KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA LPG SORUNLARI

Karbüratörlü Araçlarda Motora Bağlı Lpg Yakıt Tüketimini Etkileyen Sebepler 1- Karbüratörlü lpg sisteminde yakıt sarfiyatını etkileyen sebep...


Karbüratörlü Araçlarda Motora Bağlı Lpg Yakıt Tüketimini Etkileyen Sebepler

1- Karbüratörlü lpg sisteminde yakıt sarfiyatını etkileyen sebeplerin başında motorun sağlıklı çalışmasının önemi büyüktür. Subap ayarı ve ateşleme sistemi düzensiz olan araçta lpg yakıt tüketimi  %20 ile %50 artar. Yakıt tüketiminin artmaması için her yıl kışa gireken avans ayarı, subap ayarı yapılıp bujilerin değişmesi gerekir.

Özellikle karbüratörlü sistemlerde kış aylarna girerken kışlık termostat takılı değilse ne yaparsanız yapın lpg de aşırı yakıt tüketimine engel olamazsınız. Araçta kışlık termostat olmayınca motor ve lpg beyni çok geç ısınır. geç ısınan Lpg beyni 50 derece sıcaklığa gelene kadar karbüratöre normalin 2 katına yakın lpg gazı gönderir.

Kısaca bu konuya açıklık getirecek  olursak lpg beyninin görevi içerisindeki sıvı gazı motor suyundan aldığı sıcaklıkla ısıtarak buhar haline dönüşmesini sağlayıp buhar halinde daha az miktarda güvenli lpg göndermektir. bu sebepten dolayı lpg beyni ne kadar çabuk ve fazla ısınırsa yakıt tüketimi tasarruflu olur. 

2- Aracın eksozu tıkalı ve hasarlı ise lpg li araçta yakıtı aşırı derecede etkiler. eksoz tıkalı ise aracın performansı düşer örnek verecek olursak 5 viteste çıktığnız yokuşu 3 viteste zor çıkmaya başlarsınız. Peki eksozun tıkalı olduğu nasıl anlaşılır belirtileri nelerdir bu konuya sizdeğerli okurlarımızın anlayacağı şekilde açıklık getirelim. Tıkalı eksozda belirli oranda performans kaybı ve hararette yükselme meydana gelir.

Eksozun tıkalı olmasının en büyük belirtisi akşam karanlık bir yerde ön kabutu kaldırın yaklaşık 1 dakika 3000 devirde ayanızı gazda sabit tutup bırakın eksoz ve manifolda bakın kor hali ve rengini aldıysa eksoz tıkalıdır. son olarak eksozun tıkalı olmasının en büyük belirtisi olarak yakıtı normalin 4 yada beş katına kadar çıkarmasıdır.Eğer yakıtta aşırı oranda fazlalık varsa ilk eksoz sistemi kontrol edilmelidir.

3- Aracın şanzuman sistemi içerisinde bulunan baskı balata aşındıysa aşınma oranna göre yakıtta %20 ila %50 oranında yakıt fazlalığı meydana gelir. Baskı balatanın aşınma belirttileri ise araç zora veya yokuşa geldiği anlarda performan ve güç kaybı yaşanır. Aynı zamanda aracın öntarafından kablo yanığı gibi koku ve duman belirtileri vardır. 

4- Özellikle kış aylarında aracın altında bulunan firen parçalarının ıslanması çamur olması ve bu gibi nedenlerden dolayı zarar görüp paslanarak fren balatalarının sıkması meydana gelir. Bu nedenle araç seyir halindeyken daha fazla motor gücüne ihtiyaç duyar ve yakıt tüketiminin artmasına neden olur.

Frenlerin sıkıp sıkmadığnı anlamak için çok basit bir işlem yapmanız yeterlidir. Aracı hafif bi yokuşa park edin el firenni indirip vitesi boşa aldığnızda hareket ediyorsa frenlerde sıkma sorunu yok demektir. 

5- Karbüratörlü lpg sistemlerinde hava filtresi değişimi ve hava girişi ayarı için yapılan bantlama işlemleri bilinçsiz kişiler tarafından yanlış ve gereksiz yere yapılırsa lpg li araçta yakıt sarfiyatını artırır. Aynı zamanda aşırı tıkalı hava filtresi yakıt sarfiyatını artırır.

6- Karbüratörlü araç sahipleri edindikleri yanlış bilgilerle belirli kilometrelerde veya zamanlarda  kafalarında yer edinip ve bu bilinçle hareket ederek araçta hiçbir problem yokken lpg servislerne gidip ayar yaptırma hissi duyarlar. Karbüratörlü lpg sistemlerinde motorun çalışması lpg de normalse ve yakıt sarfiyatında fazlalık yoksa durduk yere lpg servislerine ayar yaptırmak için gitmeyin.

7- Lpg beyin montajı yapılırken motora bağlı su bağlantılarının yanlış yerlerden yapılması hem karbüratörlü hemde sıralı sistemlerde lpg beyninin geç ısınmasına neden olup yakıtın lpg de fazla yakmasına neden olur. Lpg beynine yapılan yanlış su bağlantıları tespit edilmezse hiç bir şekilde yakıt sarfiyatı düşmez ve düşürülemez.

8- Motora bağlı lpg tüketimini etkileyen sebeplerden son olarak dikkate alınacak konulardan bahsedecek olursak aracın çalışma sistemine etki eden parçalardan olan eksoz ve hava filtresi gibi parçaların bilinçsizce aksesuar amaçlı takılmalarıdır. 

Lpg Sisteminde Yakıtı Etkileyen Sebepler
1- Lpg beyin ve mikser montajının düzensiz yapılması örnek verecek olursak lpg beyni ve mikser arasındaki mesafenin uzak olması lpg de yakıt tüketimi orannı arttırır.
2- lpg ayarnın düzensiz olması ve tecrübesiz kişiler tarafından ayar yapılması yakıtı arttırır.
3- Lpg beyni arızalı ise karbüratöre düzensiz yakıt gönderip lpg li araçta fazla yakıt tüketimi ve düzensiz çalışmasına neden olur. Peki lpg beynin arızalı olduğnu nasıl anlarız bu soruya kısa bir kaç örnekle  açıklık getirecek olursak örneğin arızalı lpg beyni belirtileri arasında ilk sırada sabahları araç çalıştıktan bir süre sonra lpg beyninin buz tutması gaz kokusu yayması ve aracın düzensiz çalışarak stop etmesidir. bir diğer örnek ise aracın lpg çok geç çalışmasıdır. Marşa uzun süre basıp araç çalışmıyor ve lpg düğmesini ortaya aldığnızda çalışıyorsa lpg beyni bozuk demektir.

Kullanıcı Kaynaklı Yakıt tüketimini Etkileyen Sebepler

1- Lpg li araç yüksek devirlerde kullanılırsa yakıt tüketimi benzinde arttığı gibi lpg'de otamatikman artar. Aracı 2000 - 3000 devir aralığında kullanmamız yakıtta ekonomi sağlar.
Örnek verecek olursak 1600 motor araçta 100 km mesafeyi 2500 devirde sabit hızda gidersek ortalama 9 - 10 litre arası yakıt tüketimi olur. 100 km mesafeyi 4000 devir üzeri kullanırsak 13 ile 15 litre arası yakıt tüketimi meydana geldiğini görebiliriz.
2- Motor ısınmadan yüksek devirde kullanmak sibop ayarlarının bozulmasına neden olacağı gibi lpg beyninden karbüratöre sıvı lpg gitmesine sebep olup, lpg yi aşırı tüketme sorununa yol açar. 
LPG li araçta rölanti sorunu;
Lpg li araçta rolanti sorunu genellikle Lpg ayarı bozulunca veya iklim değişimlerinden dolayı meydana gelir. Lpg li araçta rolanti sorunna neden olacak faktörlerden bir kaç örnek verecek olursak hava filtresi kirlendiğinde veya yeni değiştirildiğinde, motor suyunun eksikliğinden, aracın ateşleme sisteminde oluşan arızalar veya lpg beynin yani regülatörün kullanım süresini yitirerek arıza yapmasından dolayı rolanti sorunu meydana gelerek aracın düşük devirde çalışmasına ve araç seyir halindeyken vitesi boşa alınca stop etmesine neden olur


Yokuşta Çekişi Düşüyor

Lpg li araçta yokuşta çekişi düşüyor sorununa yol açacak bir kaç neden vardır.Lpg li aracın performansı düşükse ilk olarak gaz ayarının düzgün olup olmadığının kontrolünü yaptırmalıyız. Çünkü genelde lpg de çekiş sorunu  gaz ayarının ve karbüratöre giren hava akışının bilinçsiz şekilde yapılmasından dolayı ortaya çıkmaktadır. 

Lpg li araçta motora giren hava miktarı iyi ayarlanamazsa araçta aşırı derecede performas sorunu meydana gelebilir.


Yokuşta Çekişi Düşüren Nedenler

1- Avans ve subap ayarı bozuk ise aracın çekişinde düşüklük meydana gelir.

2- Hava filtresi yenilendikten sonra, gaz ayarı yapılmazsa aracın çekişi düşer. Hava filitresi çok kirlenirse yine ayar bozulur ve çekiş düşer.

3- Bujilerden birisi ve daha fazlası arızalı veya kurum bağlamış ise çekiş ve tekleme sorunu çıkar.

4- Şanzumanda bulunan baskı balata aşınıp ömürleri bitmek üzereyse özellikle yokuşlarda çekiş sorunu yaşanır.

5- Lpg beynine bağlanan su hortumları sürekli devirdaim olan yerden değilde yanlış yerden bağlandı ise motor soğukken tekleme ve çekiş sorunu ortaya çıkarır.Gaz beyninin motordan gelen sıcak su hortumu sayesinde ısınması gerekir. Basitce elimizi gaz beyninin üzerine koyarak ısınıp ısınmadığını anlaya biliriz.

6- Nadirende rastlansa aracın eksozu tıkalı olunca hem benzinede hemde lpg de aracın yokuşta çekişi düşük olup yakıt sarfiyatı artmaktadır

Lpg'de Motor Tekliyor Gaz Yemiyor

Karbüratörlü sistemlerde araba lpg de tekliyor gaz yemiyor ise aşağıdaki muhtemel sebeplere göz atmamız gerekir.
Avans ayarının bozuk olması ateşleme sistemini etkileyeceği için lpg de kullanırken aracın çekişini düşürüp düzensiz çalışmasına ve yakıtın fazla yakmasına neden olur.

Regülatör arızalı ise motora düzensiz yakıt göndereceği için araçta boğulma, gaz yememe, yakıt fazlalığı ve düzensiz çalışma gibi bir çok sorun ortaya çıkar.


Lpg'li araçta motorun düzenli çalışması için motora giren hava miktarının düzenli ayarlanması gerekir aksi halde araçta performans kaybı ve gaza basınca geç toplama gibi sorunlar ortaya çıkar.

Aracın ateşleme sisteminde meydana gelen sorunlar lpg'de tekleme gaz yememe gibi sorunlara yol açar ateşleme sistemini yıllık bakımlarla kontrol ettirmeliyiz.

Karbüratörlü ve eski model enjeksiyonlu sistemlerde lpg beyni üzerindeki hava ayarı ve hava filtresine giren hava miktarı orantılı şekilde ayarlanmazsa gaza basınca veya ani kalkışlarda yığılma ve patlama sesi meydana gelir.

Motorun subap ayarı iyi değilse araçta yığılma gaz yememe ve yakıt proplemleri ortaya çıkar.

Lpg'li araçlarda buji tırnak aralığı çok önemlidir lpg ustasından tavsiye alarak araca uygun buji seçimi yapılmalıdır. Aksi halde lpg çekiş ve yakıt sorunu gibi sorunlar ortaya çıkar.

Gaz beyni su bağlantıları yanlış yapılırsa yada tıkanıklıkdan dolayı gaz beyni geç ısınırsa araba tekler ve gaz yemez.

Lpg'de Araba tekliyor gaz yemiyor ise lpg tankından gelen borular veya gaz kesici tıkalı olabilir.Bu parçaların temizliğini yaptırmalıyız.

COMMENTS

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA LPG SORUNLARI
KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA LPG SORUNLARI
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjI0uymuYXMaL_p7MXDmHzfup1f0Lse4ZQJlktXJUp_rYVHN1bw81oGzuDjUIKKn5ydscqXyTqkBCI_6ncEuCHnAd-orPd2-EUU0ahzi6G-Ju4wnFmdJwx7rwaVfQi4Wy5XcbJnBni_NYM/s1600/tempra.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjI0uymuYXMaL_p7MXDmHzfup1f0Lse4ZQJlktXJUp_rYVHN1bw81oGzuDjUIKKn5ydscqXyTqkBCI_6ncEuCHnAd-orPd2-EUU0ahzi6G-Ju4wnFmdJwx7rwaVfQi4Wy5XcbJnBni_NYM/s72-c/tempra.jpg
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2014/06/karburatorlu-araclarda-lpg-sorunlari.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2014/06/karburatorlu-araclarda-lpg-sorunlari.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content