Oksijen (Lambda) Sensörü Nedir Arızası Belirtileri Görevi Temizliği

Oksijen (Lambda) Sensörü Nedir? Arızası Belirtileri Nelerdir? Oksijen (Lambda) Sensörü Görevi Nedir ?  Oksijen (Lambda) Sensörü, egzoz gazın...




Oksijen (Lambda) Sensörü Nedir? Arızası Belirtileri Nelerdir?


Oksijen (Lambda) Sensörü Görevi Nedir ? 
Oksijen (Lambda) Sensörü, egzoz gazındaki oksijen miktarını algılayarak motor kontrol ünitesine (ECU) bildiren sensördür. Yani motora alınan havanın (oksijenin) ne kadarı yanmış* (kullanılmış)? Ne kadarı yanmadan egzoz gazından dışarı atılmış ? buna bakılır. Bu bilgi, motorun yanma odasında gerçekleşen yanma (patlama) hakkında, motor kontrol ünitesi (ECU) tarafından yorumlanır. Oksijen sensörünün gönderdiği sinyallere göre, ecu; hava-yakıt karışımını düzenler-ayarlar.

(Bakınız: Araçtaki Tüm Sensörler

(Bakınız: Oto Arızaları)


Oksijen (Lambda) Sensörü Nerede Bulunur? Kaç tanedir? 

Oksijen (Lambda) Sensörü egzoz manifoldunun çıkışında bulunur. Egzoz manifoldunun çıkışında katalitik konvertör bulunmaktadır, lamda sensörü katalitik konvertörden hemen önce, egzoz borusuna sonda şeklinde takılmıştır.


(Yukarıdaki resimde, oksijen (lambda) sensörünün motor üzerindeki yeri gösterilmiştir)

Eski araçlarda oksijen-lambda sensörü sayısı 1 dir, fakat yeni nesil otomobillerde (katalitik konvertör bulunan araçlarda) iki tane oksijen sensörü kullanılmaktadır. 

Sensörlerden ilki katalitik konvertörün giriş tarafında, ikincisi ise katalitik konvertörün çıkış tarafında egzoz borusunda bulunur. 2. sensörün kullanılma sebebi, katalitik konvertörün çalışmasını kontrol etmek, doğru çalışıp çalışmadığını belirlemektir.

Burada 1. oksijen sensörü anlatılmıştır.
ikili oksijen sensörü


Oksijen (lamda) Sensörü Ne İşe Yarar?


Oksijen sensörünün, motor kontrol ünitesine gönderdiği sinyal değerlendirilir ve motora alınan hava-yakıt karışımı oranının, zengin karışım mı fakir karışım mı olduğu belirlenmiş olur. Motor kontrol ünitesi her zaman en ideal hava-yakıt karışım oranını tutturmaya çalışır. Ayrıca lamda oranını da Lamda=1 değerinde tutmaya çalışır.

Eğer hava-yakıt karışımı fakir karışımsa, yani çok hava, az yakıt varsa; ya da zengin karışım olmuşsa yani çok yakıt az hava varsa, motor kontrol ünitesi enjektörleri kumanda ederek enjektörlerin püskürtme sürelerinde ayarlama yapar, bunun yanında gaz kelebeğine de etki ederek hava miktarında düzenlemeler yapar ve hava-yakıt oranını en ideale getirmeye çalışır.

Bu karışım oranı saniyede 5 kez kontrol edilerek sürekli olarak motorun verimliliği kontrol edilir. Böylece yakıt sarfiyatı azaltılır, egzoz emisyonları düşürülür, motor performansı iyileştirilir.

Oksijen sensörü soğukken çalışamaz. Özellikle sabah ilk çalıştırmalarda veya motor soğukken ilk çalıştırmalarda, motorun ısınması için zaman geçmesi gerekecektir ve lamda sensörü soğukta çalışmadığı için, motor gerekli düzenlemeleri yapamayacaktır. Bu durumu önlemek amacıyla oksijen sensörünün hemen ısınıp çalışabilmesi için (yaklaşık 600 santigrat dereceye), içerisine bir ısıtıcı rezistans yerleştirilmiştir. Böylece oksijen sensörü soketi 4 uçlu hale gelmiştir.

Isıtmalı olmayan oksijen sensörleri de (eski tip) vardır.

Yeni nesil, yanma odasına direkt benzin enjeksiyonlu turbo benzinli (TSI-TCe vb) araçlarda, katalitik konvertörden önceki 1. oksijen sensörleri;  geniş bantlı tiptir, böylece çok daha geniş lambda değer aralıklarını okuyabilir.


Oksijen (Lamda) Sensörünün Çalışma Prensibi Nedir ?

Aslında oksijen sensörü çok basit bir voltaj üreteci (pil) gibi çalışır, ısındığında kendi voltajını üretir.
Sensörün uç kısmının (sonda kısmı) iki ayrı ortama bakan yüzeyi vardır, sonda ucun iç kısmı normal atmosfer havasıyla temas halindedir (çok küçük deliklerle hava bu kısmın içine girer), sonda ucun dış yüzeyi ise egzoz gazlarının olduğu egzoz borusunun içindeki ortama bakar.

Yeni tip oksijen sensörlerinde, sondanın iç kısmına hava gelsin diye konan küçük delikler bile yoktur, kablo bağlantısı deliklerindeki çok küçük boşluklardan havanın girmesi yeterli olmuştur. Böylece büyük delikler yüzünden toz-pislik-su gibi kirleticileri sensörün içine girmesi ve arızalanması olasılığı azaltılmıştır.

Sensörün seramik sonda uç kısmında, platinyum kaplı zirkonyumdioksit (ZrO2) seramik madde bulunur. Sondanın egzoz gazına bakan dış kısmı ile atmosfere bakan iç kısmı arasındaki oksijen miktarı farklı, seramik uçta bir voltaj gerilimi üretilmesine sebep olur. Oksijen miktarı farkı ne kadar fazla olursa, o kadar yüksek voltaj üretilir.



Sensörün içerisinde bulunan zirkonyum dioksit (ZrO2 – seramik madde) çok ince mikro delikli, platinyum tabakasıyla kaplıdır. Dış kısmı egzoz gazına maruz olan sensörün iç kısmı atmosfere doğru havalandırılmış olup EKÜ ye bir kablo ile bağlıdır. Bu farklı ortamlarda bulunan (egzoz gazı elektrodu ve dış hava elektrodu) elektrotlar gerilim üretirler. Sadece kurşunsuz benzinle kullanılabilen sensör aslında galvanik bir pildir. EURO 3 (ve sonraki) emisyon standardına sahip araçlarda, katalitik konvertör veriminin kontrolü amacıyla konvertör çıkışına ikinci bir oksijen sensörü konulmuştur.

Genel olarak, motorda zengin karışım olduğunda, oksijen sensörü 0,9 volt (900 milivolt) üretir, bu, egzoz gazında bir miktar yanmamış oksjien gazı olduğu anlamına gelir.
Eğer hava-yakıt karışımı fakirse, oksijen sensörü çıkış voltajı 0,2 volt (200 milivolt) civarında olacaktır.
Eğer hava-yakıt karışımı ideal orandaysa (15hava/1yakıt), lambda sensörü çıkış voltajı 0,45 volt (450 milivolt) civarında olacaktır. (Değerler modellere göre değişebilir)





Oksijen (Lamda) Sensörü Arızası Nasıl Anlaşılır? Belirtileri Nelerdir?

* Yakıt tüketimi artar (bu, oksijen-lambda sensörünün olmazsa olmaz arıza belirtisidir).
* Aracın hızlanmasında kesiklik, çekiş düşüklüğü.
* Egzoz emisyon değerleri artar ve ayarlanamaz (egzoz muayenesinden geçemez)
* Düzensiz – dalgalı rölanti devri

Oksijen sensörleri çalıştıkları ortama bakıldığında çok dayanıklı sensörlerdir fakat zamanla eskiyip değiştirilmeleri gerebilir.

Oksijen sensörlerinin özelliklerini yitirlemeleriyle, aşırı kirlenmeleriyle, ölçüm hassasiyetleri azalır, hassas voltaj sinyali üretemezler. Oksijen sensörü sonda ucunda, dış ortamdan gelen su-çamur-toz gibi kirleticiler sebebiyle, ya da egzoz gazından gelen kurşun, sülfür, silikon, yakıt külü ve yakıt katkı maddeleri sebebiyle katman oluşabilir.

Bu durumda motor hava-yakıt karışımını ideal olarak ayarlayamaz, yakıt sarfiyatı artar, egzoz emisyonları artar, motor performansı azalır. Oksijen sensörü tamamen arızalandığında, genellikle motor zengin karışımla çalışır ve bu yakıt tüketimini aşırı yükseltir. Aracımın yakıt sarfiyatı çok arttı çok yakmaya başladı ne yapmalıyım diyorsanız, piston-silindir-subap sisteminde bir arıza yoksa, sebebi lamda (oksijen) sensörünün bozulmuş - aşırı kirlenmiş olmasındandır.

Sensör voltaj muayenesi en sağlıklı şekilde özel ölçüm aletleriyle ya da osiloskopla yapılabilir, böylece sensörün ürettiği voltaj dalgaları daha iyi görülebilir ve yorum yapılabilir.


(Kirlenmiş ve katman oluşmuş oksijen (lambda) sensörleri)

Oksijen sensörü arızalandığı motor arıza lambası yanar.

Oksijen (lamda) sensörünün, günümüz otomobillerinde yüz bin kilometrede bir değiştirilmesi önerilir. Oksijen sensörü değişiminde, yedek parçanın aracınızla birebir uyumlu olması çok önemlidir. Sensörler her motor için farklı olarak kalibre edilmişlerdir.


 




Oksijen Sensörü Arıza Kontrolü Nasıl Yapılır? (Voltaj Kontrolleri)

Oksijen sensörü çıkış voltajı 0,2 volt ve daha az ise motor fakir karışımla çalışıyor,
Oksijen sensörü çıkış voltajı 0,8 volt ve daha fazla ise motor zengin karışımla çalışıyor anlamına gelir. (Katalog değerleri baz alınız)


Hava yakıt karışımı ve oksijen (lambda) sensörü sinyalleri yorumlandığında: Zengin karışımda çok yakıt ve az hava yanmış;  fakir karışımda az yakıt ve çok hava yanmış demektir. 


Oksijen Sensörü Motor Arıza Lambasını Yakmışsa Sebepleri Neler Olabilir ?

Bazen oksijen sensörü motor arıza lambasını yakar, fakat sensörün kendisi arızalı değil, sensörün gönderdiği sinyaller anormal değerdedir; bunun sebebi motorun çalışmasıyla ilgili problemlerdir. Yanma odasında normal olmayan hava-yakıt karışımı (çok fakir veya çok zengin karışım) meydana geliyor olabilir, veya hava-yakıt karışımı normal fakat yanma anormal şekilde meydana geliyor olabilir. Bu durumda egzoz hattında fazla oksijen veya fazla hidrokarbon (HC) veya karbonmonoksit (CO) oluşur, oksijen sensörü bunu algılar ve sürücüye: “normal olmayan bir motor çalışması var” diye arıza lambasını yakarak mesaj verir.

Bu problemler giderilmedikçe motor arıza lambası sönmeyecek – tekrar yanacaktır, oksijen sensörü değiştirilse bile tekrar arıza lambası yanacaktır.

Oksijen sensörünün motor arıza lambasını yakmasına sebep olan şey, motorun mekanik arızası, ateşleme sistemi arızası veya diğer sensör veya elektronik donanımların (aktörlerin) arızalı olması olabilir.

Oksijen sensörü sağlam fakat motor arıza lambası yanıyor, sebepleri ne olabilir?:

* Enjektörlerin arızalı olması; enjektörlerden biri veya bir kaçı bozuk-kirli-tıkanmış vb.
* Oksijen sensörünün soket ve bağlantı kablolarında kopukluk-kısa devre-oksitlenme-gevşeme
* MAF (hava küte ölçer) sensörünün bozuk olması veya kirli olması, ya da kablo – soket bağlantı arızası
* Supaplar arızalı; supaplar erimiş-yanmış veya supap ayarı bozulmuş
* Piston segmanları veya silindir-gömlek aşınmış,
* Motor kompresyon kaçırıyor, yağ yakıyor (yağ eksiltme); sebebi supaplar-segmanlar veya silindir kapak contası olabilir.
* Ateşleme bobinleri arızalı
* Bujiler arızalı, eskimiş, kurum kaplamış, tırnak aralıkları ayarız
* MAP sensörü (emme manifldu basınç sensörü) arızalı
* Vakum kaçağı; emme manifldu, emiş hattı boru ve hortumlarında sızıntı-yırtık-çatlak. Bunun sonucu motora ölçülmemiş hava girmesi.
* EGR valfi arızası ve egr ile ilgili arızalar
* Hava filtresinin tıkanmış olması
* Yetersiz yakıt basıncı, yakıt filtresinin tıkanmış olması
* Hararet müşürü (motor soğutma suyu sıcaklık sensörü) arızalı
* Karter havalandırma sistemi (PCV) arızası ve gaz kelebeği yağlanması-kirlenmesi


(Bakınız: Araçtaki Tüm Sensörler)

COMMENTS

Ad

Abs,1,adaptasyon ayarı,1,aks,1,aks başı,1,aks kafası,2,aks körüğü,1,aks milleri,4,Aktörler-Aktivatörler,11,akü arızası,1,Akü bakımı,1,akü durumu,1,akü elektrik kaçağı,1,akü nedir,1,akü sarj,1,akü sorunu,1,araba arıza giderme,1,araba arıza kodu,1,araba arızaları ve nedenleri,1,araba arızası,21,araba bakım,1,Araba Bakımı,24,Araba bilgi,1,araba bujisi nasıl değiştirilir,1,araba çalışmıyor,1,araba elektrik kaçağı,1,araba fazla yakıt tüketiyor,1,araba fazla yakıyor,1,araba gaz yemiyor,1,araba kayması,1,Araba kaza tespiti,1,Araba kaza tespiti hazırlama,1,araba kaza tespiti tutanağı nasıl hazırlanır,1,araba klima arızası,1,araba klima bakımı,1,araba kullanırken,1,araba kullanmak,1,araba motor çekişi düşük,1,araba motor yağı,1,araba nasıl kullanılmalı,1,araba sarsıntılı çalışıyor,1,araba sensör arızası,1,araba sensörleri,1,araba silkeleniyor,1,Araba sürme Kuralları,1,Araba sürüş öğrenme,1,Araba Sürüş Teknikleri,1,araba tekliyor,1,arabanın çekişten düşmesinin sebepleri,1,arabanın performansını artırma,1,arabaya cila nasıl yapılır,1,Arabaya pasta yapma,1,araç arızaları,1,arıza giderme,1,arıza lambası,1,arıza lambası anlamları,1,arıza uyarı işaretleri,1,arızalar,30,Asr,1,ateşleme arızaları,1,ateşleme sistemi,12,ateşleme sistemi arızası,1,ateşleme sistemi marş sistemi,1,avans ayarı,1,avans ayarı bozuksa,1,avans ayarı nasıl yapılır,1,avans ayarının önemi,1,avans tabancası,1,az maliyetlr motor performansı artırma,1,az yakıt çok kilometre yol,1,az yakıt tüketmek,1,Az yakıt yakmak,1,bakım,1,balans ayarı,1,balata değişimi,2,baskı,1,Benzin,1,Benzin Pompası,2,Benzinli motorlar,29,Bmw,1,bmw arıza lambaları,1,boğaz kelebeği nasıl temizlenir,1,boğaz kelebeği temizleme,1,boyasız kaporta düzeltme,1,boyasız kaporta göçük düzeltme,1,buji arızası,2,buji değişimi,1,buji değiştirme,1,buji kablosu kontrolü,1,buji nasıl değiştirilir,1,Bujiler,2,Common Rail,2,computest araç testi,1,Computest nasıl yaılır,1,çekiş düşük,1,çekiş düşüklüğünün nedenleri,1,çekiş düşüklüğünün sebepleri,1,Çok kilometre az yakıt gitmek,1,daha az yakıt tüketimi sağlama,1,debriyaj,1,debriyaj bakımı,1,debriyaj balata değişimi,1,debriyaj balatası,1,dış aks,1,direksiyon hakimiyeti,1,direksiyon hakimiyetini kaybetmek,1,direksiyon kontrolü,1,Direksiyon Sistemi,12,disk fren,1,dizel,1,Dizel araba,1,dizel araba bakımı,1,dizel araç,1,dizel bakım yapma,1,dizel bakımı,1,dizel motor,1,dizel motor arızaları,1,dizel motor arızası,1,dizel motor beyaz duman,1,dizel motor siyah duman,1,dizel motorlar,30,dizel motorun yağ yakması,1,Dizel Partikül Filtresi,3,Doğan Güç Artırma,1,donanım,1,ECU,2,Edl,1,EGR Sistemi,1,Egzoz Emisyon,10,elektrik kaçağı tespit etme,1,Emme Manifoldu,1,en çok satılan 2. el arabalar,1,En çok satılan arabalar,1,enjeksiyon,1,enjeksiyon arızası,2,enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır,1,enjeksiyon sorunu,1,enjektör arıza lambası,1,enjektör arızası,2,enjektör arızası nasıl anlaşılır,1,enjektör bakımı,1,enjektör motor enjeksiyon arıza,1,Eski Model Araba,1,Eski model araba bakımı,1,Esp,1,fazla yakıyor,1,fiat arıza lambaları,1,Fiat tip Güç artırma,1,fren,1,fren arızası,2,fren az tutuyor,1,fren bakımı,1,fren balatası,1,fren balatası değişimi,1,fren balatası nasıl değiştirilir,1,fren disk,1,fren diski,1,fren sistemi,20,fren sistemi arızaları,1,fren tutmuyor,2,fren yağı,1,frene basınca ses gelmesi,1,frenler tutmuyor,1,Gaz Kelebeği,3,gaz kelebeği nasıl temizlenir,1,gaz kelebeği pozisyon sensörü,1,gaz kelebeği sensörü,1,gaz kelebeği temizleme,1,güç aktarma organları,1,hararet neden yükselir,2,hararet sorunu,1,Hararet yükselmesi,1,Hava Filtresi,1,Havalı Süspansiyon,2,hidrolik direksiyon,1,hidrolik direksiyon arızası,1,hidrolik direksiyon sağa sola çekiyor,1,hidrolik direksiyon sertleşmesi,1,hidrolik direksiyon zor dönüyor,1,hidrolik direksiyonda titreme var,1,hidrolik subap iticisi,1,hidrolik subap iticisi arızası ve bakımı,1,Honda,4,ısı sensörü,2,iç aks,1,İki Zamanlı Motor,1,ileri sürüş teknikleri,1,kaçak testi,1,kalibrasyon ayarı,1,kaporta düzeltme,1,kaporta göçük düzeltme,1,kaporta hasar onarma,1,Kaporta zift temizleme,1,kaportadaki zift nasıl temizlenir,1,Karbon Kanister,2,karbon pisliği,1,karbon temizleme,1,karbon temizleme nasıl yapılır,1,karbon temizleme yararları,1,karbüratör lpg sorunları,1,karbüratörlü araçlar lpg gaz ayarı yapma,1,karbüratörlü araçları lpg ayar sorunu,1,Karter Havalandırma,3,Katalitik Konvertör,1,Kavrama Debriyaj,4,Kızdırma Bujileri,2,Klima Sistemi,5,küçük göçükleri düzeltme,1,lambda sensörü,1,lambda sensörü arızası,1,lastik patlaması,1,Lpg arızaları,1,lpg arızası,1,lpg de fazla yakıt tüketimi,1,lpg de tekleme,1,lpg gaz anahtarı,1,Lpg li araç arızaları,1,lpg li araç sorunları,1,lpg sistemi,1,lpg sorunları,1,marş motoru arızası,1,marş motoru bakım,1,marş motoru sorunu,1,Mazot-Motorin,1,motor arıza kodları,1,motor arıza kodu,1,motor arıza kodu anlamı,1,motor arıza kodu anlamları,1,motor arıza lambası,1,motor arıza uyarı işaretleri,1,motor arızaları,1,motor arızası,22,motor ateşleme sistemi,1,motor bakımı,21,motor bakımları,15,motor çalışmıor,1,motor çalışmıyor,3,motor enjektör arıza,1,motor hararet yükseliyor,1,motor ısı sensörü,1,motor kaporta testi,1,motor neden üfler,1,motor neden yağ eksiltir,1,motor neden yağ yakar,1,motor performansı,1,motor performansı nasıl artırılır,1,motor performansını artırmanın yolları,1,Motor rektefiye,1,motor sensör arızaları,1,motor sensörleri,1,motor sorunları,16,motor su sıcaklık sensörü,1,motor tekliyor,2,motor üflemesi,1,motor üflemesi nasıl anlaşılır,1,motor üflemesinin sebepleri,1,motor üflüyor,1,motor yağ yakıyor,1,motor yağı,1,motor yağı eksiliyor,1,motor yağı eksilmesi,1,motor yağının eksilme sebepleri,1,motorda tekleme,2,nedir nasıl çalışır,1,nissan arıza lambaları,1,oksijen sensör arıza belirtileri,1,oksijen sensörü,2,oksijen sensörü arızası,1,opel arıza lambaları,1,oto elektrik,20,oto elektrik kaçağı tespit etme,1,Otomobil inceleme,3,Otomotiv Sistemleri,3,Ön Düzen,2,ön fren diski,1,ön takım,1,ön takım bozuk,1,ön takım sorunu,2,ön takımdan gelen ses,2,önden gelen tık sesi,1,önemli aızalar,1,önemli araba arızaları,1,önemli bilgi,1,radyatör nasıl temizlenir,1,Radyatör temizleme,1,rektefiye nasıl,1,rektefiye ne zaman yapılır,1,rolanti dalgalanması,1,rolanti motoru,1,rolanti motoru arızası,1,rolantide stop etme,1,rot başı,1,rotil,1,sarj dinamosu arızaları,1,segman aşınması,1,segman kaçırma testi,1,segman sorunu,1,sensör arızaları,1,sensör arızası,1,sensör sorunları,1,Sensör-Elektronik Donanım,26,sensörler,25,sensörlerin görevi,1,sıralı sistem arızaları,1,Sıralı sistem lpg,1,sıralı sistem lpg bakımı,1,sıralı sistem lpg sorunları,1,silindir contası,1,silindir kaçak testi,2,silindir kaçak testi nasıl yapılır,2,silindir kaçak testi yapma,1,silindir kapak contası,1,silindir kapak contası sorunu,1,silindir kapak contası yanması nasıl anlaşılır,1,sisli hava,1,sisli yol,1,stop etme,1,su sıcaklık sensörü,1,subap ayarı,1,subap ayarı bozuk,1,subap ayarı nasıl yapılır,1,subap ayarı yapma,1,subap ayarının önemi,1,subap iticisi,1,subap iticisinden gelen ses,1,subap kaçırma testi,1,subap sorunu,1,sudan geçmek,1,Supap Sistemi,7,sürüş tekniği,1,Süspansiyon Sistemi,6,şaft mili,3,Şahin Araç Bakımı,1,Şahin Güç artırma,1,şarj dinamosu,1,şarj dinamosu arıza,2,şarj dinamosu bakım,1,şarj dinamosu bakımı,1,şarj dinamosu tamiri,1,şarj sistemi,2,Şasi-Gövde,2,Tekerlek ve Lastikler,2,tekleme,1,Temel Kavramlar,29,Tempra Araç Bakımı,1,ti vct,1,Tofaş güç artırma,1,tps sensörü,1,tps sensörü arızası,1,turbo,10,turbo arızalandı,1,turbo arızası,1,turbo bakımı,1,turbo dizel,1,turbo dizel araba nasıl kullanılmalı,1,turbo sorunu,1,turbolu araba,1,turbolu araç nasıl kullanılmalı,1,tutulan araba,1,tutulmayan araba,1,vanos,1,Vites Kutuları,2,vtec,3,vtec açma,1,vtec motor,1,vtec nedir,1,vuruntu sensör arızası,1,vuruntu sensörü,2,VVT-i,2,vvti,1,yağ eksitme,1,yağ yakan motor,1,yağlama sistemi,5,Yakıt Deposu,6,yakıt enjeksiyon sistemi,23,Yakıt Filtresi,2,yakıt tüketimi,1,yakıt tüketimi fazla,1,yakıt tüketimi yüksek,1,yapılır,1,yeni model araba bakımı,1,yokuşta bayılma,1,yokuşta çekiş düşük,1,yol tutuşu,1,yürür aksam,11,zift temizleme,1,
ltr
item
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri: Oksijen (Lambda) Sensörü Nedir Arızası Belirtileri Görevi Temizliği
Oksijen (Lambda) Sensörü Nedir Arızası Belirtileri Görevi Temizliği
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgvoLHyuzxoNMbzDT0dmuEQ2Cszc5lKkxPdKY0UEpKw2EnDjNVpYJmg7PTCCDBTL4jfplzGUfEwCfS6kiVKDc2Matkf8CudplD_JG5PafzFCa5UxEdY1A-NB6DFQdjxoaC5d1vCSCtslDM/s640/oksijen-sens%25C3%25B6r%25C3%25BC-par%25C3%25A7alar%25C4%25B1.JPG
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgvoLHyuzxoNMbzDT0dmuEQ2Cszc5lKkxPdKY0UEpKw2EnDjNVpYJmg7PTCCDBTL4jfplzGUfEwCfS6kiVKDc2Matkf8CudplD_JG5PafzFCa5UxEdY1A-NB6DFQdjxoaC5d1vCSCtslDM/s72-c/oksijen-sens%25C3%25B6r%25C3%25BC-par%25C3%25A7alar%25C4%25B1.JPG
Araç Tamiri, Araç Bakımı, Araç Arızaları ve Çözümleri
https://aractamiri.blogspot.com/2016/03/oksijen-lambda-sensoru-nedir-arzas.html
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/
https://aractamiri.blogspot.com/2016/03/oksijen-lambda-sensoru-nedir-arzas.html
true
8122096699210018064
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content