Gaz Pedalı Konum Sensörü Nedir ? Görevi Arızası Nelerdir ?

Gaz Pedalı Konum Sensörünün Görevi Nedir ? (APP Senörü Nedir?) Gaz pedalına basılma miktarını belirleyerek EKÜ ye (elektronik kontrol ünites...


Gaz Pedalı Konum Sensörünün Görevi Nedir ? (APP Senörü Nedir?)
Gaz pedalına basılma miktarını belirleyerek EKÜ ye (elektronik kontrol ünitesine) bildirir. 
APP Sensörü, Gaz pedalı konum sensörü'nün ingilizce kısaltmasıdır: Accelerator Pedal Position Sensor.

Gaz pedalı konum sensörü, gaz pedalının hareketini voltaja çevirir. Kontrol ünitesi gaz pedalının konumuna göre, gaz kelebeği elektrik motorunu kumanda ederek, gaz kelebeğini açar. Gaz kelebeğinin açılma miktarı, gaz pedalına basılma miktarıyla doğru orantılıdır.

Gaz pedalı potansiyometresi, gaz pedalına bağlı olan ve biri ana diğeri emniyet olarak kullanılan iki adet pistten (direnç pisti) oluşur. İki potansiyometreden birinin arızalı olması durumunda, EKÜ motor torkunu sınırlandırmaksızın sağlam olan pisti kullanır. Fren anahtarı ile bunun kabul edilebilirliğini kontrol etmektedir. Her iki potansiyometrenin de arızalı olması durumunda EKÜ gaz kelebeğinin açılmasını engellemektedir.

(Potansiyometre, değeri ayarlanabilen direç demektir)



Motor kontrol ünitesi, gaz pedalına ne kadar basıldığını algıladığında, sadece gaz kelebeğinin açılma açısını değiştirmez; buji ateşleme zamanlamasını, enjektörleri yakıt püskürtme miktarını ve eğer turbo varsa, turbo şarj basıncını da ayarlar.

Gaz pedalı konum sensörü, tipik bir "drive by wire" (elektronik sürüş) sistemi örneğidir. Gaz pedalı konum sensörü bulunan arabalarda, gaz teli yoktur. Pedal pozisyon bilgisi, elektrik telleriyle elektrik sinyali olarak iletilir.

Gaz pedalı pozisyon sensörüyle beraber, elektronik gaz kelebeğinde de bir gaz kelebeği pozisyon sensörü bulunur. Böylece kontrol ünitesi, gaz pedalına basıldığında, gaz kelebeğinin ne kadar açıldığına bakar ve doğru çalıştığından emin olur.


Gaz Pedalı Konum Sensörünün Avantajları Nelerdir? (Elektronik gaz kelebeğiyle birlikte)


Gaz pedalı bilgisinin elektronik olarak gaz kelebeğine iletilmesiyle, yani gaz pedalı telinin atılmasıyla, sürücü gaz pedalına basıyorken de basmıyorken de, motor kontrol ünitesi tarafından gaz kelebeğinin ayarlanması motor torkunu ayarlaması mümkün hale gelmiştir. Yani Motor kontrol ünitesi, motorun çalışmasını iyileştirmek amacıyla sürücüden bağımsız olarak gaz kelebeğine müdahale edebilir ve yakıt sarfiyatını, motor performansını, sürüş güvenliğini iyileştirici etkiler yapabilir. 

Motor kontrol ünitesi, iki yönden gelen talepleri değerlendirir, bunlar; 
Motorun gereksinimleri (dahili talepler)
Sürücünün talebi (gaz pedalına basması)
     bu talepleri en optimum şekilde ayarlar ve motor torkunu belirler.

Örneğin klima açıldığında, motor rölantide çalışırken, motor devri arttırılması gerekir, sürücü bu sırada gaza basmıyordur fakat motor devri yükselir. işte motor kontrol ünitesi, kendiliğinden gaz kelebeğine ve enjeksiyon sistemine etki ederek motor rölanti devrini yükseltir. 
Örneğin; hız sabitleme sistemi açıkken, klima açıkken, ASR devredeyken, motor devir sayısı sınırlayıcısı (kesici) çalışırken gibi durumlarda, motor kontrol ünitesi kendiliğinde gaz kelebeğini komuta eder.

Gaz Pedalı Konum Sensörü Arızası ve Çözümü
Gaz pedalı konum sensörünün iç yapısında iki adet direnç pisti birbirinden bağımsız olarak çalışır ve voltaj değerleri karşılaştırılarak gaz pedalı konumunun doğru ölçüldüğünden emin olunur. İki adet sensör kullanılmasının diğer sebebiyse, sensörlerden birinin arıza yapması durumunda diğerinin çalışmaya devam etmesi ve aracın bundan etkilenmemesini sağlamaktır.

Gaz Pedalı Konum Sensörünün Biri Arızalanırsa Ne Olur ?
*Sürücü gösterge panelinde arıza lambası yanar,
*Kısa bir süre motor rölantide çalışır ve diğer sensörün çalışmasını kontrol eder, diğeri sağlamsa, motor normal olarak çalışmaya devam eder,
*Hızlı devir artışı engellenir,
*Hız sabitleme sistemi çalışmaz.
Çözüm: En yakın servise gidip gerekli kontroller yapılmalıdır.

Gaz Pedalı Konum Sensörü Tamamen Arızalanırsa Ne olur?
Eğer gaz pedalı konum sensöründe bulunan iki sensör birden bozulursa, motor artık gaz pedalı tarafından kontrol edilemez, gaza basılsa da basılmasa da motor bunu algılamaz. Motor stop etmez, çalışır fakat yaklaşık 1500dev/dk ile çalışır. Yani bu düşük motor devri, aracı bir teknik servise götürmenize ya da güvenli bir yere çekmenize izin verecek şekilde çalışacaktır.


COMMENTS

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: Gaz Pedalı Konum Sensörü Nedir ? Görevi Arızası Nelerdir ?
Gaz Pedalı Konum Sensörü Nedir ? Görevi Arızası Nelerdir ?
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgk-aTe7yI1omyt60O8aGUr9gJGOEYpQhHKey0f-U_jJA3ZrLXbvjPm3GJ73ppYCrMkKhHRBuUTObRHm2hyphenhyphen6GYWbQndsubPZh4M_tpIky5bkQKcvonaRtCGcoo8bAPAs86XHJD04juQFzQ/s400/gaz+pedal%25C4%25B1+konum+sens%25C3%25B6r%25C3%25BC.JPG
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgk-aTe7yI1omyt60O8aGUr9gJGOEYpQhHKey0f-U_jJA3ZrLXbvjPm3GJ73ppYCrMkKhHRBuUTObRHm2hyphenhyphen6GYWbQndsubPZh4M_tpIky5bkQKcvonaRtCGcoo8bAPAs86XHJD04juQFzQ/s72-c/gaz+pedal%25C4%25B1+konum+sens%25C3%25B6r%25C3%25BC.JPG
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2016/03/gaz-pedal-konum-sensoru-nedir-gorevi.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2016/03/gaz-pedal-konum-sensoru-nedir-gorevi.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content