KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLAR LPG GAZ AYARI YAPMA

Karbüratörlü Araçlar Lpg Gaz ayarı Nasıl Yapılır; Öncelikle herkese selamlar gaz ayarına geçmeden önce bilinmesi gereken temel bilgilerle iş...

Karbüratörlü Araçlar Lpg Gaz ayarı Nasıl Yapılır;

Öncelikle herkese selamlar gaz ayarına geçmeden önce bilinmesi gereken temel bilgilerle işe başlayalım,

1. LPG gazı, benzine göre daha az havaya ihtiyaç duyar yani hava yakıt karışım oranı benzinde 15 gram hava 1 gram benzin iken, LPG gazında 9 gram hava 1 gram lpg gazı şeklindedir.

2. Benzin daha fazla havaya ihtiyaç duyduğu için benzin için yapılan ayarla, lpg gazı için yapılan ayar farklılık gösterir.Eğer hava girişi tam olarak açık şekilde gaz ayarı yapılırsa daha fazla hava daha fazla yakıta ihtiyaç duyar. Buda performans vermesinin yanında yakıtta yükselmeye sebep olur.Performans isteyen arkadaşlar hava girişi tam açık şekilde ayar yapabilirler.

3. Fazla performans istemiyorum orta karar bir ayarla ekonomi yapmak istiyorum diyen arkadaşlar ya karbüratör hava ayar yerinden hava girişini kısmaları gerekir.  Yada en basit ve kolay yöntem olan karbüratör hava girişini yarı yarıya kapatmaları gerekir.

4. Kış ayında araçlar daha fazla yakıt tüketir çünkü soğuk hava, sıcak havaya göre daha fazla sıkışık haldedir. Yani kısaca kışın motora daha fazla hava girmiş olur. O yüzden yaz aylarındaki gaz ayarıyla kış aylarındaki gaz ayarı farklılık gösterir.kışın daha fazla hava girişi olacağı için gaz ayarını az daha açmak,yazın ise gaz ayarını az daha kısmak gerekir. Bu fark çeyrek tur gaz ayarının açılıp kapanmasıyla kolayca yapılabilir.

5. Hava filitresi tıkandıkça LPG gaz ayarı bozulur. Çünkü hava girişi azalır, buda hava yakıt karışım oranının bozulmasına sebep olur. Önerim hava filitresi yenilendikten sonra gaz ayarının yapılması ve düzenli olarak hava filitresinin değiştirilmesi yönünde.

6. LPG gazı düzenli hava girişi ister düzensiz hava girişi çekişi düşürür yakıt tüketimini yükseltir.Özellikle karbüratör kapağının çevresinden düzensiz hava girişine sebep olacak boşlukların kapatılması gerekir.Hava filitresi karbüratörün üstünde değilde ilerisinde olan araçlarında hava filitre kutusunun ve karbüratör kapağının çevresinde düzensiz hava girişine sebep olacak boşlukları kapatmalarında fayda var.

7. Kışın araç motoru soğukken gaza fazla yüklenmeyin ilk çalıştırmadan sonra motorun az da olsa ısınması için aracı çalıştırın.Motor tam olarak ısınmadan gaza fazla yüklenmeyin.Soğuk motorun her zaman daha fazla yakıt tüketimine sebep olacağını unutmayın.Kışın kısa mesafe araç kullanımından mümkün olduğunca kaçının.

8.  1 ile gösterilen karbüratöre giden hortumun üstünde ayar yeri olan kısım.Burası kaba gaz ayar yeri, gaz ayarı yapılan kısım. Burdan karbüratöre gaz hortumuyla bağlantı gider ve üzerinde gaz ayar açma kapama yeri vardır

      2 ile gösterilen gaz basınç ayar yeri gaz beyninin orta kısmında bulunur gaz basıncını ayarlar çok açık olmasıda çok kısık olmasıda iyi olmaz orta karar olması gerekir. Gaz basınç ayarı çok kısıksa motor devir çeviremez basınç yetersiz geldiği için motor yüksek devirlerde tıkanır gaz yemez duruma gelir
      
       3 ile gösterilen gaz pislik boşaltma tıpası gaz beyninin en alt kısmında bulunur. Burası motor sıcakken ve araç çalışmaz durumdayken tıpa açılarak içinde biriken pislik boşaltılır. Özellikle dikkat edilmesi gerekir araç stop vaziyette ve motor sıcak iken  kontak kapalı durumda olacak.

9. Gaz ayarı bilen için kolay bilmeyen için en kolay şey bile zor gelir.Yukarıdaki temel bilgilerden yola çıkarak gaz ayarını çok basit şekilde yapabiliriz.

10. Araç çalıştırılır motorun çalışma sıcaklığına yakın ısıya gelmesi beklenir. 70- 80 derece civarları

11. Araç  3 bin devir civarlarına çıkarılır göstergede 3 olarak gösterilir. Tek başınıza yapamazsanız birinin gaza basması için yardım alabilirsiniz veya bi elinizle karbüratör altından devri yükseltip diğer elinizle şekil 1 de gösterilen kaba ayar vidasını çevirip motorun devrinin yükseldiğini veya düştüğünü görürsünüz.

12. Gaz ayarı hava girişine göre lpg gazının ayarlanması durumu. Ne kadar hava o kadar gaz, ayar ne kadar iyi yapılırsa yani hava yakıt karışım ayarı ne kadar iyi olursa motor sesi o kadar gür çıkmaya başlar.

13. Araç 3 bin devir civarına çıkarıldıktan sonra gaz kaba ayar yerinden yavaş yavaş açılmaya başlanır. Motor sesinde gürleşme ve motor devrinde yükselme varsa ayar doğru şekilde yapılmaya başlanmış demektir.Motor sesinin en gür şekilde çıktığı noktaya gelene kadar gaz ayarını açmaya devam edin.Dikkat edilmesi gereken gazı fazla açmamak.Bunun için yapılması gereken motor 3 bin devir cıvarında çalışırken kaba gaz ayar yerinden açma yönüne ve kapama yönüne doğru çevirip motor devrinin düştüğünü veya yükseldiğini motor sesinin alçaldığını veya yükseldiğini gözlemleyin. Her iki yöne doğru da çevirinki motor sesinin hangi noktada daha gür çıktığını motor devrinin hangi noktada daha fazla yükseldiğini daha iyi algılaya bilirsiniz.

14. Ayarı iyi şekilde yapabilmek için kaba ayar yerinden,  kısma yönünden açma yönüne doğru çevirip motorun en iyi çalıştığı yeri belirlemek daha kolay ve iyi bir ayar yapabilmemizi sağlar.O yüzden motor 3 bin devir civarlarında çalışırken, kaba ayar yerinden her iki yönede çevirip gözlemlememiz gerekir.

15. Kısma yönünden açma yönüne doğru çevirip motorun en iyi çalıştığı yeri bulduğunuz da, ayar tamamlanmış demektir.Dikkat edin ayarı çok açmayın motor sesini ve motor devrinin yükseldiğini gözlemleyin. Gaz fazla hava az olursa, fazla yakıt tüketimi olur. Gaz az hava fazla olursa çekiş düşük olur ve aracın yine fazla yakıt tüketmesine neden olur. Hava yakıt karışımı ne kadar iyi ayarlanırsa o kadar iyi çekiş ve o kadar az yakıt tüketimi olur.

16. Eğer motor devir çeviremiyor motor yüksek devirlere çıkamıyorsa gaz basınç ayarı fazla kısık olabilir. Böyle bi durumda motor soğukkende zor çalışma durumları görülebilir. Şekilde 2 numarayla gösterilen kısım gaz basınç ayar yeri böyle bir durumda biraz daha açılır çok açık olmasıda çok kısık olmasıda önerilmez. Çevirdikçe musluk gibi yukarı doğru çıkıyorsa açılıyor demekir. Orta karar ayara getirin.

17. Motor  yüksek devirlere çıkmakta zorlanmıyor, basınç ayarının orta karar konumda olduğunu gözlemiyorsanız bu ayarla oynamanıza gerek yok demektir.

18.Temel  bilgiler bölümünde bahsedildiği gibi performans almak için daha fazla hava daha fazla yakıt performans verir. Fakat yakıtta yükselme olur.O açıdan hava girişinin ne kadar açık bırakıldığıda yapacağınız ayar için o kadar önemli. Ne kadar hava o kadar gaz.

19. Gaz ayarı yapıldıktan sonra yapmanız gereken yakıt tüketimini takip etmeniz.

20. Aracı kullanırken ani gaza yüklenmelerden kaçının. Gaz pedalına yavaş yavaş gazı yedirerek basın. Önünüzdeki aracı yakından takip etmeyin ki frene de o kadar az basmış yakıtınızda boşa gitmemiş olur.

21. LPG li araçlarda ateşleme sistemide gaz ayarı kadar önemli bir husus.Bujilerinizi düzenli olarak değiştirin buji kablonuzun da bir ömrü olduğunu gerekliyse değişmesi gerektiğini unutmayın. Ateşleme sistemindeki aksaklık size yakıtta yükselme olarak geri dönecektir.

22. Ön takımınızın ve teker bilyalarınızın sağlıklı olduğunu kontrol ettirin.Özellikle teker bilyalarındaki yıpranma tekerlerin zor dönmesine yani karşı bi dirence sebep olacak ve size fazla yakıt olarak geri dönecektir.

23. Motor yağınızı düzenli ve mümkünse erken değiştirin ne kadar iyi yağlama o kadar uzun motor ömrü ve o kadar az yakıt demektir.
 
SAĞLICAKLA KALIN KAZASIZ AZ YAKITLI GÜNLER BİZLERİN OLSUN HOŞCAKALIN...

COMMENTS

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLAR LPG GAZ AYARI YAPMA
KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLAR LPG GAZ AYARI YAPMA
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi-ifj7vNADarV9gtVv7XAte1XLMBvQOYbJ2oLCnLmYpKWdH-zXpqA2e6IuhNZt7mQ585PbboKLQMNUKeeZzOPxKWcjbyk4yh0JlVvHOWHr1bPQXH3uiBY88KAY1mMsu_mOr7S___xADs8/s1600/reg%C3%BClat%C3%B6r.png
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi-ifj7vNADarV9gtVv7XAte1XLMBvQOYbJ2oLCnLmYpKWdH-zXpqA2e6IuhNZt7mQ585PbboKLQMNUKeeZzOPxKWcjbyk4yh0JlVvHOWHr1bPQXH3uiBY88KAY1mMsu_mOr7S___xADs8/s72-c/reg%C3%BClat%C3%B6r.png
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2014/05/karburatorlu-araclar-lpg-gaz-ayari-yapma.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2014/05/karburatorlu-araclar-lpg-gaz-ayari-yapma.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content