BOYASIZ KAPORTA GÖÇÜK DÜZELTME TEKNİĞİ
(PDR) Boyasız Kaporta Göçük Düzeltme dış darbeler sonucu araçların kaporta aksamları üzerinde meydana gelen boyanın zarar görmediği kaporta göçüklerinin özel el aletleri ile aracın orijinal boyasına zarar vermeden düzeltilerek eski haline getirilme teknik ve uygulamasıdır.
PDR tekniği sayesinde aracın orijinalliği bozulmaz, ikinci el satışında değer kaybına uğramaz. Düzeltme işleminden net bir sonuç alınabilmesi için kaportada göçük bölgesindeki saçın uzamamış ve boyanın zarar görmemiş olması gerekir. Daha önce hasar görmüş, macunlanıp boyanmış saç veya alüminyum alaşımlı paneller üzerindeki göçüklerin giderilmesinde PDR tekniği kullanılmaz. Böyle durumlarda macunun ve boyanın çatlama ihtimali çok yüksektir. Boyasız kaporta göçük düzeltme işleminde, üzerinde göçük bulunan panelin arkasına özel aletlerle ulaşılır dışa doğru masaj yöntemi ile göçük düzeltilir.
Ulaşılamayan veya arkası kapalı olan (kapı direkleri, arka çamurluk vs.) noktalarda kaporta göçükleri Yapıştırmalı Göçük Çektirme seti ile düzeltilebilirler. 5 cm. çapında bir göçüğün düzeltme süresi, bulunduğu konuma bağlı olarak, ortalama 30-45 dakikadır.
* Otomobilin orijinalliği korunur, ikinci elde değer kaybetmez.
* Çok daha düşük maliyetli ve kısa süren bir onarımdır.
* Çevreyi korur. Kimyasal atık oluşmasını engeller.
* PDR Parça değişimi veya boya malzemesi gerektirmez.
KAPORTA MİNİ ONARIM
Kaporta Mini Onarım, dış darbeler sonucu aracınızın kaporta aksamı üzerinde meydana gelen, boyanın zarar gördüğü, ezik, vuruk ve göçüklerin düzeltilerek eski haline getirilme işlemidir. Düzeltme işleminde saç ve galvaniz malzemeden üretilmiş parçalarda Puntalı Göçük Çektirme işlemi uygulanır.
MİKRON LOKAL BOYA MİNİ YAMA BOYA ONARIM
Araçlarda, seyir veya park halindeyken hafif trafik kazaları, dış darbeler veya kötü niyetli hareketler sonucu, genellikle kapı, çamurluk ve tampon bölgelerinde meydana gelen sıyrık, çizik gibi küçük boya hasarları hizmeti kapsamında Mini Yama yöntemi ve Mikron Lokal Boya ile yapılır.
Onarım bölgesi mümkün olduğunca küçük tutulur. Onarım boyası ve verniği orijinal boya katına özel bir teknik ile uyumlandırılarak hasar tamamen yok edilir. Mini Yama yöntemi ile aracın orijinalliği korunur. Genellikle çamurluklar, kapılar, tamponlar gibi dikey parçaların kenar bölgelerindeki boya hasarlarının giderilmesinde etkin şekilde kullanılır. Motor kaputu, bagaj kapağı ve tavan gibi parçalarda Mini Yama tekniğinin uygulanması boyanın cinsine, rengine, hasarın yerine ve büyüklüğüne bağlı olarak değişebilir. Bu tür yatay parçalarda renk uyumu riskli olan renklerde ve metalik ve sedef boya cinslerinde parçanın tamamının boyanması ve verniklenmesi ile de yapılır.
Kullanıcı Yorumları
0 yorum:
Yorum Gönder