Buji Arızaları Nelerdir? Buji Değişimi Nasıl Yapılır? Buji Temizliği ve Tırnak Aralığı

(Buji Değişimi) B uji Değişimi Nasıl Yapılır? Motordan Nasıl Sökülür ?  * Öncelikle motor mutlaka soğuk olmalıdır, sıcaksa bekleyin soğusun....


(Buji Değişimi)

Buji Değişimi Nasıl Yapılır? Motordan Nasıl Sökülür ? 
* Öncelikle motor mutlaka soğuk olmalıdır, sıcaksa bekleyin soğusun. Sıcak motordan buji sökülmez, sökülmeye çalışılırsa buji kırılabilir, buji yuvası-dişleri bozulabilir, buji soketindeki plastik-kauçuk kısım sıcaktan kopabilir.
* Buji lokması bujiye tam oturtulmalı , buji porseleninin kırılmaması için özen gösterilmelidir.
* Bujiler önce biraz gevşetilir ve etraflarına hava tutularak temizlenir. Silindirin içine toz girmesi engellenir.
* Sonra bujiler tamamen sökülür ve sırası karıştırılmadan sehpa üzerine dizilerek buji başları incelenir
* Buji başlarının incelenmesiyle pek çok motor arızası ve ayarsızlığı tespit edilebilir.

(Bkz: Buji Nedir? Buji Çeşitleri Nelerdir?)

Buji Neyle Nasıl Temizlenir ?
Bujiler buji temizleme cihazında basınçlı hava ve kum püskürtülerek temizlenir. 

Böyle bir cihazınız yoksa;
* Buji dik bir şekilde tutulur, kurumlar aşağı düşsün diye.
* Temiz bir diş fırçasıyla ya da tel fırçayla kurumlanmış kısımları temizlenir. (aşırı kurum varsa kurumlar yakılabilir)
* Buji tırnakları ince zımparayla kurumlardan temizlenir.
* Buji tırnağını kesinlikle bükmeyiniz, buji tırnak aralığı bozulmamalıdır.
* Kurumlar temizlendikten sonra, temiz kuru bir bezle silin. Varsa kompresörle hava tutun.
* Bujiler, buji temizleme sıvısıyla, yoksa enjektör (karbüratör) temizleme sıvısıyla, yoksa alkolle ya da benzinle, ya da sanayide bolca bulunan balata spreyiyle, gene temiz diş fırçasıyla temizlenir.
* Kuru bezle silinip iyice kurutulur.
* Yağlanmış buji ucuna çakmak tutup kurum ve yağın yakılmasını sağlamak da buji temizliğine yardımcı olur.

Not: Bujiler çok pahalı parçalar değildir, belirli bir süre kullanılmış (20-30 bin km) bujileri temizlemek yerine değiştirmek daha sağlıklıdır.

(Bujinin zımparayla temizlenmesi)

BUJİ DEĞİŞİMİ
Buji ömrü ne kadardır ?  Kaç kilometrede bir buji değiştirilir ?
Bujinin ömrü motor tipine göre değişir fakat genel kanı 10 - 15.000 km’dir. Ortalama 20.000 km'de bir değiştirilmesi veya mutlaka kontrol edilmesi gerekir. Yeni tip bujilerde (platin uçlu ya da iridyum ) buji ömürleri oldukça uzatılmıştır. 80.000 – 100.000 km’ye varan buji kullanım ömürleri söz konusudur.

Buji tırnak aralığı ne kadar olmalı ? Bu tırnak aralığı nasıl ayarlanır.
Bujilerin tırnak aralığı üretici firmanın katalog değerine göre ayarlanmalıdır. Genelde buji tırnak aralığı 0,8 - 1 mm kadardır. Tırnak aralığı bir sentil yardımıyla ölçülür ve kontrol edilir.

Yere düşen ya da temizlenen bir buji mutlaka kontrol edilmeli, tırnak aralığı ölçülmelidir. Porselen kısımlarında kırık ve çatlak olan buji kullanılmamalıdır.

Dikkat: Buji değişiminde dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, doğru özellikteki bujinin kullanılmasıdır, yedek parça doğru seçilmelidir. Ayrıca parçacıdan alınan yeni bujinin, yeni olmasına rağmen tırnak aralığı mutlaka sentille kontrol edilmeli ve uygun aralığa getirilmeli, 4 bujinin de tırnak aralığı eşit olmalıdır. Her farklı model-marka aracın ideal tırnak aralığı farklıdır. Örneğin buji tırnak aralığı 0,9mm - 0,8mm, 1 mm gibi. Bu yapılmazsa rölantide motor dalgalı çalışır, vuruntu yapar, çekiş düşer, yakıt artar. Arızanın nn net belirtisi rölantinin dalgalanması, motorun titremesidir.

(Buji tırnak ayarı)

Platinum veya iridyum bujilerin tırnak aralıkları, klasik bujilere göre biraz daha fazladır (1 - 1,3 mm ve benzeri), bu bujilerin orta elektrotları keskin köşelidir, orta elektrot ovalleşmiş (dairesel bir hal almış) ise, buji değiştirilmelidir. Ayrıca platinum-iridyum bujilerin tırnak aralığı ayarlanırken yine orta elektrota zarar vermeden, tırnak boşluğu ayarlanmalıdır.


Buji yağlanmasının sebepleri nelerdir? 
Buji sökülüp bakıldığında üzerinde sıvı halde yağ varsa, bu motorda bir problem olduğunu gösterir. Motor tekler ve performansı düşer. Buji ateşlemesinde kıvılcım oluşmaz ya da çok az oluşur.

Buji yağlanmasının sebepleri şunlar olabilir: Yağlama sisteminden yağ, yanma odasına geçiyordur. Subap kanallarının (gaydların) aşınmasından veya yağ keçeleri aşınmış olmasından dolayı silindir kapağından silindirin içine yağ sızıyordur. 
Ya da segmanların aşınmasından (piston ve silindir aşınması da olabilir) dolayı, aşağıdan karterden yağ sızıyor olabilir. Mutlaka yetkili bir servise götürülmelidir araç.

Eğer iki zamanlı benzinli motorun bujisi yağlanıyorsa (örn: mobilet-motosiklet, ağaç kesme motoru gibi), benzine katkı olarak konan iki zamanlı yağ miktarı fazla konmuş demektir. Ya da benzin içinde yağ dibine çökmüş ve yağlı olan benzin motorda yanmış demektir. Egzozdan aşırı duman çıkıyorsa motor yağ yakıyor demektir.


Buji arızası nasıl anlaşılır? Buji arızası belirtiler nelerdir?
* Motor hiç çalışmıyor ya da zor çalışıyor olabilir.
* Arabanın çekişi düşer.
* Buji arızasında arabanın yakıtı çok artacaktır.
* Arabanın rölantisi bozulur motor rölanti devri sabit kalmaz, dalgalanır. Bu en belirgin arıza belirtisidir.
* Motora gaz verildiğinde titreşim ve sirkelenme yapar, kesik kesik çalışır. Yüksek devirlere çıkamaz.

Buji test cihazında buji temizliği nasıl yapılır ?

* Son olarak buji test cihazında bujinin basınçlı hava altında çakıp çakmadığı kontrol edilir.
* Buji test yuvasına elle vidalanır. Buji kablosu takılır , butona basılır ve basınç ayar vidası yavaş yavaş açılarak aynadan bujinin çakması takip edilir. Basınç arttırılmaya devam edildiğinde bujinin çakması bir noktada kesilir. Bu anda manometreden basınç okunur.
* Okunan basınçla , buji tırnak aralığı değerleri cihaz üzerindeki cetvelde kesiştirilir. Kesişme yerindeki renk kırmızı ise bujinin durumu kötü , sarı ise kullanılabilir , yeşil ise iyi durumdadır.
* Bujinin ömrü 10.000 km’dir. Yeni tip bujilerde (platin uçlu ya da iridyum ) buji ömürleri oldukça uzatılmıştır. 80.000 – 100.000 km’ye varan buji kullanım ömürleri söz konusudur.

Bujiler hakkında daha fazla bilgi...

COMMENTS

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: Buji Arızaları Nelerdir? Buji Değişimi Nasıl Yapılır? Buji Temizliği ve Tırnak Aralığı
Buji Arızaları Nelerdir? Buji Değişimi Nasıl Yapılır? Buji Temizliği ve Tırnak Aralığı
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgs-pfWnu1vjRvL3k1dqbptcB8-Vt717Rr0bZu-q_X8z9duha2it4rnXKTiLswuZyDvU0I4vzl8EMQ64LJB13Bmh28tmoQrAa3h51awxasgp0ZYN9dL7bVdcoCNwCHWW_YR9Ai843fNsxw/s400/buji+degisimi.JPG
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgs-pfWnu1vjRvL3k1dqbptcB8-Vt717Rr0bZu-q_X8z9duha2it4rnXKTiLswuZyDvU0I4vzl8EMQ64LJB13Bmh28tmoQrAa3h51awxasgp0ZYN9dL7bVdcoCNwCHWW_YR9Ai843fNsxw/s72-c/buji+degisimi.JPG
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2016/03/buji-arzalar-nelerdir-buji-degisimi.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2016/03/buji-arzalar-nelerdir-buji-degisimi.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content