SIK RASTLANAN BASİT ARIZALAR

SIK RASTLANAN ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ; Marş basmıyor motorda tık sesi var veya hiç ses yoksa:  Muhtemel sorunlar akü boşalmış olabilir, akü ku...

SIK RASTLANAN ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ;

Marş basmıyor motorda tık sesi var veya hiç ses yoksa:

 Muhtemel sorunlar akü boşalmış olabilir, akü kutup başları gevşemiş yada fazla oksitlenmiş olabilir.Marş motorunun sigortası atmış yada aküden marş motoruna giden elektrik bağlantıları gevşemiş olabilir.Akü kontrolü basit şekilde araç üzerindeki alıcılar açılarak kontrol edilebilir.

 Örneğin farlar açılır,dörtlü sinyaller açılır, araç teybi açılır.Bu alıcıların hepsi açıldıktan sonra kontrol edilir sinyallerde, farlarda yada oto teypte zayıf çalışma veya hiç çalışmama gibi bir durum varsa sorunun aküden kaynaklandığı anlaşılabilir.

Marş basıyor motor dönüyor araba çalışmıyorsa:

Böyle bir durumun birçok sebebi olabilir. Yapılacak basit kontroller buji bağlantı kabloları tek tek yerine tam oturmuş mu diye kontrol edilir.Araç lpg liyse kontak açılarak lpg göstergesinin çalışıp çalışmadığına ve lpg göstergesi üzerindeki anahtarın açık olup olmadığı kontrol edilir.Lpg göstergesindeki ışıklar yanmıyorsa sigortası atmış olabilir.

Bujileriniz kurum bağlamış olabilir.Bu durumla karşılaşmamak için bujilerin düzenli değişmesini sağlamanız olası arızaya sebebiyet vermemiş olur.

Distribütör kapağına veya motor içindeki lpg bağlantılarına,buji kablo uclarına su gelmiş yada oksitlenmiş olabilir.Kontrolleri yapılır ıslaklık varsa kurulanır oksitlenme varsa ince zımparayla temizlene bilir.

Buji kablolarının kontrolü yapılırken tek tek söküp takın hepsinin yerleri ayrı ayrı olduğu için karıştırmamış olursunuz.

Araç hem lpg de hemde benzinde çalışmıyorsa muhtemel sebep ateşleme sisteminden kaynaklı olabilir. Ateşleme bobininden distribütöre giden kablo distribütör kısmından çıkarılır.Çıkarılan kablo aracın motor kısmındaki boyasız bir yerine 1-2 santim mesafe bırakılarak yaklaştırılır. Bu durumdayken marş yapılarak ateşleme kontrolü yapıla bilir. Kablo ucundan kıvılcım çıkıyorsa ateşleme bobininden distribütöre elektirik gittiği anlaşılabilir.
Distribütör kapağı açılarak kapak üzerindeki tırnaklar ve tevzi makarası ince zımparayla temizlene bilir.Buji kablolarıda tek tek sökülüp motor kısmına yaklaştırıp marş yapılarak kıvılcım kontrolü yani kabloların sağlam olup olmadığının kontrolü yapılabilir.


Motoru çalıştırınca ciyaklama sesi geliyor:

Ses vantilatör kayışının gevşemesinden yada ısıya maruz kaldığından dolayı esnemesinden kaynaklı olabilir.Araç çalışmaz durumdayken Vantilatör kayışının uzun kısmından bastırılır. Kayışın bir, bir buçuk santim esnemesi gerekir. Esneme daha fazlaysa sesin kaynağının kayış olduğu anlaşılabilir.

Motorda tekleme devir dalgalanması var:

Muhtemel sorun buji veya buji kablolarından kaynaklı olabilir. Motora düzensiz hava giriyor olabilir. Distribütör kapağı içindeki tırnakların oksitlenmesinden , kömürün azalmasından yada distribütör kapağı ve tevzi makarasındaki delik yada çatlaktan kaynaklı olabilir.

Motorda ateşleme yok buji kablolarında kıvılcım yok:

Ateşleme bobininin bağlantılarında gevşeme oksitlenme olup olmadığı kontrol edilir.Modül yada platin arızalanmış olabilir.Buji kablosu kopmuş olabilir.

Geç Çalışma:
Supap ayarı normal değilse ve platinde bir sorun varsa araç genellikle zor çalışır.

  • Distribütör soğutmasındaki bir sorun aracın benzinde de gazda da zor çalışmasına sebep olur.
  •  Buji ve buji kabloları eskimiş veya kalitesiz ise araç benzinde ve gaz da zor çalışır.
  • Avans ayarının bozuk olması benzin de ve gaz da zor çalışma sebebidir.
  • Aracın LPG ayarı iyi yapılmamışsa araç zor çalışabilir. 
  •                        
     Rölanti Sorunu:

    Şayet aracın rölantisinde benzinle ilgili bir sorun yoksa, LPG için olabilecek sorunlar şunlar olabilir:
  • Karbüratör  kelebeğinde millerinin bulunduğu yerden hava alıyorsa, aracın benzinde de lpg’ de  rölanti ayarı bozulur.
  • Emme manifoldunun hava alması gaz ve benzinde rölanti ayarını bozar.
  • Buji veya buji kablolarının kalitesiz olması veya eskimiş olması gaz ve benzinde rölantiyi etkiler.
  • Karbüratör alt takozunun hava alması benzinde ve gaz da rölantiyi bozar, genelde yükseltir.
  • LPG beyninin de bulunan diyaframın eskimesi, deforme olması LPG’de rolanti ayarının yapılamamasına neden olur. Diyaframın ortalama 50.000 km de değişmesi gerekir.
  • Aracın Westinghousunda sorun varsa benzinde ve dolayısıyla lpg’de rölanti tutmayabilir.
  • Lpg beynindeki diyafram patlak veya yırtık olursa lpg’de rölanti ayarı tutmayabilir. Bunun teşhisini lpg ayarlarından iyi anlayan ustalar koyabilir.
  • Distribütör diyaframında ki problem de hem benzin hem de lpg ’de rölanti sorunu yaratır.
  • Avans ayarının bozuk olması da benzin ve lpg ’de rölanti sorunu yaratır.
  • Lpg beyninde biriken yağ ve tortu rölantiyi bozar. Bu yağ ayda bir kez temizlenmelidir.
  • Lpg beyin bobinine giden elektrikte voltaj düşerse, bu, rölanti bozulmasına neden olabilir. Yetersiz elektrik gelmesi bobin yayının bozuk olmasından kaynaklanabilir. 

  • Araçta Koku Hissedilmesi:
  • LPG’li bir araçta koku varsa ilk akla gelecek şey kaçak  olmalıdır. Büyük kaçakları şamandıra emniyet valfi keser. Küçük sızıntılar için arada bir kaçak kontrolü yaptırmak gerekir.
  • Kullanılan gazın kalitesiz olması koku yaptırabilir. Koku hisedilir ise kullanılan gaz değiştirilmelidir.
  • Beyin diyaframı deforme olup, işlevini görmüyorsa, gazın iyi yanmamasından dolayı egzozdan çiğ gaz atar, bu ise kokuya neden olur.
  • Egzozun patlak olması koku yapar.
  • Radyatörde su kaçağı olup ya da başka bir nedenden lpg beynine yeterli sıcak su gelmez ise buda koku sebebi olabilir.
  • Manifold contası su kaçırırsa, araç su eksiltir, hararet yapabilir. Bu aynı zamanda lpg beynini tam ısınamamasına sebep olabilir.

  • LPG’de Kesiklik Olması:

  • Lpg beyninde ki bobinin içinde mıknatıs vardır. Bu mıknatısın bulunduğu yerde ki deliğin tıkanmış olması veya bobin yayının eğilmiş olması, aracın gaz da kesiklik yapmasına neden olabilir. Bobinin başka nedenlerle de olsa arızası kesiklik yaptırabilir.
  • Buji ve buji kablolarının kalitesiz olması veya eskimiş olması, ateşleme hatasına dolayısıyla kesikliğe neden olabilir.
  • Gaz filitresinin tıkalı olması, şamandıradaki  herhangi bir sebepten kaynaklanan tıkanıklıklar da aracın kesiklik yapmasına neden olabilir.
  • Yakıt sisteminde karbüratör temizliği çok önemlidir. Bakımsız ve temiz olmayan ya da hava alan bir karbüratör kesiklik yaptırır.

  •  Aracın Stop Etmesi:

  • Westinghaus ( fren merkezi )da meydana gelebilecek bir kaçak, aracın rölantisini bozar ve aracı benzinde ve lpg’de stop etmesine neden olur.
  • Karbüratörün düzensiz hava alması, fren yaparken, benzinde ve gazda stop ettirebilir.
  • Hareket halinde vites boştayken, frene basınca stop etme varsa, frenlerde kaçak ihtimali var demektir.
  • LPG ve benzinin karışıyor olması aracı, boştayken veya rampa aşağı giderken stop ettirebilir.
  • Avans ayarı bozuk ise bu da aracı stop ettirebilir.
  • LPG beyni herhangi bir nedenle tam ısınmıyorsa, gaz tam yanamayacağı için araç stop edebilir.

  •  Gaz Kaçağı:

  • Gaz kaçağı olan yerde, hava sıcak bile olsa buzlanma oluşur. Böyle bir durumda, öncelikle şamandıra da bulunan vana saat yönünde çevrilerek gaz akışı durdurulmalıdır. Daha sonra en yakında ki bir lpg servisine gidilerek kaçak tespit edilmeli ve sorun giderilmelidir.

  •  Elektronik Aksamdaki Arızalar:

  • Lpg  anahtarı yanmış ise, bu şarj dinamosunda ki bir sorundan olabilir. Akünün fazla şarj edilmesi de buna neden olabilir.
  • Lpg anahtarı depodaki gaz seviyesini göstermiyorsa, düğme veya sensör şaseleri düzgün yapılmamış ya da, şamandıra arızası olabilir
  • Tek nokta enjeksiyonlu araçlar da benzinden gaza otomatik geçiş olmuyorsa, sinyal veren kablo yanlış bağlanmış ya da tam sarılmamış olabilir.

  •  Aracın Çekişten Düşmesi:

  • Avans’ın düşük olması durumunda ateşleme sistemi zamansız ateşleme yaparak araç performansını düşürebilir. Gaz beyni diyaframı kaliteli değilse veya yırtıksa, beyin işlevini göremez ve araç çekişten düşer.
  • Gaz beyninin hava ve gaz ayarı iyi değilse araç çekişten düşer. Karbüratör hava alıyorsa araç yine çekişten düşer. - Endüksiyon bobin akımının fazla olması meksefeyi, o da pilatini yakabilir. Bu da 3 bin devirden sonra benzinde patlatma yaptırır, gaz da ise çekişi düşürür. Enjeksiyonlu araçlar da benzinde normal ama gaz da çekiş düşükse, bu eksantrik milinde ki bir sorundan kaynaklanıyor olabilir.
  • Bujilerde sorun varsa benzinde de, gazda da araç çekişten düşer.
  • Motordaki herhangi bir sorun çekişten düşme sebebidir.
  • Gaz beynine kaloriferden gelen sıcak su yetersiz veya tam ısınmıyorsa araç çekişten düşer.
  • Hava ayar vidası bulunan enjeksiyonlu araçlarda ayar iyi değilse, araç patlatma yapar ve çekişten düşer.
  •  Lpg  beyin tamir takımının kalitesiz olması çekişi etkiler.
  • Yağ yakan ve su eksilten aracın çekiş sorunu olabilir.
  • Triger kayışının sente atlaması çekişi etkiler.
  • Subapların aşırı sıkı veya fazla boşluk olması benzin ve LPG’de fazla yakıta ve performans kaybına neden olur.
  • Hararet yaptırılan araçta, motor zarar görür ve araç çekişten düşer.
  • Buji tırnak aralığı büyükse fazla yakıta ve performans kaybına neden olur.
  • Platin ve meksefedeki sorunlar da ateşleme hatasına, fazla yakıta ve performans kaybına neden olur.
  • Karbüratör hava alıyorsa, LPG ve benzinde çekişi düşürür ve patlatmaya neden olur.
  • LPG Beyni tam ısınmıyorsa, gaz iyi yanmayacağından araç çekişten düşer. Beynin ısınması sağlanarak sorun giderilir.
  • Manifoldun hava alması benzinde ve gazda çekişi düşürür.
  • Karbüratörün üzerine konulan mikser araca uygun değilse araç lpg’de performans sorunu yaşar.
  • Karbüratör kelebeğinin arızalı olması rölantiyi bozar, bu ise aracı çekişten düşürebilir.
     
  • Depoda gaz olduğu halde motora gaz gitmiyorsa, şamandırada sorun var demektir.
  • Avans ayarının düşük olması, ateşleme hatasına, o da teklemeye ve performans kaybına neden olabilir.


  •  

    COMMENTS

    Ad

    Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
    ltr
    item
    Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: SIK RASTLANAN BASİT ARIZALAR
    SIK RASTLANAN BASİT ARIZALAR
    https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhXhVWB0Nv8a7u0DmoJXGn_ey4S8I3eAKgRsOpJkCoOWfrClYLsNViemZwpOyLxRnYpIfVu6tAw4Ue7Ewwcu6BeeDxa-ydv5qHOWezdDjtZe0cWUTiTHp0VTRv-Y5b1qS9I4psvpxU5VQA/s1600/avvv.jpg
    https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhXhVWB0Nv8a7u0DmoJXGn_ey4S8I3eAKgRsOpJkCoOWfrClYLsNViemZwpOyLxRnYpIfVu6tAw4Ue7Ewwcu6BeeDxa-ydv5qHOWezdDjtZe0cWUTiTHp0VTRv-Y5b1qS9I4psvpxU5VQA/s72-c/avvv.jpg
    Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
    https://aractamiri.blogspot.com/2014/06/sik-rastlanan-basit-arizalar.html
    https://aractamiri.blogspot.com/
    https://aractamiri.blogspot.com/
    https://aractamiri.blogspot.com/2014/06/sik-rastlanan-basit-arizalar.html
    true
    8122096699210018064
    UTF-8
    Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content