç benzin pompası bulunur, bu pompadan benzin yakıt galerisine (rail borusuna) gönderilir ve basınçlı olarak hazır halde burada bulunur, ECU tarafından sırasıyla sinyal gönderilen enjektörler açıldıkça, benzini yanma odasına püskürtürler. Benzin yakıt galerisinde yakıt basınç sensörü ve basınç kontrol valfiyle, benzin yakıt basıncı kontrol edilir, aşırı basınç durumunda, basınç kontrol valfi açılarak benzini geri gönderir.

(Direkt enjeksiyon sistemi FSI-TSI: Benzin direkt yanma odasına gönderiliyor)


Direkt benzin enjeksiyonu sisteminde, yakıt enjeksiyon emme zamanında (homojen yanma) veya iki kademeli olarak yapılabilmektedir (büyük kısmı emme zamanında, kalan az bir kısmı sıkıştırma zamanında), buna katmanlı yanma denir. böylece daha iyi yanma, daha yüksek performans ve daha düşük yakıt tüketimi sağlanmaktadır.

Direkt enjeksiyon benzin enjektörleri yaklaşık 60-90 voltluk gerilimle ve 10 amperlik akımla beslenir.


(Bosch direkt enjeksiyon sistemi benzin enjektörü çalışması: 110 bar yakıt basıncı)


Benzin Enjektörü Nasıl Çalışır?
Benzin enjektörleri, dizel enjektörlerle aynı çalışma prensibine göre çalışır. Enjektörler, yakıtın geçişini kontrol eden bir iğne ve bu iğneye kumanda eden manyetik bir sargıdan oluşmaktadır. EKÜ nün gönderdiği kare sinyaller vasıtasıyla, sargıda oluşturulan manyetik alan (mıknatıslanma) iğnenin geri çekilmesini, enjektör deliğinin açılmasını ve yakıtın püskürtülmesini sağlamaktadır.

Benzinli motorlarda, en ideal (yüksek performans, düşük yakıt tüketimi, düşük egzoz emisyonu) hava yakıt karışım oranı, her devir ve yük şartı için daha önceden belirlenmiş ve ECU hafızasına kayıt edilmiştir, bu oran lamda=1’dir. ECU, bu ideal hava-yakıt oranını sağlamak için, benzin enjektörlerinin püskürtme sürelerini değiştirir. Yüksek devir ve güç ihtiyacında, enjektör iğnesinin açık kalma süresini uzatarak, daha fazla benzin püskürtülmesini sağlayacaktır. Enjektörün püskürtme süresi milisaniye (saniyenin binde biri) mertebesindedir (1-6 milisaniye).

ECU, motorun her çalışma şartında içeriye giren hava kütlesini hesaplar. Bu hesaplamalar sonucunda uygun karışım değerini sağlayabilmek için püskürtülmesi gereken yakıt miktarını (yani püskürtme süresini) belirler.



Benzinli enjektörlerde de dizel enjektörlerde olduğu gibi, tek delikli ve çok delikli benzin enjektör çeşitleri vardır. Benzin enjektörünün delik sayısı, büyüklüğü, silindir kapağına bağlanma açısı (dik-eğik) gibi farklar, tamamen yakıt enjeksiyon konseptiyle, motorun-yanma odasının-piston kafasının tasarımıyla ilgilidir.

Benzin Enjektörün Parçaları ve Kısımları Nelerdir?
Benzin enjektörleri set halinde benzin yakıt galerisine bağlanmıştır, enjektörün benzin galerisine bağlanan üst kısmında ve emme manifolduna bakan alt kısmında sızdırmazlık elemanı o ring bulunur.

Direkt enjeksiyon sistemindeyse, Yakıt püskürtülen ve yanma odasına bakan uç kısmında sızdırmazlık için teflon conta kullanılır. Enjektörün üst yakıt giriş deliğinde çok hassas mikrodelikli bir filtre vardır. Ayrıca enjektörün seleoid bobinini çalıştırmak amacıyla motor kontrol ünitesine bağlı olan elektrik soket bağlantı kısmı vardır.
benzin enjektörün parçaları
(Çok noktalı enjeksiyon sisteminde kullanılan elektromekanik (elektromanyetik) enjektörün kısımları)
Benzin Enjektörü Arızası
Benzin enjektörleri kötü ve kirli yakıttan dolayı veya yanma odasında oluşan is-kurum-karbon birikintilerinden dolayı tıkanabilir. Yapısal olarak ömrünü tamamlamış olabilir. Arıza durumunda, sorun enjektörün tıkanmasıysa temizletilebilir, bozulmuşsa yenisiyle değiştirilmelidir. Enjektör arızası durumunda, enjektör elektrik kabloları ve kablo soketleri mutlaka kontrol edilmeli, kopukluk-kısa devre-sokette gevşeme varsa giderilmelidir. Enjektör arızası, araçta ciddi güç-çekiş kaybına ve yakıtın artmasına sebep olacaktır. Ayrıca motor silindirlerinde aynı yanma olmadığından, darbeli-titreşimli çalışma meydana gelecektir, bu durum ise motorda ciddi hasarlara neden olabilir.

Benzin Enjektörü Nasıl Temizlenir?
Yakıttaki kirden, yanma odasındaki is-kurum vb. kirleticiler sebebiyle kirlenen ve tıkanan enjektörler, enjektör temizleme makinasında ilgili teknik servislerde temizlenebilir. Bunun dışında enjektör temizleme sıvısıyla, bu yoksa balata spreyi (çok önerilmez) gibi temizleyicilerle temizlenebilir.  

Benzin Enjektörü Nasıl Sökülür? (Resimli Anlatım)
Öncelikle akü kutup başları sökülmeli ve akü alınmalı, motor soğuk olmalı, yangın-kıvılcım tehlikesine karşı dikkatli olunması gerekir. Daha sonra yakıt galerisini benzin giriş ucu sökülür, benzin akışı olmamalı. Benzin enjektörü, yakıt galerisiyle (rail borusuyla) silindir kapağı arasında geçmiş durumdadır, benzin enjektörünü sökmek için önce yakıt galerisinin bağlantı civatalarını sökmeli ve yakıt galerisini almalıyız, daha sonra enjektörler yerinden çıkacaktır. Aşağıda benzinli motorun enjektörlerinin sökülmesi resimli olarak anlatılmıştır (tıklayarak resimleri büyütebilirsiniz):
(Çok noktalı yakıt enjeksiyon sistemi enjektör sökme işlemi)

  benzin enjektörü sökülmesi      

COMMENTS

BLOGGER: 1
  1. Tempra 1.6 i.e SLX Mpı motor tempram var kaç tane benzin enjektörü olur bu Mpı motorda?

    YanıtlaSil

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: Benzin Enjektörü Nedir Nasıl Çalışır? Arızası ve Temizliği
Benzin Enjektörü Nedir Nasıl Çalışır? Arızası ve Temizliği
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjvibweFwfeHvwH3au2cM4MlCxWRRQCN_sVGBUo6nrZ9narPWT9YRL6ZcvgPO-9TwPx64Blq4Wr342B0CI7tjlM4Yrba5X3c0qy-zU8OhV6v8GK4mFW48HYvb1q9lEoFxz4BEbkvOAmGZc/s400/cok+nokta+enjeksiyon+sistemi+parcalari.JPG
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjvibweFwfeHvwH3au2cM4MlCxWRRQCN_sVGBUo6nrZ9narPWT9YRL6ZcvgPO-9TwPx64Blq4Wr342B0CI7tjlM4Yrba5X3c0qy-zU8OhV6v8GK4mFW48HYvb1q9lEoFxz4BEbkvOAmGZc/s72-c/cok+nokta+enjeksiyon+sistemi+parcalari.JPG
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2016/04/benzin-enjektoru-nedir-nasl-calsr-arzas.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2016/04/benzin-enjektoru-nedir-nasl-calsr-arzas.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content