ATEŞLEME SİSTEMİ ARIZALARI

               ATEŞLEME SİSTEMİ NASIL ÇALIŞIR?  ATEŞLEME SİSTEMİ GÖREVİ:Benzinli motorlarda,yanma odasında sıkıştırılmış, yakıt hava karış...

               ATEŞLEME SİSTEMİ NASIL ÇALIŞIR?

 ATEŞLEME SİSTEMİ GÖREVİ:Benzinli motorlarda,yanma odasında sıkıştırılmış, yakıt hava karışımının buji ile ateşlenmesini sağlar


PARÇALARI: Akümülatör, kontak anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, platin, kondansatör, tevzi makarası ile buji ve buji kablolarından oluşur. (Elektronik ateşlemede platin ve kondansatör bulunmaz.Bu parçaların yerine eletronik transistör görev yapar) 

1. Akümülatör (Batarya):Elektrik enerjisini  depolar ve gerektiğinde bu elektrik enerjisini araçtaki elektrikli alıcılara gönderir.

2. Kontak Anahtarı :Döndürme hareketi ile devreyi açma- kapama (kesme )özelliği olan elektrikli anahtardır. 


3. Endüksiyon Bobini: Akü'den gelen 12 voltluk  gerilimi  20-35 bin volta yükselten devre elemanıdır.



4. Distribütör: Endiksiyon bobininde oluşan yüksek voltajı ateşleme sırasına göre (1-3-4-2) bujilere gönderir.

ATEŞLEME SİSTEMİNDE OLUŞAN ARIZALAR

1- Buji kablo uçları kirlenmiştir, zımparayla temizlenir.

2- Buji kabloların yalıtkanı sertleşmiş veya çatlamış olabilir. Ateşlemenin şaseye atlamasına neden olabilir. Kabloların yenilenmesi gerekir.Teklemeye ve düzensiz çalışmaya neden olabilir.

3- Ateşleme bobini zayıf veya çalışmıyor, bobinden distribütöre giden kablo çıkarılarak ateşleme kontrolü yapılabilir.Kablo distribütör kısmından çıkarılıp motor üzerine 1 - 2  santim  yaklaştırılır, marş yapılarak kıvılcım kontrolü yapılabilir.

4- Ateşleme bobini üzerinde, kablolarında, distribütör kapağında, buji porseleni üzerinde veya distribütör içinde ıslaklık veya oksitlenme olabilir. Ateşleme gerçekleşmiyceği için motorun çalışmamasına neden olur.

5 Distribütör kapağı çatlak ise ateşleme kıvılcımının başka yere sıçramasına neden olabilir. Motorda tekleme yada çalışmama durumları görülebilir.  


6-Distribütör kapağının ortasındaki karbon ( kömür ) deforme olmuş olabilir.Motorun çalışmamasına sebep olur. Kömür yüksek voltajı tevzi makarasına iletemez bu durumda ateşleme gerçekleşmez

7- Bujiler bozulmuş, kirlenmiş veya ıslanmıştır. Porselen çatlamış, tırnak aralıkları  kurum bağlamış olabilir. Motorun çalışmamasına yada teklemesine sebep olur.


 8-Tevzi makarası yağlanmış yada kirlenmiş olabilir.İnce zımparayla temizlenmesi sağlanır.


 9-Vakum avans bozulmuş olabilir. Motorun düzensiz çalışmasına sebep olabilir

10-Avans ayarı bozulmuş olabilir. Motor soğukken yada sıcakken çalışmamasına neden olabilir


 

11-Yağmurlu havalarda suyun içinden geçerken, ateşleme sistemine su gelmesi durumunda araç stop edebilir. Distribütör iç kısmı ve kablo giren yerleri, buji kabloları ve buji kurulanmalıdır.



AKÜNÜN BAKIMI

• Elektrolit seviyesi plakaların 1 cm üzerinde olacak şekilde saf su ile tamamlanır.

• Kutup başları oksitlenmiş ise, sıcak su dökülerek ve zımpara yapılarak temizlenmelidir. Sonra kablolar akünün kutup başlarına sıkıca takılmalıdır.

• Akümülatörün üzerinde toz ve pisliklerin birikmesine izin verilmeden sık sık temizlenmelidir. Bu pislikler akünün deşarj (boşalması) olmasına neden olacaktır. Bu temizlik ılık su ve temiz bir bezle yapılmalıdır.

• Araç üzerinde Elektrik kaynağı yapılacaksa akü kutup başları sökülmelidir. Aksi takdirde şarj dinamosu (alternatör) arızalanır.

• Akünün kutup başları ters bağlanmaması gerekir. Aksi halde Konjektör (regülatör).arızalanır.

• Kışın akümülatörün donmaması için akü tam şarj edilmelidir.

Akünün iki kutup başı herhangi bir metalle birbirine değdirildiğinde kısa devre yaparak patlar.

Akü bakımında akü eleman kapaklarının kapalı, üzerindeki hava alma deliklerinin açık olduğuna dikkat edilmelidir. Her hangi bir yangın veya kısa devre durumunda akü kutup başlarını sökmek gerekir. Sökerken önce (- eksi kutup) sökülür.

•Motor çalışırken ayağımızı gaz pedalından çekince far ışıkları zayıflıyorsa akü zayıflamış olabilir.

• Akümülatörde takviye işlemi ; Aküsü deşarj olmuş bir araçta, başka bir aracın aküsünden yararlanılarak marş yapılmasına takviye işlemi denir. Bunun için iki akü bir birine takviye kablolar ile bağlanmalıdır. Bu işlem (+) kutup (+) ya (-) kutup (-) ye gelecek şekilde paralel bağlantılı olmalıdır. Aracın 12 voltluk aküsüne; 12 voltluk takviye akü paralel bağlanarak takviye işlemi yapılmalıdır.

ÖNEMLİ: Dijital göstergeli araçlarda akü takviyesi yapılamaz, bu araçlar ile otomatik vitesli araçlar çekilerek ve itilerek de çalıştırılamaz. Yapılırsa elektronik göstergelerine ve otomatik vites sistemine zarar verebilir.

COMMENTS

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: ATEŞLEME SİSTEMİ ARIZALARI
ATEŞLEME SİSTEMİ ARIZALARI
http://www.ehliyetokulu.com/dersnotlariy/motor/atesleme1.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi0Afb7t91N7SMXTS1i8BXtYEL48msZtIQ4gU98rWpj8Q27i5uravtLzdeIlO3xnn0f4uZFDPigXa0vJF3nX73WI3NQ7HdOo4_TVk4sOAIQ_Wpq_6O8W8EhK98z9vQhD3_g96piilMI59w/s72-c/ate%C5%9Fleme+%C5%9Femas%C4%B1.jpg
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2014/06/atesleme-sistemi-arizalari.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2014/06/atesleme-sistemi-arizalari.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content