ARABANIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİNİN SEBEPLERİ

       ARABANIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİNİN NEDENLERİ Arabalarda çekiş düşüklüğünün ana sebepleri, ateşleme sorunları, hava yakıt ayar sorunları, de...

       ARABANIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİNİN NEDENLERİ

Arabalarda çekiş düşüklüğünün ana sebepleri, ateşleme sorunları, hava yakıt ayar sorunları, debriyaj balatasının kaçırması, ateşleme avans ayarı sorunları, ateşleme bobin arızası,vakum avans arızası,araç karbüratörlüyse, karbüratör kirlenmesi, meme tıkanması yada karbüratör hava giriş düzensizliği, araç enjeksiyonluysa sensör sorunları ve enjeksiyon arızası, motor yağının kalitesiz yada çok kirlenmiş olması, yakıtın kalitesiz olması, hava filitresinin tıkalı olması, subap ayarlarının yada subap iticilerinin sorunlu olması, teker bilyalarında ve akslarda sorun olması, katalitik konvertörün yada egzozun tıkalı olması, frenlerin sıkı olması, motor kompresyonu'nun düşük olması gibi sorunlar aracın çekişten düşmesine ve yakıt tüketiminin artmasına neden olabilir. Araçta yakıt tüketiminde yükselme olmadanda çekiş düşüklüğüne sebebiyet verecek sorunlar görülebilir. Genelde çekiş düşüklüğüyle beraber yakıt tüketiminde yükselme görülür. Lpg sisteminden kaynaklı sorunlar ayrı başlık altında incelenmiştir.

Araba sahipleri genelde yokuşlarda aracın çekişinin düştüğünden şikayet ederler. Araç düz yolda giderken çekiş düşüklüğü fazla hissedilmediği için aracın yokuşlarda veya araç üzerindeki yükün artması durumunda çekişin düşük olduğu daha iyi algılanır.

Araçta sorun varsa genelde düz yolda giderkende bir miktar çekiş düşüklüğü yaşanır.Tabi yokuşlarda daha fazla güce ihtiyaç olduğu için çekiş düşüklüğü daha iyi hissedilir.

Aracın çekişten düşmesinin birçok sebebi olabileceği için araç sahipleri sorunun giderilmesinde büyük sıkıntı yaşaya bilirler. Çekiş düşüklüğü yaşayan araç sahiplerinin söylediği, şu parça değişti sorun düzelmedi şu ayar yapıldı sorun düzelmedi gibi sorunun giderilmesinde sıkıntı yaşaya bilirler.

O yüzden araçta çekiş düşüklüğü varsa yukarıda yazan sebeplerin genelinin kontrol edilmesi gerekir. Bir yada birden çok sebebi olabileceği gibi doğru teşhis koyulması için de tüm kontrollerin yapılması sorunun çözümlenmesi için gereklidir.

Çekiş düşüklüğüne neden olabilecek çok rastlanan sorunların önüne geçmek için dikkat edilecek hususlar. Ateşleme hatası buji, buji kablosu distribütör kapağı tevzi makarası gibi parçaların değişmesi. Hava filitresinin değişimi ve yakıt hava karışım ayarının yapılması.  Motora düzensiz hava girişine sebep olabilecek boşlukların giderilmesi. Avans ve subap ayarlarının en iyi şekilde ayarlanması. Debriyaj baskı, balata, bilya takımının kontrol edilmesi.Karbüratörün ve memelerin temizliğinin yapılması.Araç enjeksiyonluysa sensörlerin ve enjeksiyonların temizlenmesi ve kontrolünün yapılması. Motor yağının,yağ filitresinin kaliteli ve temiz olması.

Genelde ikinci planda tutulan fakat çekiş düşüklüğüne neden olabilicek sorunlar.Teker bilyalarının ve aksların aşınmasından dolayı tekerlerin zor dönmesi karşı dürence sebep olacağı için aracın çekişini düşürür. Fren tertibatının sıkı, yada ayarsız olması yine karşı dirence neden olur. Katalitik konvertörde yada egzoz sistemindeki tıkanıklık yanmış yakıt atığının çıkışını engelleyeceği için aracın çekişten düşmesine neden olur.

Diğer bir husus kompresyon basıncının düşmesi durumu. Piston aşağı doğru inerken hava çekişi yapar.Piston yukarı doğru çıkarken hava sıkıştırılır.İşte bu sıkıştırma esnasında piston çevresinde bulunan segmanların aşınmış olmasından dolayı hava piston kenarlarından sızar.Ateşleme esnasında hava yakıt karışımı ne kadar iyi sıkıştırılırsa patlama şiddeti o kadar iyi olur ve piston patlama şiddetiyle beraber aşağı doğru itilir.Havanın segman kenarlarından sızması sonucunda hava yakıt karışımı iyi şekilde sıkıştırılamaz ve patlama şiddeti düşer. Piston daha zayıf şekilde aşağı doğru itilir bu durumda motor gücünün düşmesine ve çekiş düşüklüğüne neden olur.

İlk yapılacak işlem aracın tecrübeli kişiler tarafından kontrolünün gerçekleştirilmesi. Çekiş düşüklüğünün bir çok  sebebi olabileceği için aracın tam olarak gerekli kontrollerinin yapılması sorunun çözülmesinde büyük önem arzeder.

COMMENTS

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: ARABANIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİNİN SEBEPLERİ
ARABANIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİNİN SEBEPLERİ
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEieAZenYf0tvsNJzv5CFDgVV8ti5pjvDuEZOTHfd72MauBs6yJ1GYjZU47yN1yFVdLPGOx6i_kt79EzqfPBbNJvMsSvRrPFWFob5kbMay1AogHF2Td2de4jZonfz3KKy4no2a7t5M2Nt1w/s1600/yoku%C5%9F.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEieAZenYf0tvsNJzv5CFDgVV8ti5pjvDuEZOTHfd72MauBs6yJ1GYjZU47yN1yFVdLPGOx6i_kt79EzqfPBbNJvMsSvRrPFWFob5kbMay1AogHF2Td2de4jZonfz3KKy4no2a7t5M2Nt1w/s72-c/yoku%C5%9F.jpg
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2014/06/arabanin-cekisten-dusmesinin-sebepleri.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2014/06/arabanin-cekisten-dusmesinin-sebepleri.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content