MOTOR PERFORMANSI NASIL ARTIRILIR ?

 ARABANIN  PERFORMANSINI  ARTIRMA YOLLARI Performans artırmadan önce aracın periyodik bakımlarının yapılması gerekir. Ön takımdan fren ve am...

 ARABANIN  PERFORMANSINI  ARTIRMA YOLLARI

Performans artırmadan önce aracın periyodik bakımlarının yapılması gerekir. Ön takımdan fren ve amortisörlere kadar gerekli tüm bakımların yapılması, hem güvenlik hemde yakıt tüketimi açısından önem arz etmektedir.

Araçtan maksimum performans alabilmek için, aracın tüm aksamlarının sorunsuz ve en iyi şekilde çalışır durumda olması gerekmektedir. Örneğin porya bilyalarında yada aksların da sorun olan bir araç, karşı dirence maruz kalarak tekerlerin zor dönmesine ve ciddi performans kayıplarına yol açabilmektedir. Fren sisteminde yada yürüyen aksamlarında sorunu olan bir araçtan performans almaya çalışmak güvenlik açısından büyük risk yaratabilir.


PERFORMANS LASTİKLERİ
Lastiklerin yol tutuş, fren mesafesi ve sürtünme katsayısını azaltıcı etkileri vardır.Performans lastikleri hem desenleriyle hem yanak ölçüleriyle sürtünme katsayısını azaltarak hem performans hemde yakıt tüketimine faydası vardır.

HEADERS EGZOZ MANİFOLDU

Performans manifoldların amacı normalden daha çok yanmış gazın dışarı atılmasını sağlamaktır. Normal egzoz manifoldlarında  4 silindirden çıkan borular çok kısa zaman sonunda birleşirler. Motor performansını artırmak için 4 silindirden çıkan manifold boruları daha uzun yapılmıştır.  4-2-1 headers, 4-1 headers manifold sistemleri geliştirilmiştir. 4-2-1 de  silindirden çıkan borular ilk birleşme mesafesi 40-43 cm; diğer birleşmede 40-43 cm sonra olmalıdır. Mesafenin performansa sağladığı katkı ise şöyle anlatılabilir. Bir silindirden boru aracılığı ile dışarıya doğru gönderilen yanmış atık, diğer silindire bağlı borudan gelen gaz ile karşılaştığında geriye doğru tepme olur. Boru uzunlukları doğru hesaplanmamışsa gazın silindirlerden çıkışı dahada zorlaşacak ve motor gücü daha da düşecektir. 4-1 manifolda ise boru uzunluğu 80-85 cm olmalıdır. Manifold birleşiminden katalizöre kadar olan mesafe de 80-85 cm olmalıdır.
YAĞ KATKISI VE MOTOR YAĞININ KALİTESİ

Motor yağının kaliteli olması sürtünmeyi azaltarak motorun daha seri devirlenmesini ve motor parçalarının aşınmasını önler.
 Katkı maddeleri içinde bulunan bor madeni sayesinde motorun silindir ile piston ve yatakların arasına yapışarak sürtünmeyi azaltırlar. Bu sürtünmeyi azaltma durumu azımsanmayacak kadar çoktur. Motorun katkı maddesi kullanılmamış durumuna göre,katkı maddesi kullanıldığında sürtünmeyi azalttığı için motor performansını artırır.
Motora 4 - 8 hp artı beygir gücü kazandırır. Kompresyon kaçağını önleyerek motorun yağ eksiltmesini azaltır. Tork değerinin de %10 artış sağlar. Silindirlere ulaşmadan ısıyı üzerine alarak motorun ısınmasını ve hararetin yükselmesini önler.

EMME MANİFOLDU MODİFİYESİ

Emme manifoldun görevi karbüratörde hazırlanan hava yakıt karışımını emme supabına iletmektir. Manifold motora uygun kriterde olmalıdır. Emme manifoldu modifiyesi ile motorda 3-5 beygir güç artışı sağlanabilir. Emme manifoldundan geçen ve silindirlere gönderilen yakıt her silindir için aynı kalitede olması gerekir. İstenilen yakıt alınmazsa motorda tekleme meydana gelir. Yakıtın her silindire eşit olarak dağıtılmalıdır.
Spor emme manifoldu kullanarak motor performansı yükseltilebilir. Her araç için piyasada bulunmasa bile uygun fiyata yapılabilir. Motor performansı istenilen oranda artması için dereceli eksantrik ve headers egzoz ile 10-20 beygir artış sağlanabilir. Aynı oran da yakıt tüketiminde de artış olacaktır.

PERFORMANS HAVA FİLİTRESİ

Motora giren havanın miktarı, motorun çalışma performansını etkiler. Giren hava miktarının az olması durumun silindire alınan yakıtın da giren havayla orantılı olması gerekir. Daha fazla hava, daha fazla yakıt eşittir performans verir. Performans hava filitreleri, kâğıt filitrelere oranla havayı daha kolay geçirirler. Böylece motor performansına önemli katkıda bulunurlar.
Motora giren havanın bağlı olduğu kutu sökülerek yerine direk hava filtresi bağlanır. Bu şekilde havanın motora girişi kolaylaşmış olur. Performans filtreler ile motorun performansı artar.Alçak ve yüksek devirler de motorun torkunu artırır daha güçlü olmasını sağlar. Motor modifiyesinin vazgeçilmez parçasıdır. Diğer filtrelere oranla daha yüksek ve sportif ses çıkartırlar.

                                                         
DERECELİ EGZANTRİK

Egzantrik mili motorun çalışması esnasında emme ve egzoz supaplarının açılıp kapanmasını sağlar.
Dereceli eksantrik milinin görevi de subapların açılıp kapanma sürelerini uzatarak, yanma odasına alınan yakıt hava karışımını normalden daha fazla alınmasını sağlamak. Böylece daha fazla hava, daha fazla yakıtla patlama şiddeti artıyor, motor performansının artmasını sağlıyor. Modifiye edilmiş otomobiller için üretilmiş eksantrikler derecelerine ve kullanıcının seçimine göre 10 bg ile 25 bg arasında güç üretebilmektedir. Aynı zamanda tam anlamıyla verim alabilmek için eksantrik mili ile beraber subap, subap yayları, kasnak, değiştirmelidir.
Dereceli egzantrik mili, standart egzantrik miline göre performansa yönelik olarak tasarlanmışlardır. Dereceli egzantrik milleri üzerinde ayarlanmış dereceleri mevcuttur. Sivri olan kamların bulunduğu  miller, sübapları erken açarak torkun artmasını sağlarken, geniş tepeli kamların bulunduğu miller ise gücü artırmak için tercih ediliyor. Yarış araçların kullanılan dereceli egzantrik milleri de ortalama 30-50  beygire kadar  güç artışı sağlıyor.

                                                        

NOS SİSTEMİ

Nitro oksid iki bölüm nitrojen (azot) ve bir bölüm oksijenden oluşmaktadır. (ağırlık olarak %36’ı oksijendir). Motorun içinde yaklaşık 572 Fahrenhayt’ta yanma işlemi esnasında nitro parçalanarak oksijeni serbest bırakır. Bu ekstra oksijen daha fazla yakıtın yanmasını temin ederek ilave güç yaratır. Nitrojen yanma işleminin kontrolüne yardımcı olarak, artan silindir basınçlarına koruyucu kalkan ve nemlendirici etkisi yapar. Nitro aynı zamanda giriş şarj ısısını 60 ila 75 fahrenhayt derece düşürerek büyük bir “iç soğuma” etkisi yapar.
Nitrojen ve oksijen karışımı, 2 nitrojen atomu ile birleşik 1 oksijen atomu şeklinde yanma odasına giren nitrous oxide’nin, içerdeki yüksek ısıda nitrojen ve oksijen ayrışmaktadır. Aynı zamanda motorun ısısını emerek soğutur ve bu sayede silindire daha fazla oksijen alımı sağlar.
NOS basınçlı bir tüp içerisinde bulunan nitrojen ve oksijen gazı, otomobil içerisinde bulunan bir düğme ile kontrol edilerek istenildiği zaman aktif hale getirilebilir. Bu sistemde beygir gücü Nitro Oxside den değil benzinden elde edilir. Nos kullanıldığı zaman normal zamanlardakilerden daha fazla yakıt yakmamızı sağlar. Bu yanma çok daha fazla güç sağlar. Nitrous Oxide Sistemi’ nin çalışma prensibi , emme manifoldundan içeri çok daha fazla ve soğuk hava alınabilmesini sağlamaktır. Sistem çalıştırıldığı anda, tüpün içinde soğumuş ve hacimce küçülmüş hava motora daha rahat ve miktar olarak da daha fazla girebilmektedir. İçeri girince, motorun sıcaklığıyla hava genleşir. Bu anda daha fazla miktarda da benzin takviyesi yapıldığında, silindirler normalde alabileceğinden daha fazla hava ve benzin karışımı aldığı için daha güçlü bir patlama olur ve daha yüksek bir güç oluşur.

CHİP TUNİNG

Arabanın motor performansını artırmak için aracın beyni ile alakalı bir modifiye yöntemidir. Günümüzdeki araçların neredeyse tamamında kullanılan ECU ( Motor Kontrol Ünitesi), aracı elektronik olarak yönetmektedir. Aracın elektronik kontrol ünitesinde bulunan çip, arabanın çeşitli değerlerini ( yakıt, oksijen, hız vs.) inceleyip en uygun motor gücünü sağlamaya çalışmaktadır. İşte bu chipin modifiye edilmesi ile yapılan chip tuning uygulaması diğer motor modifiyelerine göre oldukça kolaydır.

COMMENTS

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: MOTOR PERFORMANSI NASIL ARTIRILIR ?
MOTOR PERFORMANSI NASIL ARTIRILIR ?
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjBMKZGNID89iUUk02Z00faW58e_E28MMbfmnXTjB0VH6w1ORpAgF4rDi8m8irzz-QshMmIEeLiRbEh8OTgO6PVBdP0PxcrkBsjrfbCv4ZwwMRf_rt2RzPK5D6Fwnxu-AhdqYIySF071bg/s1600/perforr.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjBMKZGNID89iUUk02Z00faW58e_E28MMbfmnXTjB0VH6w1ORpAgF4rDi8m8irzz-QshMmIEeLiRbEh8OTgO6PVBdP0PxcrkBsjrfbCv4ZwwMRf_rt2RzPK5D6Fwnxu-AhdqYIySF071bg/s72-c/perforr.jpg
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2014/06/motor-performansi-nasil-artirilir.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2014/06/motor-performansi-nasil-artirilir.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content